Hobbybrouwen > Apparatuur

Laat je brouwinstallatie zien! (Foto's plaatsen, toelichting en geen discussie)

<< < (39/40) > >>

Fen:
Omdat ik niet alle ruimte heb om te brouwen en al het brouwspul in dozen, laden en kasten me te veel rommel bezorgde had ik besloten om er maar een kast voor te maken waar ik alles kan opslaan en op een brouwdag de hele meuk naar de keuken kan rollen om er ook in te brouwen voor een fijne werkhoogte.
Toekomstige additie is een condenskap en losse planken voor de grotere eurobakken waar ik oa. de fast washer in heb. Dat zal allemaal rusten op L profielen zodat ik de condenskap op verschillende hoogtes kan plaatsen, mocht dat nodig zijn.  Er zit boven al een gat in voor een flexibele afzuigslang.

Bvk1983:
Afgelopen week de STC1000 binnen gekregen en een oude koelkast omgebouwd. Als verwarming gebruik ik een 45 W kas-verwarming. Op het stopcontact van de verwarming zit ook de ventilator aangesloten zodat deze bij verwarming voor circulatie zorgt. Ventilator is naar binnen gericht dus zuigt lucht aan en blaast deze boven weer uit de pijp.

Oosterling:

In dit filmpje is een goede indruk te krijgen van mijn zelfgebouwde brouwinstallatie.  :proost:

Woozl:

--- Citaat van: Engeltje op 03-01-2020  22:00 u ---Onze nieuwe elektrische HERM’s is tot leven gekomen! -- ( Nu met plaatjes  ;))

Korte introductie:
Nadat ik en een vriend uitgesproken hadden om ook een keer te gaan brouwen, hadden we vorig jaar de stoute schoenen aan getrokken en hebben een 2e hands opstelling gekocht.

--- Einde van citaat ---

Engeltje,

Ik ben nu zelf ook zoiets van plan te brouwen...
Waar heb jij de verwarmingselementen vandaan?  Op één of andere manier vertrouw ik 230 V / 3000 W dingen uit China niet. Of is dit onterecht?

Groet,

Paul

Battum80:
Ik kreeg dit voorjaar de mogelijkheid om in een nieuw gebouwd gebouw aan het pleintje waar ik ook aan woon een hobbyruimte in de kelder te huren voor een (voor Zwitserse begrippen) zacht prijsje. Een hok van 16 m2, 2 ramen die open kunnen (met uitzicht op het meer van Zürich) en een grote spoelbak met warm en koud water. Eindelijk een ruimte om tot brouwerij om te kunnen toveren...

Ik ben begonnen met een bak die precies in het raamkozijn past met een oude afzuigkap erin.

Vervolgens een tafel gemaakt van OBS met een uitsparing voor de ketel die ook eenvoudig dicht kan. Al het hout heeft een flinke laag lak gekregen.

In het lagere kastje naast de tafel zit de koelkast

En de kist van de BBQ dient nog als extra tafel met een druiprekje op de flessen na het schoonmaken op te laten drogen

Het heeft me uiteindelijk veel meer tijd gekost dan verwacht maar ik ben erg trots op het resultaat en hoop er deze week mijn eerste bier te gaan brouwen. Door het bouwen en het feit dat ik in de zomer liever op de mountainbike onderweg ben dan in de kelder sta heb ik de laatste maanden veel te weinig gebouwen. Een grote verzameling lege flessen lacht al naar de brouwketel... :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie