Brewfather

Gestart door Edwin brouwt, 04-08-2018 09:13 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

El Duderino

Citaat van: Vlisbier op 11-11-2018  19:10 uVandaag voor het eerst een tripel gebrouwen.
Ook gelijk brewfather gebruikt.

Ondanks dat alles nieuw voor mij is lijkt dit programma perfect te werken.

Jammer dat er niet meer brouwers zijn die dit gebruiken en hier hun ervaringen delen.

Er is een facebook groep https://www.facebook.com/groups/brewfather/ beheert door de ontwikkelaars van de app. Je kunt hier vragen stellen en je krijgt heel snel antwoord van de beheerders of van andere gebruikers.

Ik had een abo op brewtoad maar brewfather is veel beter dus dat wordt mijn weapon of choice. Zou mooi zijn als ze er ook recepten op zetten. Maar overal op internet zijn er uiteraard beer.xml recepten te vinden, zoals bijv op dit forum die je gewoon kunt importeren in brewfather. Ook een mooie site is https://brewdogrecipes.com waar je alle brewdog recepten kunt downloaden in .xml en kunt nabrouwen of als basis gebruiken.

Vlisbier

Citaat van: El Duderino op 11-11-2018  20:39 uEr is een facebook groep https://www.facebook.com/groups/brewfather/ beheert door de ontwikkelaars van de app. Je kunt hier vragen stellen en je krijgt heel snel antwoord van de beheerders of van andere gebruikers.

Ik had een abo op brewtoad maar brewfather is veel beter dus dat wordt mijn weapon of choice. Zou mooi zijn als ze er ook recepten op zetten. Maar overal op internet zijn er uiteraard beer.xml recepten te vinden, zoals bijv op dit forum die je gewoon kunt importeren in brewfather. Ook een mooie site is https://brewdogrecipes.com waar je alle brewdog recepten kunt downloaden in .xml en kunt nabrouwen of als basis gebruiken.


Jammer dat je overal Facebook voor moet hebben.
Heb ik niet en wil ik ook niet

Vlisbier

Heb tijdens het brouwdag alles ingevoerd.
Ook aantekeningen.
Maar als ik nu een print maak dan worden deze niet afgedrukt.
Note veld blijft leeg.

Iemand enig idee?

El Duderino

Citaat van: Vlisbier op 13-11-2018  09:57 uHeb tijdens het brouwdag alles ingevoerd.
Ook aantekeningen.
Maar als ik nu een print maak dan worden deze niet afgedrukt.
Note veld blijft leeg.

Iemand enig idee?

Bij mij doet hij dat prima. Hij maakt een pdf en in de pdf staan de notities gewoon onderaan.

Vlisbier

Citaat van: El Duderino op 13-11-2018  13:27 uBij mij doet hij dat prima. Hij maakt een pdf en in de pdf staan de notities gewoon onderaan.


Bij maakt hij wel pdf aan maar staan geen notities bij.
Vreemd.

El Duderino

Citaat van: Vlisbier op 13-11-2018  18:50 uBij maakt hij wel pdf aan maar staan geen notities bij.
Vreemd.

Je notities bij het brouwen vind je bij de batches niet bij de recepten.

Vlisbier

Citaat van: El Duderino op 13-11-2018  20:57 uJe notities bij het brouwen vind je bij de batches niet bij de recepten.

Klopt daar staan ze ook maar drukt ze niet af.
Of komt het omdat batch nog niet volledig klaar is.

Edwin brouwt

Volgens mij moet daar nog wat werk verricht worden door de makers: alle 'measured values' en 'logs' komen inderdaad niet in de print... Maakt niet uit of je status op completed staat.

RoyB

Wow, ik zie hier dat men verbaasd is over online brouw apps?

Ik heb eigenlijk meteen bij het full grain brouwen de offline apps overgeslagen, en begonnen met het gebruik van "brewersfriend.com", eenzelfde soort concept als Brewfather.
Voordeel van brewersfriend is dan dat er een "social" element in zit, waarbij elkanders recepten bekeken en beoordeeld kunnen worden. Zo heb ik wel eens wat recepten bekeken binnen een stijl welke ik voornemens was te gaan brouwen om zo mijn eigen recepten te tunen.

Ik moet wel zeggen dat deze site er nog een schepje bovenop gooit qua gebruiksvriendelijkheid, ziet er top uit!

Mark GA

Citaat van: RoyB op 14-11-2018  17:32 uWow, ik zie hier dat men verbaasd is over online brouw apps?
Ik zie niet waar je dat op baseert?

Ik was ook enthousiast over Brewfather maar er gaat echt niets boven BrouwHulp/Brewbuddy.
Neem alleen de wizards al. Onmisbaar. Ook als je een bier wil brouwen voor de eerste keer vind ik de referentiebalken (rood naar groen) heel handig. Preciezer sturen dan dat lukt niet.
Brewfather is nice omdat het ook mobiel te gebruiken is maar met een beetje handigheid kun je via Dropbox ook je BrouwHulp op meerdere devices synchroniseren.
En wie weet hoe Brewbuddy straks uit de startblokken schiet? Misschien ook met een mobiele app.
Ik zal vooraan staan om die te gebruiken.

RoyB

Citaat van: Mark GA op 14-11-2018  19:12 uIk zie niet waar je dat op baseert?.

Uit meerdere reacties maak ik op dat dit de eerste keer is dat sommigen een dergelijke app proberen.
Ik wilde alleen even onderstrepen dat er al lange tijd dergelijke opties bestaan en dat deze al ver doorontwikkeld zijn.

El Duderino

Citaat van: RoyB op 14-11-2018  17:32 uWow, ik zie hier dat men verbaasd is over online brouw apps?

Ik heb eigenlijk meteen bij het full grain brouwen de offline apps overgeslagen, en begonnen met het gebruik van "brewersfriend.com", eenzelfde soort concept als Brewfather.
Voordeel van brewersfriend is dan dat er een "social" element in zit, waarbij elkanders recepten bekeken en beoordeeld kunnen worden. Zo heb ik wel eens wat recepten bekeken binnen een stijl welke ik voornemens was te gaan brouwen om zo mijn eigen recepten te tunen.

Ik moet wel zeggen dat deze site er nog een schepje bovenop gooit qua gebruiksvriendelijkheid, ziet er top uit!

Ik heb ook verschillende online apps geprobeerd. Een tijdje Brewtoad gebruikt en ook wat IOS apps. Maar Brewfather vind ik top. Werkt echt heel goed en er zit volgens mij alles in wat je nodig hebt. Er wordt nog druk aan ontwikkeld maar support via Facebook is erg goed. Ik ben klant.  :biersmile:

El Duderino

Wie van jullie gebruikt Brewfather en heeft een BrewMonk / Easybrew / Klarstein 30L of een soortgelijke ketel. En wat voor rendement gebruiken jullie? Het standaardprofiel wat er in Brewfather gebruikt wordt is 80%. Is in mijn geval te hoog.

Edwin brouwt

Ik heb een Grainfather en heb het profiel op 75% gezet. Zit altijd we in de buurt.

lingenbrew

Ik denk dat ik het eens ga proberen met de Grainfather.
Eerst alles instellen kijken of ik er uit kom.

Pyotr

Gisteren een vraag uitgezet bij de ontwikkelaar van Brewfather of zij ook de Plaato Airlock gaan opnemen in hun power-ups. Het antwoord gisteravond al retour van Thomas. Ze wachten op reactie van Plaato om een API (application programming interface) te kunnen maken. Leuk om te weten toch  8)

Edwin brouwt

Citaat van: Pyotr op 29-11-2018  12:57 uGisteren een vraag uitgezet bij de ontwikkelaar van Brewfather of zij ook de Plaato Airlock gaan opnemen in hun power-ups. Het antwoord gisteravond al retour van Thomas. Ze wachten op reactie van Plaato om een API (application programming interface) te kunnen maken. Leuk om te weten toch  8)
Ja, die vraag had ik ook al aan hem gesteld. Daarna contact opgenomen met Plaato en zij vertelde me dat de API (software om o.a. met Brewfather te koppelen) in december uitkomt. Zou top zijn.

Pyotr

Citaat van: EdwinBrouwt op 29-11-2018  14:44 uJa, die vraag had ik ook al aan hem gesteld. Daarna contact opgenomen met Plaato en zij vertelde me dat de API (software om o.a. met Brewfather te koppelen) in december uitkomt. Zou top zijn.

Dat zou zeker top zijn! Goed om te lezen dat de Plaato release aanstaande is. Mijn Plaato is onderweg naar NL dus komt mooi uit  :biersmile:

Scorpionrose

Citaat van: Pyotr op 29-11-2018  16:01 uDat zou zeker top zijn! Goed om te lezen dat de Plaato release aanstaande is. Mijn Plaato is onderweg naar NL dus komt mooi uit  :biersmile:

Plaato is nu ook bij Brouwland te koop  https://www.Brouwland.com/nl/nieuwe-producten/d/plaato-digitaal-waterslot

Vlisbier

Link werkt bij mij niet

Vlisbier

Programma wordt steeds beter
Jammer dat printen niet werkt met opmerkingen die je invoert

Edwin brouwt

Citaat van: Vlisbier op 29-11-2018  20:21 uProgramma wordt steeds beter
Jammer dat printen niet werkt met opmerkingen die je invoert


Er is een Brewfather "issue tracker". Daar kun je nieuwe vragen of bugs doorgeven. Of stemmen als iemand anders dat al gedaan heeft. Volgens mij is hij er al mee aan de slag, met deze printonhandigheid.


De Facebook groep is ook handig (mocht je op fb zitten)

Oscar

Citaat van: Mark GA op 19-09-2018  22:37 uIk heb een suggestie uitstaan bij ze, om alle recepten in 1x te kunnen exporteren (nu kan dat alleen per stuk).

BrouwVisie kan dat al jaren (Multiple recept xml)  ;)

Vlisbier

Citaat van: Oscar op 29-11-2018  21:43 uBrouwVisie kan dat al jaren (Multiple recept xml)  ;)


Kan BrouwVisie ook op iMac, iPad en iPhone?

Mark GA

Gewoon even wachten op de gratis versie van BrouwHulp, omgedoopt tot BrewBuddy. Daaraan wordt al weken achter de schermen hard gewerkt door hele slimme mensen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.