Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Brewfather  (gelezen 22329 keer)

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: Brewfather
« Reactie #125 Gepost op: 25-09-2019 12:31 u »
Voor degenen die gebruik maken van een iSpindel, hoe zorgen jullie er voor dat je WiFi-signaal door je koelkast heen richting de router komt?

Ik loop er steeds tegen aan dat het signaal te zwak is om de router te bereiken, waardoor de spindel eigenlijk gewoon onbruikbaar is...  :huilen:

De koelkast staat bij mij voor de router, maar heb het nog niet getest overigens ;)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online knifeman

• Senior lid
  • Land: be
  • Brewing Vespa Garage
« Reactie #126 Gepost op: 25-09-2019 12:34 u »
Idem... koelkast staat in garage voor de router... een koelkast met plastic wanden iov de oude ijzeren wanden zullen beter doorgeven...

Offline hobbybob

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #127 Gepost op: 25-09-2019 12:34 u »
Voor degenen die gebruik maken van een iSpindel, hoe zorgen jullie er voor dat je WiFi-signaal door je koelkast heen richting de router komt?

Ik loop er steeds tegen aan dat het signaal te zwak is om de router te bereiken, waardoor de spindel eigenlijk gewoon onbruikbaar is...  :huilen:
Had hier hetzelfde, de standaardmodem van mijn provider heeft een te zwak wifi signaal.

Oplossing: een modem erbij gekocht (D-Link) en deze in bridge-mode gezet, geplaatst op de slaapkamer, nu heb ik mijn wifi tot op de hoek van de straat.

Wifi repeaters werken in mijn ogen te slecht ze versterken evt "ruis" in het signaal ook.

Offline Martijn0172

• Super lid
  • Brouwschuur de Vissenkom
« Reactie #128 Gepost op: 25-09-2019 14:57 u »
Ik heb een repeater in bridge mode in mijn schuur staan (er loopt ook een utp kabel heen), geen probleem met ontvangst

Offline Vlisbier

• Junior lid
  • **
  • In de hemel is geen bier daarom brouw het hier
« Reactie #129 Gepost op: 25-09-2019 17:13 u »
Ik heb een router van Fritz en een powerline in de garage WiFi signaal is prima daar.
Signaal van de standaard routers is soms heek zwak hen er hier een van ZeelandNet maar deze heb ik uit gezet.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #130 Gepost op: 25-09-2019 22:36 u »

Je kunt het wifi-signaal versterken via een Wifibooster via stopcontact. Dat is een set met twee kasjes
https://www.routershop.nl/klantenservice/product/wifi-via-stopcontact/
(zie ook de alternatieven die genoemd worden op deze site).

Zit je bij Ziggo dan kun je een set huren
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/

Maar er zijn meer aanbieders
https://www.coolblue.nl/product/694244/tp-link-tl-wpa8630p-wifi-1300-mbps-2-adapters.html?cmt=c_a,cp_2069498293,a_77048490195,t_pla-412677692315,n_g,d_c&gclid=EAIaIQobChMIlPqCkejs5AIV1ed3Ch24GgBuEAQYAyABEgK94_D_BwE

Offline appie

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #131 Gepost op: 07-10-2019 17:41 u »
Hallo
Ik gebruik de ispindel en deze zie ik ook in de app van Brewfather.
In de app zie ik alleen de temperatuur maar het sg kan ik niet zien. (Wordt althans niet weergegeven)
Volgens mij heb ik de juiste informatie ingevoerd zoals aangeven op de site van Brewfather.
Iemand een idee waar het aan kan liggen dat ik het sg niet in beeld krijg?

Tags: