Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Brewfather  (gelezen 49067 keer)

Offline middelaersch

• Super lid
  • Land: nl
  • En ik preuf, 't smakt, heb ik zelf gemakt!
Re: Brewfather
« Reactie #225 Gepost op: 08-01-2021 21:38 u »
Dat je in Brewfather de pH van het leidingwater kunt invoeren heeft denk ik te maken met het feit dat deze software zoveel mogelijk zaken wilt vastleggen.

Nee, dat klopt niet. Zoals ik al eerder aangaf: deze informatie wordt in de software gebruikt om de benodigde hoeveelheid zuur voor het aanzuren van je spoelwater te berekenen.

Zo werkt het in BrouwHulp, en zo werkt het ook in BrewFather heb ik net gecontroleerd. Deze informatie wordt niet enkel vastgelegd 'om zoveel mogelijk zaken vast te leggen'.

Als je me niet gelooft, probeer het zelf uit  :biersmile:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #226 Gepost op: 08-01-2021 22:27 u »
Nee, dat klopt niet. Zoals ik al eerder aangaf: deze informatie wordt in de software gebruikt om de benodigde hoeveelheid zuur voor het aanzuren van je spoelwater te berekenen.

Zo werkt het in BrouwHulp, en zo werkt het ook in BrewFather heb ik net gecontroleerd. Deze informatie wordt niet enkel vastgelegd 'om zoveel mogelijk zaken vast te leggen'.

Als je me niet geloofd, probeer het zelf uit  :biersmile:

Ik geloof je. Bij spoelwater zit geen mout die de pH in sterke mate beïnvloedt.

Offline Hopfenfox

• Senior lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #227 Gepost op: 08-01-2021 22:29 u »

Dat klinkt heel logisch!

Offline Pieter1954

• Senior lid
  • Jullie zijn mijn informatiebron
« Reactie #228 Gepost op: 14-01-2021 13:46 u »
Was tot nu toe altijd tevreden gebruiker van BrouwHulp, alleen is bij mij sinds de nieuwere brewbuddy versie het aanmaken/aanpassen van maischschema's defect. Daarom maar eens naar brewfather gekeken en moet zeggen dat het er heel erg goed uitziet. Weet iemand of je ook je voorraad inventaris uit brewbuddy kan importeren? Net zoals dat met brews.xml kan?

Ik heb Thomas (de ontwikkelaar) gevraagd, maar krijg een negatief antwoord: No sorry, that file does not include the needed data Thomas from Brewfather

Het betreft een .csv file die vanuit BrouwHulp geëxporteerd kan worden maar dus niet ingelezen kan worden.

Offline florisvanbier

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #229 Gepost op: 21-01-2021 14:15 u »
Ik kan nergens vinden of ik ook een batch kan splitsen met alleen de vergisting. Het staat ook niet bij de premium features. Weet iemand die de premium versie heeft of dat mogelijk is?

Nu kan je wel de batch 2x kopiëren en dan het batchrecept 2x schalen, maar dan wordt de berekening niet goed, omdat je bijvoorbeeld met brouwen dan ook 2x kookverlies en 2x ketel deadspace berekent, maar dat gebeurt in praktijk maar 1x. Alles doorschalen is wat meer gedoe en gevoelig voor foutjes.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #230 Gepost op: 21-01-2021 21:55 u »
Ik kan nergens vinden of ik ook een batch kan splitsen met alleen de vergisting. Het staat ook niet bij de premium features. Weet iemand die de premium versie heeft of dat mogelijk is?

Nu kan je wel de batch 2x kopiëren en dan het batchrecept 2x schalen, maar dan wordt de berekening niet goed, omdat je bijvoorbeeld met brouwen dan ook 2x kookverlies en 2x ketel deadspace berekent, maar dat gebeurt in praktijk maar 1x. Alles doorschalen is wat meer gedoe en gevoelig voor foutjes.

Je kunt het gesplitste brouwsel als een extractbrouwsel invoeren met een korte kooktijd.

Offline EdwinBrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • To beer or not to beer...
    • FRED Brewery
« Reactie #231 Gepost op: 21-01-2021 22:33 u »

Nee, zit er niet in, ook niet in de premium versie. Er is een uitgebreide draad op de issue tracker (je bent zeker niet de enige met dit verzoek), maar het is blijkbaar moeilijk om dit goed te implementeren.

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et hätt noch emmer joot jejange.
« Reactie #232 Gepost op: 06-02-2021 11:50 u »
Melding verbeterpunt: Je kunt de temp van de hopstand oneindig hoog invoeren. Een max van 100 ºC lijkt mij logisch.

Offline EdwinBrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • To beer or not to beer...
    • FRED Brewery
« Reactie #233 Gepost op: 06-02-2021 20:46 u »
Melding verbeterpunt: Je kunt de temp van de hopstand oneindig hoog invoeren. Een max van 100 ºC lijkt mij logisch.

Hi Eric,

Issues met brewfather kun je hier indienen:
https://gitlab.com/warpkode/public/brewfather/

Ik doe alleen de Nederlandse vertalingen  :D

(Het hangt er natuurlijk wel vanaf waar je woont/brouwt of je kooktemperatuur precies 100°C is)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #234 Gepost op: 06-02-2021 22:08 u »
(Het hangt er natuurlijk wel vanaf waar je woont/brouwt of je kooktemperatuur precies 100°C is)

Als je onder druk kookt (kun je beter niet doen vanwege het gevaar...) dan is de kooktemperatuur hoger.

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et hätt noch emmer joot jejange.
« Reactie #235 Gepost op: 06-02-2021 23:20 u »

Hi Eric,

Issues met brewfather kun je hier indienen:
https://gitlab.com/warpkode/public/brewfather/

Ik doe alleen de Nederlandse vertalingen  :D

Klopt, maar dan zou 120 ºC meer dan voldoende zijn. Je kunt nu oneindig hoog. 

Tags: