Brewfather

Gestart door Edwin brouwt, 04-08-2018 09:13 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tdp

Citaat van: Trapkast op 25-09-2019  10:31 uVoor degenen die gebruik maken van een iSpindel, hoe zorgen jullie er voor dat je WiFi-signaal door je koelkast heen richting de router komt?

Ik loop er steeds tegen aan dat het signaal te zwak is om de router te bereiken, waardoor de spindel eigenlijk gewoon onbruikbaar is...  :huilen:

De koelkast staat bij mij voor de router, maar heb het nog niet getest overigens ;)

knifeman

Idem... koelkast staat in garage voor de router... een koelkast met plastic wanden iov de oude ijzeren wanden zullen beter doorgeven...

hobbybob

Citaat van: Trapkast op 25-09-2019  10:31 uVoor degenen die gebruik maken van een iSpindel, hoe zorgen jullie er voor dat je WiFi-signaal door je koelkast heen richting de router komt?

Ik loop er steeds tegen aan dat het signaal te zwak is om de router te bereiken, waardoor de spindel eigenlijk gewoon onbruikbaar is...  :huilen:
Had hier hetzelfde, de standaardmodem van mijn provider heeft een te zwak wifi signaal.

Oplossing: een modem erbij gekocht (D-Link) en deze in bridge-mode gezet, geplaatst op de slaapkamer, nu heb ik mijn wifi tot op de hoek van de straat.

Wifi repeaters werken in mijn ogen te slecht ze versterken evt "ruis" in het signaal ook.

Martijn0172

Ik heb een repeater in bridge mode in mijn schuur staan (er loopt ook een utp kabel heen), geen probleem met ontvangst

Vlisbier

Ik heb een router van Fritz en een powerline in de garage WiFi signaal is prima daar.
Signaal van de standaard routers is soms heek zwak hen er hier een van ZeelandNet maar deze heb ik uit gezet.

Jacques

Citaat van: Trapkast op 25-09-2019  10:31 uVoor degenen die gebruik maken van een iSpindel, hoe zorgen jullie er voor dat je WiFi-signaal door je koelkast heen richting de router komt?

Ik loop er steeds tegen aan dat het signaal te zwak is om de router te bereiken, waardoor de spindel eigenlijk gewoon onbruikbaar is...  :huilen:

Je kunt het wifi-signaal versterken via een Wifibooster via stopcontact. Dat is een set met twee kasjes
https://www.routershop.nl/klantenservice/product/wifi-via-stopcontact/
(zie ook de alternatieven die genoemd worden op deze site).

Zit je bij Ziggo dan kun je een set huren
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/

Maar er zijn meer aanbieders
https://www.coolblue.nl/product/694244/tp-link-tl-wpa8630p-wifi-1300-mbps-2-adapters.html?cmt=c_a,cp_2069498293,a_77048490195,t_pla-412677692315,n_g,d_c&gclid=EAIaIQobChMIlPqCkejs5AIV1ed3Ch24GgBuEAQYAyABEgK94_D_BwE

appie

Hallo
Ik gebruik de ispindel en deze zie ik ook in de app van Brewfather.
In de app zie ik alleen de temperatuur maar het sg kan ik niet zien. (Wordt althans niet weergegeven)
Volgens mij heb ik de juiste informatie ingevoerd zoals aangeven op de site van Brewfather.
Iemand een idee waar het aan kan liggen dat ik het sg niet in beeld krijg?

ppuk

Was tot nu toe altijd tevreden gebruiker van BrouwHulp, alleen is bij mij sinds de nieuwere brewbuddy versie het aanmaken/aanpassen van maischschema's defect. Daarom maar eens naar brewfather gekeken en moet zeggen dat het er heel erg goed uitziet. Weet iemand of je ook je voorraad inventaris uit brewbuddy kan importeren? Net zoals dat met brews.xml kan?

lier

Citaat van: appie op 07-10-2019  17:41 uHallo
Ik gebruik de ispindel en deze zie ik ook in de app van Brewfather.
In de app zie ik alleen de temperatuur maar het sg kan ik niet zien. (Wordt althans niet weergegeven)
Volgens mij heb ik de juiste informatie ingevoerd zoals aangeven op de site van Brewfather.
Iemand een idee waar het aan kan liggen dat ik het sg niet in beeld krijg?

Heb ik ook ervaren en meer mensen hier, ik ben terug naar ubidots, dat gaat prima

Edwin brouwt

Citaat van: ppuk op 12-12-2019  22:44 uWas tot nu toe altijd tevreden gebruiker van BrouwHulp, alleen is bij mij sinds de nieuwere brewbuddy versie het aanmaken/aanpassen van maischschema's defect. Daarom maar eens naar brewfather gekeken en moet zeggen dat het er heel erg goed uitziet. Weet iemand of je ook je voorraad inventaris uit brewbuddy kan importeren? Net zoals dat met brews.xml kan?


Voor zover ik kan zien zit dat er niet in, maar je kunt altijd een verzoek doen aan de ontwikkelaar (maar daar heb je nu niets aan  :) )

Scorpionrose

Citaat van: lier op 12-12-2019  22:54 uHeb ik ook ervaren en meer mensen hier, ik ben terug naar ubidots, dat gaat prima

Bij settings kun je kiezen voor plato of SG
Verander dit.

GekkeGwuido

Citaat van: Scorpionrose op 13-12-2019  13:18 uBij settings kun je kiezen voor plato of SG
Verander dit.
Je hebt er 2 settings: (zoals ik ze heb staan)
- input gravity => deze hoort op SG te staan
- display gravity => deze heb ik op SG + Plato staan
Bij mij doet de iSpindel op deze manier zowel temperatuur als SG

hobbybob

Zo staat en werkt ie hier

hopjesvla

Gisteren de gelukkige eigenaar  van een Brew Monk 30 geworden. Zijn de settings van een Brewster Beacon zoals in Brewfather hiervoor goed te gebruiken? Wil even kijken of dit bevalt tov BrouwHulp, maar scheelt weer uitzoekwerk als ik nu al weet dat die settings goed zijn.

hobbybob


Martijn0172

Hop in de vlamuit/whirlpool, welke instelling gebruiken jullie dan? Als ik de aroma stand gebruikt (bijvoorbeeld 10 min bij 95c) krijg ik een hele hoge bitterheid berekend

Jaakke

Citaat van: Martijn0172 op 13-01-2020  19:32 uHop in de vlamuit/whirlpool, welke instelling gebruiken jullie dan? Als ik de aroma stand gebruikt (bijvoorbeeld 10 min bij 95c) krijg ik een hele hoge bitterheid berekend

IBU's in BrewFather zijn bij mij ook hoger dan in BeerSmith of GrainFather.
Ik heb het idee dat dat voor een deel in de equipment profiles zit maar ik heb nog niet kunnen ontdekken waar nu precies het verschil zit.

middelaersch

Citaat van: Jaakke op 13-01-2020  20:51 uIBU's in BrewFather zijn bij mij ook hoger dan in BeerSmith of GrainFather.
Ik heb het idee dat dat voor een deel in de equipment profiles zit maar ik heb nog niet kunnen ontdekken waar nu precies het verschil zit.

Heb je dan wel in beide applicaties voor dezelfde formule gekozen?
Daar zitten behoorlijke verschillen in.

En hetzelfde geldt voor kleurberekening.

Jaakke

Citaat van: middelaersch op 13-01-2020  23:06 uHeb je dan wel in beide applicaties voor dezelfde formule gekozen?
Daar zitten behoorlijke verschillen in.

En hetzelfde geldt voor kleurberekening.

Beide apps hebben Tinseth voor IBU, EBC kan je volgens mij niet kiezen maar ook hier zet verschil in.
Als Equipment GrainFather 60 Min gekozen.

lier

Weet iemand of je een deel water weg kan zetten om toe te voegen (met je suiker) tijdens vergisting?

lier

Citaat van: Martijn0172 op 13-01-2020  19:32 uHop in de vlamuit/whirlpool, welke instelling gebruiken jullie dan? Als ik de aroma stand gebruikt (bijvoorbeeld 10 min bij 95c) krijg ik een hele hoge bitterheid berekend

Dat komt denk ik omdat bij 95 graden ook de reeds eerdere hoppen nog bitterheid afgeven. Grens ligt voor zover ik weet op 78 ºC, als je daaronder zakt met je temperatuur zal het minder zijn.

Jacques

Citaat van: lier op 16-01-2020  21:54 uDat komt denk ik omdat bij 95 graden ook de reeds eerdere hoppen nog bitterheid afgeven. Grens ligt voor zover ik weet op 78 ºC, als je daaronder zakt met je temperatuur zal het minder zijn.

Ook onder de 78 ºC is er isomerisatie van alfazuren. Dat heb je zelfs nog als je koudhop. Wel is het zo dat hoe lager de temperatuur des te trager het proces verloopt.

Overigens wordt vaak in de whirlpool gekoeld tot onder de 80 ºC om de vorming van DMS (gekookte groentesmaak) tegen te gaan. 

GekkeGwuido

Citaat van: Jacques op 16-01-2020  22:19 uOverigens wordt vaak in de whirlpool gekoeld tot onder de 80 ºC om de vorming van DMS (gekookte groentesmaak) tegen te gaan.
Om even over de whirlpool verder te gaan...
Ik weet dat er geen beste manier bestaat en dat iedereen zowat eigen ervaring hanteert, maar kan me iemand de meest gangbare omstandigheden van een whirlpool toelichten?
Einde kook als een gek roeren, of eerst laten afkoelen tot bepaalde temperatuur, en dan hoe lang laten staan...

Jacques

Citaat van: GekkeGwuido op 17-01-2020  12:58 uOm even over de whirlpool verder te gaan...
Ik weet dat er geen beste manier bestaat en dat iedereen zowat eigen ervaring hanteert, maar kan me iemand de meest gangbare omstandigheden van een whirlpool toelichten?
Einde kook als een gek roeren, of eerst laten afkoelen tot bepaalde temperatuur, en dan hoe lang laten staan...

Er is een verschil in werken tussen professionele brouwerijen en hobbybrouwers.

De professionele brouwers hebben een whirlpool waar het bier naartoe gepompt wordt na het koken. In dergelijke whirlpools wordt vooral de warme trub verwijderd.

Hobbybrouwers laten vaak hun wort afkoelen in de brouwketel met behulp van een dompelkoeler. Na het koelen wordt de koeler verwijderd en draait men het wort stevig rond. Dat er dan zuurstof bij het wort komt is niet zo'n probleem. Immers het wort wordt kort erna aangezet met gist. De warme trub, en ook een gedeelte van de koude trub, verzamelt zich in het midden van de pan. Door middel van een kraan of een hevel voer je het wort af waarbij je let dat de warme trub niet meekomt.

GekkeGwuido

En typisch hoe lang laat je je gekoelde gewhirlpoolde wort dan staan alvorens je begint over te hevelen?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.