Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen... René "Sir Wicked III" Elzinga  (gelezen 768 keer)

Offline Sir Wicked III

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwerij 't Brouwhok
Even voorstellen... René "Sir Wicked III" Elzinga
« Gepost op: 03-08-2018 15:55 u »
Hallo Hobbybrouwers,

Aangezien ik me nu een tijdje op het forum heb zitten inlezen, wij morgen onze eerste brouwsel gaan maken en ik nu waarschijnlijk actiever op het forum word, wil ik me even voorstellen.

Ik ben René Elzinga, nickname Sir Wicked III of afgekort Wickie door vrienden (gamenaam sinds jaar en dag), 35 jaar, getrouwd en woonachtig in Nes, Dongeradeel.
Als laborant ben ik werkzaam bij BASF.

Een aantal jaren geleden ben ik geďnteresseerd geraakt in bierbrouwen door mijn collega Henk van Veen (misschien een bekende naam voor sommige mensen hier). Dit jaar na een verhuizing en verbouwing van bijna 2 jaar de knoop doorgehakt om te gaan brouwen. Dit ga ik samen met een vriend van mij doen. We hebben de afgelopen tijd al van alles bij elkaar lopen harken, waaronder de halve brouwinstallatie van Henk met 2 ketels (1 ex-bierfust met roermotor), walsenmolen voor het schroten en veel kleinmateriaal.

Ik hoop dat ik de komende tijd (jaren) mijn bijdrage hier kan leveren aan het forum, en veel kan bijleren van iedereen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online hobbybob

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: even voorstellen... René "Sir Wicked III" Elzinga
« Reactie #1 Gepost op: 03-08-2018 16:46 u »
Wer en "Fryske"brouwer

Wolkom

Het beste bier brouw jezelf

Offline Sir Wicked III

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwerij 't Brouwhok
Re: Even voorstellen... René "Sir Wicked III" Elzinga
« Reactie #2 Gepost op: 06-08-2018 11:03 u »
Bedankt Hobbybob!

Het eerste biertje zal nog niet een succes zijn. Afgelopen zaterdag voer de onervarenheid qua brouwen én apparatuur de boventoon. Schroten en maischen ging prima, daarna begonnen de problemen. Een hevelfilter dat half/niet werkte, te weinig spoelwaters, amper een rollende kook en problemen met overhevelen van het wort naar het gistvat.
Uiteindelijk wel uitgekomen op een SG van 1070 zoals het recept was bereken. Het gist doet momenteel wel zijn werk, maar met een temperatuur van rond de 25°C in de schuur en de tegenslagen, verwachten we niet dat dit een geslaagd biertje gaat worden.

In ieder geval heel veel leermomenten en ideeën hoe we het de volgende keer beter kunnen doen.

Bijgevoegd nog een paar foto's van de opstelling:

Tags: