Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen, Vmax  (gelezen 560 keer)

Offline Vmax

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: 00
  • Bier maken doe je samen
Even voorstellen, Vmax
« Gepost op: 27-07-2018 06:22 u »
Goeie morgen,

Na regelmatig een brouwerij bezocht te hebben, heb ik op een avond besloten om samen met een vriend ook zelf eens te gaan brouwen. Hiervoor hadden we een startpakket aangeschaft en zijn we blikken gaan brouwen. Echter na een paar blikken bleek al dat het bierbrouwen veels te leuk en lekker  was. Hierdoor zijn we verder gaan kijken en hebben we de brouwset van iemand kunnen overnemen. Deze set bestaat uit een 120 l rvs maischvat, 50 l filterketel en een 50 l bierfust/ kookketel en een aantal mandflessen. Deze set gaan we naar onze wensen iets aanpassen, automatisch roerwerk voor het beslag, in het maischvat een filter inbouwen zodat de filterketel als warmwaterketel kan functioneren en een mooie stelling waar het geheel op kan blijven staan. Zal binnenkort wat duidelijke foto's plaatsen van onze set.
Heb al een hoop informatie van dit forum kunnen onttrekken, waarvoor dank, maar gaande weg blijf je steeds meer leren.
Tot brouwens Vmax

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Even voorstellen, Vmax
« Reactie #1 Gepost op: 27-07-2018 21:34 u »
Welkom op dit forum Vmax,

Bierbrouwen is een leuke hobby. Het leuke is dat je bedrevener in wordt naarmate je vaker brouwt. Mijn advies: maak je installatie niet te groot. Hierdoor brouw je vaker.

Offline Gimde

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Even voorstellen, Vmax
« Reactie #2 Gepost op: 20-08-2018 22:09 u »
Welkom Vmax!

Mijn advies: maak je installatie niet te groot. Hierdoor brouw je vaker.

Goede tip van Jacques voor de beginners. Ook al zou je meer kunnen drinken en net zo vaak brouwen :proost:

Tags: