Hobbybrouwen > Apparatuur

Laat je brouwinstallatie zien! (Foto's plaatsen, toelichting en geen discussie)

(1/37) > >>

Oscar:
Beste amatuerbrouwers,

Op dit forum zie ik regelmatig foto's van een deel van iemand zijn installatie, erg leuk en interessant om te zien hoe andere brouwers hun apparatuur voor elkaar hebben en dus hun bier brouwen. De een doet het met potten en pannen en de ander met een uitgebreide HERMS of iets dergelijks Het lijkt mij leuk om een topic te maken waar alleen foto's van brouw installatie's staan van forum brouwers.

Aangezien je geen attachment meer aan je berichen kunt plaatsen dien je je foto's ergens op internet te zetten en dan een link naar die foto's te plaatsen. Indien je die mogelijkheid niet hebt, en je toch je foto's hier wilt plaatsen, mail dan je foto's naar mij toe, dan plaats ik ze ergens op internet en krijg je een link terug zodat je deze toch hier kunt plaatsen..

In deze topic is het dus de bedoeling om je foto's te plaatsen met een kleine toelichting...

Groeten en gezondheid
Oscar   :proost2:

Oscar:
Bij deze dus de foto's van mijn brouwerij'tje :

Mijn "ge-automatiseerde" moutmolen :

Mijn brouwpan en overhevel-vat. de Brouwpan heeft een volume van 34 liter waarmee ik 25 liter bier kan produceren :

De vergistings familie : Het plastic vat is voor de 1e (hoofd) vergisting, als deze voorbij is gaat deze in de mand fles en deze mandfles gaat dan weer in een waterbad met aquarium-pompje en Aquarum-thermostaat
De rvs-gisttank gebruik ik momenteel nog niet omdat ik deze nog niet voldoende kan afsluiten om infectie te voorkomen, (heb deze in het veleden al wel gebruikt...zonder zucces) maar hier komt in de toekomst zeker verandering in. Deze heeft een volume van 80 liter :

Dit is mijn koelspiraal en hevel filter..de spiraal kan 25 liter in 15 minuten koelen naar onder de 30C.  De hevel filter werkt goed, echter als ik mijn kiwi-witbier maak kan ik deze niet gebruiken omdat kiwi pitjes bevat die het filter dicht slippen :

groeten en gezondheid
Oscar

BuBS:
Ok, het is gelukt.

Dit is mijn brouwerij.

Dit is mijn filter,

Mijn koeler,

De schrootmolen.

Gr Kees

Adrie:
Brouwerij Het Witte Paard:

De HERMS