Hoe label jij je flesjes?

Gestart door Mark GA, 27-07-2018 21:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mark GA

Vandaag zo'n 40 flesjes voorzien van een etiket en een halsetiket:
Kwastje, bakje met volle melk, etiket insmeren, plakken, aandrukken en schoonvegen met keukenrol...
Het ging allemaal erg traag. Ben er heel lang mee bezig geweest voor mijn gevoel. Dat moet sneller kunnen.
Hoe doen jullie dit? 

Jacques

Citaat van: Mark GA op 27-07-2018  21:40 uVandaag zo'n 40 flesjes voorzien van een etiket en een halsetiket:
Kwastje, bakje met volle melk, etiket insmeren, plakken, aandrukken en schoonvegen met keukenrol...
Het ging allemaal erg traag. Ben er heel lang mee bezig geweest voor mijn gevoel. Dat moet sneller kunnen.
Hoe doen jullie dit?

Deze vraag is al heel wat keren aan bod geweest...

Zoek op "etiketten plakken". Dan vind je diverse relevante topics.

Oscar

Citaat van: Mark GA op 27-07-2018  21:40 uHoe doen jullie dit?

Niet !  :brouwen: :biersmile: :proost:

Knobby

Ronde 25 mm printbare sticker op de dop.

Mark GA

Citaat van: Jacques op 27-07-2018  23:19 uDeze vraag is al heel wat keren aan bod geweest...

Zoek op "etiketten plakken". Dan vind je diverse relevante topics.
Gaat mij niet om de lijmmethode maar het proces zelf.
1 etiketje per keer insmeren met melk met een kwast? Of leg je het etiket in de melk? Waar plak je je etiketten? In de woonkamer aan tafel met doeken er onder of in de keuken op het aanrechtblad? Spoel je de fles na of veeg je 'm schoon met een doek?

Bij mij leek elke fles een paar minuten te duren. Hoe kun je het proces versnellen?

Koen S

Ik leg een etiket omgekeerd op de keukentafel en smeer het met een borstel in met behanglijm, niet te veel. Dan plak ik het op de fles en duw ik het glad met de handen. Duurt 15 seconden per flesje.

BastiaanvdS

Ik heb het ook op die manier gedaan. Dat duurde inderdaad ook vrij lang, maar ondertussen met saaie voetbalwedstrijden op tv kwam het wel goed.

marc0871

Niet.
Bij mij zitten zelfs de La Trappe en Leffe labels er nog op :-[

Het meeste drink ik toch zelf op, dus /care :weetniet:

joenedu

Ik leg de etiketten op de rand van een broodplank en smeer de achterkant in met een pritt stift. Doet het prima!

ramon86

Ik print ze op stickervellen van Herma, type 10108. Dat zijn vierkante stickers van een paar centimeter breed en hoog, met afgeronde hoeken. Ik label doorgaans de helft van de flesjes in mijn batches, zodat ik altijd wat op voorraad heb met een mooi label voor gasten en om uit te delen.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Oscar op 28-07-2018  00:56 uNiet !  :brouwen: :biersmile: :proost:
Fles krijgen hier een sticker op het dopje.
Ik moet af en toe al etiketten verwijderen van flesjes en dan ga ik er zeker geen nieuwe op plakken.
Ik krijg regelmatig positieve reakties over mijn dopstickertjes.
Bovendien zijn mijn batches regelmatig bijna 4 kratten, ruim 90 etiketten!

Heisenberg

Citaat van: Mark GA op 27-07-2018  21:40 uHoe doen jullie dit?
Niet. Ik heb per batch een apart rond gekleurd stickertje dat ik op de dop plak. Die etiketten losweken is al erg genoeg...

thezewery

Exact zo, maar enkel voor de weggeefflesjes en visite. De rest, voor eigen gebruik, volstaat de dopkleur.

Fermon

Citaat van: thezewery op 28-07-2018  19:29 uExact zo, maar enkel voor de weggeefflesjes en visite. De rest, voor eigen gebruik, volstaat de dopkleur.

Dit is ook mijn manier.

Mark GA


Heisenberg

Citaat van: Mark GA op 22-08-2018  05:23 uWow! Dit zou ik graag onder de kerstboom vinden...
(Gevonden via: https://www.homebrewtalk.com/forum/threads/diy-labeling-machine.570284/ )

Er worden zelfklevende etiketten gebruikt? Ik zie nergens iets van een bevochtiger. Wel een mooi knutselstukje!

Oscar

Citaat van: Heisenberg op 22-08-2018  07:28 uIk zie nergens iets van een bevochtiger.

Ik wel... :)

Heisenberg

Citaat van: Oscar op 22-08-2018  07:32 uIk wel... :)
Ja ik nu ook... Ach ja, het is nog vroeg hè? Voor mij laat, kom net uit de nachtdienst. Het staat er zelfs als ondertiteling bij.

brouwerwaldonk

Ik kleef vooraan op de krat een briefje met brouwdatum, EBC kleur en alcoholgehalte.
5 briefjes schrijven voor 40 liter bier. De rest van de 1/2L beugelflessen krijgen op de dop een stickertje met dezelfde info.

Johnny Stardust

Ik heb een Dymo, ik print goedkope en grote etiketten met veel info en geef het bier een unieke naam, heb er vervolgens een QR-code op staan en zet achtergrondinfo die ik niet kwijt kan op het etiket op internet. Etiketten plak ik supersnel op de flessen. Afgelopen zondag 30 kratten gedaan in 1,5 uur. Werkt als de brandweer!  :proost:

Mark GA

Citaat van: Johnny Stardust op 22-08-2018  16:09 uEtiketten plak ik supersnel op de flessen. Afgelopen zondag 30 kratten gedaan in 1,5 uur. Werkt als de brandweer!  :proost:
Dan zit je op 8 per minuut. Lijkt me onmogelijk. Film dat eens voor me svp? Misschien kan ik er iets van leren...

Johnny Stardust

Ik denk dat ik er wel 10 / minuut kan. Kan er alleen niet bij filmen! :-)
Stickers plakken vanuit de Dymo gaat in ieder geval erg snel   :brouwen:

Oscar

Citaat van: Johnny Stardust op 22-08-2018  16:09 uAfgelopen zondag 30 kratten gedaan in 1,5 uur. Werkt als de brandweer!  :proost:

 :nut: :nut: was dat 1 brouwsel?  :weetniet:

Richard3

Citaat van: Johnny Stardust op 22-08-2018  17:47 uIk denk dat ik er wel 10 / minuut kan. Kan er alleen niet bij filmen! :-)
Stickers plakken vanuit de Dymo gaat in ieder geval erg snel   :brouwen:

Geloof me, Johnny haalt dat met gemak.

Johnny Stardust

Citaat van: Richard3 op 22-08-2018  21:29 uGeloof me, Johnny haalt dat met gemak.

Bedankt! :-)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.