Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Brewfather  (gelezen 38737 keer)

Offline GvB84

• Vol lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Brewfather
« Reactie #200 Gepost op: 10-11-2020 10:48 u »
Weet iemand hoe je het cold steepen van mout kan invoeren in Brewfather?
Ik wil een Black IPA (of Cascadian Dark Ale) brouwen. Ik wil zo min mogelijk donkere mouten in de maissch. Om de zwarte kleur te krijgen wil ik een hoeveelheid Carafa cold steepen. Ik zit te denken om 250 g een paar dagen in een weckpot te laten trekken. Bij het koken wil ik het vocht toevoegen in de ketel.

Ik weet inmiddels hoe ik dit kan invoeren. Als je het potentieel SG van de mout op 1 zet, neemt hij wel de kleur mee maar niet de suikers.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline EdwinBrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Land: nl
  • To beer or not to beer...
    • FRED Brewery
Re: Brewfather
« Reactie #201 Gepost op: 17-11-2020 13:55 u »

Wie weet waat de onderste waarde van 108.1 gram vandaan komt? Of wat het verschil is tussen de 98.4 en 108.1?

Edit:

ik zie het al, vertaalprobleempje:

2e keer suiker moet zijn: Dextrose/Glucose (oftewel corn sugar)...

Dank je Hopjesvla!
Ik heb 'm aangepast dus in de volgende release zou het goed moeten staan.

Dit geldt voor iedereen he: vertaalfouten: meld het aan mij! :-)

Tags: