Hobbybrouwen > Apparatuur

Laat je brouwinstallatie zien! (Foto's plaatsen, toelichting en geen discussie)

<< < (40/40)

Thebb:
Goedenavond Brouwers,

Hierbij onze brouwruimte / installatie. Wij hebben onze oude bieropslag in de garage omgebouwd tot brouwerij. Inmiddels hebben wij een Brew Monk Titan 70liter in ons bezit. Hier hebben wij nog niet mee gebrouwen.

Voor:

Na:

Klik op de link  voor ons fotoalbum/bouwverslag.
https://imgur.com/a/urPuIpJ

Groetjes Bas

vanderhoeve:
Vorig jaar begonnen met brouwen en al snel weg gestuurd uit de keuken :weetniet:
Dus de garage maar een beetje omgebouwd tot hobby hok

Koelkast omgebouwd

Ik ben nu vooral bezig om de basis goed onder de knie te krijgen en te kijken wat voor instalatie ik wil maken/kopen

Nu met mijn 13e brouwsel bezig :brouwen:

guidomarree:
https://1drv.ms/v/s!AjaCR5Oe89mYiWDUDJtv8Yu8045q

Mijn huidige installatie aan het werk. Is een zelfgemaak RIMS systeem, aangestuurd door een raspberry pi met het programma craftbeerpi op ge´nstalleerd. De volgende uitbreidingen:

* bij programmeren naar constant wifi verbinding controlleren en vernieuwen (nu valt soms de verbinding weg en brouw ik "blind", of ja dan neem ik de thermometer er bij)
* Spoelketel op zelfde installatie aan kunnen sluiten door een afwisselende aansturing. Dus als de maishketel niet wordt verwarmd kan de spoelketel opwarmen en zo kunnen ze op 1 zekering blijven hangen.
* Ooit overgaan naar tri-clamp koppelingen
* Binnenpan in rvs ipv koper en groter model zodat er meer mout in kan
Sinds gisteren ook in het bezit van een SS Brewtech Brew Bucket. Ik ben heel benieuwd naar het gebruik hiervan, dit zal in ieder geval minder afwas geven.

tdp:
De brouwerij weer iets aangepast: Vorig jaar nieuwe pannen gekocht, echter had ik deze nog steeds in ene provisorische opstelling staan. Bokjes gebrouwen op een meer ARBO vriendelijke hoogte, eventueel nog op wieltjes te zetten. Wellicht timmer ik nog e.e.a. af, maar voor het eerst weer zeer blij!!

LAM:
Wauw, wat een geweldige installaties zeg! Dit is over het algemeen mijn opstelling. Ik gebruik de 50 liter automaat van Klarstein. Hier was ik nog even aan het opwarmen met de moutorf er naast.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie