Iemand ervaring met Fass Frisch CO2 keg 5 ltr?

Gestart door Guppie, 05-08-2018 15:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Guppie

Weet iemand iets meer over deze keg https://fass-frisch.com/en/shop/top-keg-5-liter-silberschwarzgrau/

Er staat wel een voorbeeld filmpje, maar dat is hoe je moet tappen, het lijkt een beetje op een Heinenken tapvat.
Is dit een standaard 5 ltr. vaatje met dit tap "gebeuren"er boven op?
Kan je het als hobbybrouwer zelf vullen?

Ik heb het idee dat het dus een standaard 5 liter vaatje is met een extra kop, lijkt me handig voor incidenteel gebruik.

Jacques

Zoek eens op "partyvaatje" dan vind je meerdere topics.

Knobby

Dit lijkt me degelijker dan de standaard partyvaatjes, wie weet lekt het ook minder CO2.

Guppie

Citaat van: Jacques op 05-08-2018  16:24 uZoek eens op "partyvaatje" dan vind je meerdere topics.

Al gedaan, maar ik vind juist niets over het dit systeem, het lijkt juist dat dit een soort van Heinenken tapvat is, dus vat met CO2 tapje in één.

Jan de Graaff

Ik heb ook naar deze vaatjes zitten kijken; vind het wel interessant.

Volgens mij moet je het zelf kunnen vullen, want ze hebben ook een gevuld vat voor € 9,00. Deze is € 7,00 en zou dan wel leeg moeten zijn.
Het vaatje lijkt trouwens op het standaard vaatje van € 4,50 maar is iets duurder (€ 7,00), dus komt er iets bij het standaard vaatje.
Ik zie nu net dat er "Delivery with inserted dust cap" bij staat dus tap-kop en vaatje zijn los van elkaar bij levering.

Alleen, ik denk niet dat het een herbruikbare 'tap-kop' betreft. Dat zou namelijk betekenen dat je een herbruikbare tapkop hebt voor € 2,50 ipv van € 30,00 (de Party-Star de Luxe, voor dezelfde vaatjes).
Het vaatje zou dan waarschijnlijk ook voor eenmalig gebruik zijn, want je kunt de tap-kop niet los kopen.
Wat wel weer raar zou zijn, want waarom zouden ze zo'n tap-kop (indien voor eenmalig gebruik op een herbruikbaar vaatje) niet los verkopen? € 2,50 is niet zo heel duur en als je de vaatjes toch al hebt..

Ik vermoed dan ook dat dit meer interessant is voor grootverbruikers die Marketing materiaal willen aanbieden (vaatje bedrukken voor reclame doeleinden) en wij het beter bij de Party-Star de Luxe kunnen houden...

Nou ja; een hoop "wat-als", gededuceer en gespeculeer. Maar ik denk dat de voorlaatste zin wel zo'n beetje klopt. Ik heb mijzelf in ieder geval zojuist overtuigd om voor de Party-Star te gaan ;D

PS. Alle prijzen zijn ex-BTW (Duitsland, 19%) en verzendkosten (vanaf € 15, ook ex-BTW (!?!))

[EDIT] Net deze gevonden bij Hopt:
https://www.hopt.nl/vaten/5606-Fust-5L-La-Guillotine-Fontaine-SPI.html
Daar worden ze dus voor gebruikt

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.