Welke brouwketel is het best?

Gestart door Jan47, 03-08-2018 12:56 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan47

Ik wil een nieuwe brouwketel gaan kopen. Nu zit ik te twijfelen tussen een Grainfather Automatische RVS Brouwketel of een Arsegan Easybrew-30 Automatische Brouwketel.
Kan iemand mij hier iets meer over zeggen wat o.a. de voor- of nadelen van de ene ketel zijn t.o.v. de andere ketel.
Het prijsverschil is ongeveer 400 euro meer? Is dat het waard. :weetniet:

grtz Jan

beermenke

Elk apparaat heeft voor en nadelen en wat het meest geschikt is moet je ervaren wat bij je past.
Probeer mee te brouwen bij mensen die al zo,n apparaat hebben en vergelijk.

CeesM

Met de Grainfather kan je met een app via bluetooth op je smartphone recepten inladen. Er zit een tegenstroomkoeler bij.
De Easybrew heeft een controller dat je handmatig kan bedienen of alle stappen programmeren. Er zit een dompelkoeler bij.
Met die € 400,-- verschil kan je beter investeren in een goede CCT zoals de SS Brewtech Chronical 7.
Maar dat is mijn mening. Ik weet niet wat jij belangrijker vindt.

BB-Moods

Citaat van: Jan47 op 03-08-2018  12:56 uIk wil een nieuwe brouwketel gaan kopen. Nu zit ik te twijfelen tussen een Grainfather Automatische RVS Brouwketel of een Arsegan Easybrew-30 Automatische Brouwketel.
Kan iemand mij hier iets meer over zeggen wat o.a. de voor- of nadelen van de ene ketel zijn t.o.v. de andere ketel.
Het prijsverschil is ongeveer 400 euro meer? Is dat het waard. :weetniet:

grtz Jan

Ik heb de Grainfather en kan alleen maar zegen dat het een geweldige ketel is. Je kan ca 30 L brouwen en met een speciale adapter ook kleine batches van 10-15 L. De software is perfect. Heeft ook een soort van PID controller voor het verwarmingselement. De koeler is ook perfect en je kan er tot op de graad nauwkeurig mee koelen direct het gistvat in. Je kunt echt koelen tot een wort temperatuur die dezelfde temp heeft als je kraanwater. De circulatiepomp en filterplaten werken ook prima. Alles is mooi schoon te maken.

Appiehappie

Helemaal mee eens. The Grainfather is een toppertje!

JamMasterJustin

Ik ben heel blij met m'n grainfather. Iedere keer bedenk ik mij wat een genot die ketel geeft. Maar toch: € 400 is veel geld... het ligt eraan: kies je voor iets meer opties of € 400 minder

Erny

De eerste editie van het magazine Brouw! Zet een aantal elektrische brouwketels op een rijtje waaronder de Easybrew en Grainfather.
Ik vermoed dat het magazine nog wel verkrijgbaar is.

haicoterbeek

Citaat van: Jan47 op 03-08-2018  12:56 uIk wil een nieuwe brouwketel gaan kopen. Nu zit ik te twijfelen tussen een Grainfather Automatische RVS Brouwketel of een Arsegan Easybrew-30 Automatische Brouwketel.


Dit zijn beide "all-in-one" systemen. Een soort van brewing in een basket met thermostaat, filterkorf en pomp.
De toevoeging "automatisch" is niet van toepassing op dit soort geïntegreerde systemen.



MikeG

Citaat van: Jan47 op 03-08-2018  12:56 uIk wil een nieuwe brouwketel gaan kopen. Nu zit ik te twijfelen tussen een Grainfather Automatische RVS Brouwketel of een Arsegan Easybrew-30 Automatische Brouwketel.
Kan iemand mij hier iets meer over zeggen wat o.a. de voor- of nadelen van de ene ketel zijn t.o.v. de andere ketel.
Het prijsverschil is ongeveer 400 euro meer? Is dat het waard. :weetniet:

grtz Jan

Ik kan niet veel kwijt over de Grainfather maar ben zelf in het bezit van een Easybrew 30 en deze bevalt mij prima. Doet wat ie moet doen en is makkelijk in gebruik, goed schoon te maken en voor een zeer redelijke prijs te koop. Ik denk met name dat de Grainfather meer gadgets heeft wat hem duurder maakt en als dat is wat je zoekt dan is het een goeie optie.



Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.