10/11-08-2018 Bierfestival-Hop te Rotterdam

Gestart door Easywoods, 30-07-2018 10:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Easywoods

Dit kwam ik tegen op internet, misschien leuk voor geïnteresseerden in de regio; Bierfestival-Hop in Rotterdam  :biersmile:

https://www.festival-hop.nl/


Mark GA

Is een supergezellig festival, zeker de moeite waard...
Helaas zelf op vakantie dan.

goom

Bijzonder hoor
Je moet 9 euro betalen om binnen te mogen komen en vervolgens mag je munten aanschaffen om wat te eten en te drinken.
En dan heb ik het niet gehad over wat de drankjes en eten moeten kosten

Maran van Brakel

Ik kijk er precies bovenop vanachter mijn bureautje  ;D

Een paar collega's en ikzelf dachten eerst effe te kijken wat het weer gaat doen, maar kaartjes aan de kassa zijn 15 euro, excl. muntjes.
Laat dan maar zitten, voor 15 euro is het ook best gezellig op een terrasje  :proost:

Wolter

Citaat van: goom op 30-07-2018  12:09 uBijzonder hoor
Je moet 9 euro betalen om binnen te mogen komen en vervolgens mag je munten aanschaffen om wat te eten en te drinken.
En dan heb ik het niet gehad over wat de drankjes en eten moeten kosten

Dit is vrij gebruikelijk bij bierige evenementen in de afgelopen jaren.

Mark GA

Sowieso, bij een foodtruck festival betaal je ook entree. Hier krijg je er bands bij.

nembrionic

Citaat van: Maran van Brakel op 30-07-2018  12:35 uIk kijk er precies bovenop vanachter mijn bureautje  ;D

Een paar collega's en ikzelf dachten eerst effe te kijken wat het weer gaat doen, maar kaartjes aan de kassa zijn 15 euro, excl. muntjes.
Laat dan maar zitten, voor 15 euro is het ook best gezellig op een terrasje  :proost:

Of je neemt eens een risicootje in je leven en koopt gewoon online je kaartje voor een schamele 6.50.

Mocht het weer dan écht klote zijn, dan ben je 6.50 kwijt. Poe poe.


Maran van Brakel

Citaat van: nembrionic op 30-07-2018  15:29 uOf je neemt eens een risicootje in je leven en koopt gewoon online je kaartje voor een schamele 6.50.

Mocht het weer dan écht klote zijn, dan ben je 6.50 kwijt. Poe poe.

Of je reageert gewoon niet als je alleen maar denigrerend wil zijn tegen anderen.

O.t.
Zo'n festivalletje is leuk, maar ik ga dan wel voor het bier, niet voor de muziek.
Ik snap dat sommige artiesten geld vragen, maar bij de laatste festivallen waar ik heen ben geweest waren er geen extra kosten voor.

nembrionic

Ik probeer niet denigrerend te zijn maar jij zit te zuurpruimen over de prijs terwijl dat helemaal niet nodig is :)


Wolter


Mensen hebben recht op een mening. Iets duur vinden is er daar één van wat mij betreft. Je zelf afvragen of het handig is te reageren als je geen interesse hebt vanwege de prijs is er ook één. Het topic gaat over een leuk evenement waar mensen veel tijd en energie in stoppen. Respecteer elkaar aub! :police:

snowdog2006

Citaat van: Wolter op 30-07-2018  12:41 uDit is vrij gebruikelijk bij bierige evenementen in de afgelopen jaren.

Maar echt. Vlg mij is 99% volgens die constructie dus die opmerking is achterhaald.

Leuk initiatief in een leuke stad. Ik kan helaas niet.

Wolter

Citaat van: snowdog2006 op 30-07-2018  16:32 uMaar echt. Vlg mij is 99% volgens die constructie dus die opmerking is achterhaald.

Leuk initiatief in een leuke stad. Ik kan helaas niet.

Begrijp de reactie niet volledig maar volgens mij zijn we het met elkaar eens. 😀

snowdog2006

Citaat van: Wolter op 30-07-2018  16:46 uBegrijp de reactie niet volledig maar volgens mij zijn we het met elkaar eens. 😀

Met die opmerking dat het achterhaald is doelde ik op de reactie van Goom. Dus we zijn het zeker eens :)

Traploper

Ik was laatst bij een festival in Nijmegen waar er vrije entree was. Daar was het vervolgens zo druk dat je je bier uit koos op de lengte van de rijen bij de verschillende brouwerijen. Is ook niet alles.

goom

Citaat van: Maran van Brakel op 30-07-2018  12:35 uIk kijk er precies bovenop vanachter mijn bureautje  ;D

Een paar collega's en ikzelf dachten eerst effe te kijken wat het weer gaat doen, maar kaartjes aan de kassa zijn 15 euro, excl. muntjes.
Laat dan maar zitten, voor 15 euro is het ook best gezellig op een terrasje  :proost:
Jij snapt het helemaal.
;-)

Jacques

Citaat van: Wolter op 30-07-2018  12:41 uDit is vrij gebruikelijk bij bierige evenementen in de afgelopen jaren.

Er zijn zo veel bierfestivals de laatste tijd... Niet overal wordt entree geheven. Wel zie ik regelmatig dat je bij bijvoorbeeld € 20 moet betalen voor een boekje, glas en 3 muntjes. Losse muntjes zijn vervolgens € 2 tot € 3 voor 10 of 15 cl. Op zich veel geld, maar vaak kun je zo veel lekkere bieren ontdekken en ontdek je ook de brouwerijen die beter kunt mijden...

Wolter

Citaat van: Jacques op 30-07-2018  22:34 uEr zijn zo veel bierfestivals de laatste tijd... Niet overal wordt entree geheven. Wel zie ik regelmatig dat je bij bijvoorbeeld € 20 moet betalen voor een boekje, glas en 3 muntjes. Losse muntjes zijn vervolgens € 2 tot € 3 voor 10 of 15 cl. Op zich veel geld, maar vaak kun je zo veel lekkere bieren ontdekken en ontdek je ook de brouwerijen die beter kunt mijden...

In dit soort bedragen zit vrijwel altijd een verschil in de kosten voor het boekje, het glas en de drankmuntjes. Dat versta ik ook onder entreekosten. De organisator heeft dit nodig om de kosten te dekken. Met alleen afdracht op de munten is het moeilijk om de kosten te dekken.

MikeG

Citaat van: Jacques op 30-07-2018  22:34 uEr zijn zo veel bierfestivals de laatste tijd... Niet overal wordt entree geheven. Wel zie ik regelmatig dat je bij bijvoorbeeld € 20 moet betalen voor een boekje, glas en 3 muntjes. Losse muntjes zijn vervolgens € 2 tot € 3 voor 10 of 15 cl. Op zich veel geld, maar vaak kun je zo veel lekkere bieren ontdekken en ontdek je ook de brouwerijen die beter kunt mijden...

Waarom moeilijk doen over het betalen. Alle standhouders betalen zich suf om een plekje te krijgen en als ze niks vragen komt iedereen hun bier letterlijk opzuipen. Je strekt dan ook een publiek aan die alleen maar komen om lekker voordelig te zuipen. ;-).

nembrionic

Citaat van: Jacques op 30-07-2018  22:34 uEr zijn zo veel bierfestivals de laatste tijd... Niet overal wordt entree geheven. Wel zie ik regelmatig dat je bij bijvoorbeeld € 20 moet betalen voor een boekje, glas en 3 muntjes. Losse muntjes zijn vervolgens € 2 tot € 3 voor 10 of 15 cl. Op zich veel geld, maar vaak kun je zo veel lekkere bieren ontdekken en ontdek je ook de brouwerijen die beter kunt mijden...

De insteek van de meeste bierfestivals is dat het 'proeffestivals' zijn, en niet zogeheten 'zuipfestivals'. Dat kan prima in de kroeg.

Maar van de muntprijs wordt een deel afgedragen aan de brouwers, en een behoorlijk deel ook naar de organisatie. Dat is allebei nodig.

Maar vergis je niet: festivals zijn promo voor brouwerijen, absoluut géén verdienmodel.

Een handjevol brouwers zal in de plus wederkeren maar meestal is het geen vetpot.

Dat doen we graag om het bier onder te aandacht te brengen maar de bezoekers weten vaak niet hoe het in elkaar steekt. En dat is logisch :)

Een beetje gewaarwording hiervan is wel prettig.

CeesM

Citaat van: MikeG op 07-08-2018  10:56 uWaarom moeilijk doen over het betalen. Alle standhouders betalen zich suf om een plekje te krijgen en als ze niks vragen komt iedereen hun bier letterlijk opzuipen. Je strekt dan ook een publiek aan die alleen maar komen om lekker voordelig te zuipen. ;-).
De standhouders zijn microbrouwerijen met vergunningen en KvK-inschrijving. De kosten van deze evenementen kunnen ze aftrekken van de winst (belasting voordeel).
Als je biertjes wilt proeven kan je overwegen om muntjes en een glas te kopen. Vaak krijg je nog statiegeld voor je glas als je die inlevert.
Entree betalen is voor de meeste mensen al een drempel om zoiets te gaan bezoeken.

emiel1

Citaat van: nembrionic op 08-08-2018  08:40 uDe insteek van de meeste bierfestivals is dat het 'proeffestivals' zijn, en niet zogeheten 'zuipfestivals'. Dat kan prima in de kroeg.

Maar van de muntprijs wordt een deel afgedragen aan de brouwers, en een behoorlijk deel ook naar de organisatie. Dat is allebei nodig.

Maar vergis je niet: festivals zijn promo voor brouwerijen, absoluut géén verdienmodel.

Een handjevol brouwers zal in de plus wederkeren maar meestal is het geen vetpot.

Dat doen we graag om het bier onder te aandacht te brengen maar de bezoekers weten vaak niet hoe het in elkaar steekt. En dat is logisch :)

Een beetje gewaarwording hiervan is wel prettig.
Vanuit de kant van de brouwer geloof ik dit direct en ik gok ook dat de organisatie dit als argument gebruikt om de brouwer zo veel mogelijk uit te knijpen, maar ik geloof er niks van dat het gemiddelde bierfestival voor de organisatie geen enorme vetpot is. Een organisatie als TAPT, bijvoorbeeld, die in 3 jaar tijd van 1 naar 5 festivals zijn gegaan, die doen het echt niet uit liefdadigheid. Foodtruckfestivals zijn een goudmijn voor de organisators en het verschil in opzet tussen een bier- en een foodtruckfestival is niet zo groot, behalve dat de gemiddelde bezoeker minder uitgeeft aan drank dan aan eten.

Mark GA

Er wordt geloof ik ook niet helemaal bij stil gestaan dat een bierfestival organiseren in Rotterdam even iets anders is dan een dorp. Er moet een hek omheen (bij wet bepaald), beveiliging moet ingehuurd worden, er spelen bands, geluid, electra, overhead (vergeet promo niet)..
Je wil dit soort festivals echt niet open gooien voor het publiek daar. Aboutaleb heeft soms best wel gelijk.
En dan nog... waar hébben we het over? Een keertje met je gezin naar de Efteling, dáár loop je pas op leeg.

emiel1

Citaat van: Mark GA op 08-08-2018  09:30 uEn dan nog...waar hébben we het over? Een keertje met je gezin naar de Efteling, dáár loop je pas op leeg.
Ik loop op een bierfestival een stuk meer leeg  :proost: :proost: :proost:

MikeG

Citaat van: emiel1 op 08-08-2018  09:37 uIk loop op een bierfestival een stuk meer leeg  :proost: :proost: :proost:

Daar is een remedie voor... minder muntjes kopen  :lol:

emiel1

Citaat van: MikeG op 08-08-2018  15:02 uDaar is een remedie voor...minder muntjes kopen  :lol:
Sta ik alleen maar vaker in de rij  samenvol

Maran van Brakel

Om dan ook maar wat positiefs toe te voegen aan dit topic:

Ze zijn al druk bezig met opbouwen, tussen de buien door  :)


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.