Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Brewfather

Gestart door Edwin brouwt, 04-08-2018 09:13 u

Vorige topic - Volgende topic

henkie

Citaat van: Jacques op 16-12-2021  21:48 uIn de praktijk ga ik uit van een afname van zo'n 4% per half jaar dat ik de hop heb liggen. Voor de duidelijkheid: 10% alfazuurpercentage wordt dan 9,6% na een half jaar en 9.2% na een jaar. Maar ook dat is natte vinger werk omdat de achteruitgang per hop verschillend is, maar je moet wat...

Berekeningen van de bitterheid van een bier is sowieso een benadering, hoewel sommige benaderingen wel aardig kloppen is gebleken door metingen gedaan tijdens de Brand Bierbrouwwedstrijden in het verleden.

Aha bedankt, dat is dan duidelijk.
Mits de hop vacuum in de diepvries bewaard wordt toch?

Jacques

Citaat van: henkie op 17-12-2021  09:48 uMits de hop vacuum in de diepvries bewaard wordt toch?

Ik ga inderdaad uit van vacuümverpakking en bewaren in de koelkast. Als je hoe bewaard in een vriezer is de achteruitgang veel kleiner. Dan kun je uitgaan van nagenoeg geen achteruit gang.

Rinus

Ik gebruik voor de eerste keer (eindelijk) mijn iSpindels om de vergisting te volgen, dat werkt uitstekend, echter heb ik nog wat oude data die in de weg zit, zie foto.

Ik zou graag de data van voordat de vergisting gestart is willen verwijderen (dat rode vak).
Ik kan dit wel doen, maar dan moet ik elk meetpunt een voor een verwijderen, dat is monniken werk.

Weet iemand hoe je deze meetpunten gemakkelijker kan verwijderen?

Wildor

Maar Rinus,

Bierbrouwen is toch ook monnikenwerk?  >:D
Ik zou niet weten hoe meerdere metingen te verwijderen helaas.

Rinus

Citaat van: Wildor op 29-01-2022  15:27 uBierbrouwen is toch ook monnikenwerk?  >:D
Ik zou niet weten hoe meerdere metingen te verwijderen helaas.
Toen ik het schreef wist ik al daar komt reactie op ;D maar ik vind het een beter plan als monniken gewoon ook bier brouwen in plaats van achter de computer zitten  ;)
Ik heb al eerder van 2 dagen alles weg zitten klikken, maar dat is echt niet grappig want daar is Brewfather veel te traag voor.
Wellicht moet ik het er maar bij laten en later een export doen naar excel en dan is de experimentele fase zo weggehaald.

WJW

Ik gebruik een Float, geen iSpindel, maar ik kan bij elke nieuwe batch steeds de Float aan die batch koppelen. Ik stop via de Float account de metingen tussen twee brouwsels en voor de nieuwe batch gaat hij weer aan en zorg ik dat het in Brewfather gekoppeld wordt. Daarmee heb ik geen oude data daarbij staan.

Edwin brouwt

Ik weet dat er meerdere verzoeken zijn aan de ontwikkelaar om een soort "bulk edit" te doen, maar zover is het nog niet helaas.

Ik zou na elke batch altijd op ontkoppelen / verbinden klikken (onder apparaten) zodat metingen stoppen voordat je gaat bottelen en starten wanneer alles staat te vergisten.

Rinus

Citaat van: EdwinBrouwt op 30-01-2022  09:32 uIk weet dat er meerdere verzoeken zijn aan de ontwikkelaar om een soort "bulk edit" te doen, maar zover is het nog niet helaas.
Ik heb zojuist ook nog maar eens een verzoek gedaan. Ik zag overigens wel dat de laatste update van SEP21 is en dat er zo te zien niet veel voortgang in de ontwikkelingen te zien is.

Wildor

Vandaag is de nieuwe update uitgekomen v2.8.1.

2.8.1 - 30.01.2022
​⚡New Features
BJCP 2021 style guidelines
​​❕Changed
Added recipe name to header in batch notifications
Improved inventory stock icon and color, show amount on hover

JanDeGraaff

Citaat van: Wildor op 30-01-2022  11:40 uVandaag is de nieuwe update uitgekomen v2.8.1.

2.8.1 - 30.01.2022
​⚡New Features
BJCP 2021 style guidelines
​​❕Changed
Added recipe name to header in batch notifications
Improved inventory stock icon and color, show amount on hover
Ik zie dat de BJCP 2021 style guidelines zijn toegevoegd. In september zijn al de Norbrygg 2021 guidelines toegevoegd. Wanneer wordt nou eens de Nederlandse BKG stijlgids toegevoegd?? Lijkt mij dat er toch genoeg Nederlandse gebruikers zijn en het vrij eenvoudig om toe te voegen is..

Bram86

Citaat van: JanDeGraaff op 30-01-2022  11:51 uIk zie dat de BJCP 2021 style guidelines zijn toegevoegd. In september zijn al de Norbrygg 2021 guidelines toegevoegd. Wanneer wordt nou eens de Nederlandse BKG stijlgids toegevoegd?? Lijkt mij dat er toch genoeg Nederlandse gebruikers zijn en het vrij eenvoudig om toe te voegen is..

Ik heb de Nederlandse BKG stijlen in 1x handmatig toe kunnen voegen dmv een XML die hier gedeeld is

Jacques

Citaat van: Bram86 op 30-01-2022  14:55 uIk heb de Nederlandse BKG stijlen in 1x handmatig toe kunnen voegen dmv een XML die hier gedeeld is

Even de link naar het topic op dit forum
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=43163.0

En meteen ook in Brewfather gezet.
Ik ben zo vrij geweest om het door EdwinBrouwt beerXML-bestand aan dit bericht te koppelen. Voor updates van het bestand gedaan na het plaatsen van dit bericht moet je naar de website van Edwin gaan.

trebvuister

Citaat van: Rinus op 29-01-2022  14:49 uIk gebruik voor de eerste keer (eindelijk) mijn iSpindels om de vergisting te volgen, dat werkt uitstekend, echter heb ik nog wat oude data die in de weg zit, zie foto.

Ik zou graag de data van voordat de vergisting gestart is willen verwijderen (dat rode vak).
Ik kan dit wel doen, maar dan moet ik elk meetpunt een voor een verwijderen, dat is monniken werk.

Weet iemand hoe je deze meetpunten gemakkelijker kan verwijderen?
Op het "pennetje" klikken. Dan zie je volgens mij de lijst met metingen die je dan kan aanpassen/verwijderen

Rinus

Citaat van: trebvuister op 30-01-2022  21:27 uOp het "pennetje" klikken. Dan zie je volgens mij de lijst met metingen die je dan kan aanpassen/verwijderen
Klopt helemaal, maar het probleem is dat er 96 metingen per dag te verwijderen zijn wat ontzettend traag gaat.
Daarnaast moet ik bijna een week aan data verwijderen. Vandaar... monniken werk  ;)
Helaas kan je niet een aantal metingen selecteren en tegelijk verwijderen.
Workaround; De hoofdvergisting is bijna ten einde, dan ga ik exporteren en kan ik verder alles wissen.
Volgende keer moet ik beter opletten.

JanDeGraaff

Citaat van: Bram86 op 30-01-2022  14:55 uIk heb de Nederlandse BKG stijlen in 1x handmatig toe kunnen voegen dmv een XML die hier gedeeld is
Ja, ik ook, maar als je die ooit weer wil verwijderen moet je circa 70 stijlen verwijderen...
Daarom zou het goed zijn als die BKG in Brewfather erbij wordt gezet. Dat is destijds ook besproken in dat draadje (waarvan ik de link ook bijgevoegd had).
Waarom wel de Noorse en Britse stijlen toevoegen en bijhouden, maar niet de Nederlandse stijlgids toevoegen? Edwin heeft het toch best kant en klaar aangeleverd..

Edwin brouwt

Ik denk dat we allemaal even een bericht naar Thomas/Brewfather met dit verzoek moeten sturen. Hij reageert op al mijn berichten, behalve op die waar ik hem vraag wanneer hij de bkg  gegevens er in wil zetten...

hello@brewfather.app

:D

Luiaard

Nu voor het eerst Brewfather gebruikt tijdens het brouwen en nu in de vergisting met iSpindel. Hiervoor heb ik altijd BrouwHulp gebruikt.
Werkt echt fantastisch. Heel fijn om recept en batch (metingen) te kunnen zien in een overzicht.
Het enige wat ik zelf een beetje mis is een maatstaaf in centimeters tot de rand voor volumes (zoals in BrouwHulp). Ik heb er nu een tabelletje voor gemaakt maar zou mooi zijn als zoiets in de brouwplanning zichtbaar is.

Spyro

Iemand een idee hoe je 2 soorten brouwwater (kraanwater uit eigen regio en gedemineraliseerd water) kan gebruiken in Brewfather? Ik zie "voorlopig" geen mogelijkheid om er 2 aan te vinken in verschillende verhouding zoals bij bvb BrouwHulp wel kan, ben wel splinternieuw in Brewfather....  :engel:

Pimmels

Citaat van: Spyro op 04-04-2022  20:12 uIemand een idee hoe je 2 soorten brouwwater (kraanwater uit eigen regio en gedemineraliseerd water) kan gebruiken in Brewfather? Ik zie "voorlopig" geen mogelijkheid om er 2 aan te vinken in verschillende verhouding zoals bij bvb BrouwHulp wel kan, ben wel splinternieuw in Brewfather....  :engel:
Dat kan nog niet in Brewfather, het staat volgens mij wel al op de 'wishlist'.

Jacques

#brewfather
Zie hier voor uitleg over het gebruik van hashtags op dit forum.

Spyro

Citaat van: Pimmels op 04-04-2022  21:11 uDat kan nog niet in Brewfather, het staat volgens mij wel al op de 'wishlist'.
Ik hoop het echt, want het zou een hele verbetering zijn....  :duimop:

GvB84

Citaat van: Spyro op 04-04-2022  20:12 uIemand een idee hoe je 2 soorten brouwwater (kraanwater uit eigen regio en gedemineraliseerd water) kan gebruiken in Brewfather? Ik zie "voorlopig" geen mogelijkheid om er 2 aan te vinken in verschillende verhouding zoals bij bvb BrouwHulp wel kan, ben wel splinternieuw in Brewfather....  :engel:

Dat kan zeker.
onder het kopje 'water'op "calc' klikken.
Als bron neem je dan je kraanwater.
onder het kopje 'verdunning' selecteer je dan demi-water. Vervolgens kun je dan het percentage waterverdunning invullen.
Succes!

Pimmels

Citaat van: GvB84 op 05-04-2022  12:25 uDat kan zeker.
onder het kopje 'water'op "calc' klikken.
Als bron neem je dan je kraanwater.
onder het kopje 'verdunning' selecteer je dan demi-water. Vervolgens kun je dan het percentage waterverdunning invullen.
Succes!
Dank je dat wist ik ook nog niet!😂 :brouwen:

DenMaarten

Heeft iemand een idee waar de geadviseerde hoeveelheid CO2 en waterprofielen per bierstijl waar Brewfather mee rekent verstopt zitten binnen het programma om te kunnen bewerken? Volgens mij zitten ze niet in de bierstijlen maar ook niet onder de waterprofielen.

tsien_bier

Je vindt ze onder gereedschappen->Carbonisatie.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.