Vandaag bij de ALDI voor €39,99 een voedseldroger gekocht om over een paar weken de oogst mee weg te werken. Zoals het er nu uit ziet een goed hopjaar dus voldoende om hem eens goed te testen.
Ik verwacht dat de LIDL komende weken ook met een voedseldroger komt maar vandaag stonden er bij onze ALDI nog een aantal in de winkel.
Het gaat om de volgende voedseldroger
Aanbieding ALDI
Ik wil eens kijken of het mogelijk is om de droger op een weegschaal te plaatsen zodat ik het vocht/gewichtsverlies kan bijhouden en zo ongeveer kan monitoren wanneer de hop droog genoeg is. Moet daarvoor wel even het forum weer uitpluizen want heb daar wel wat over gelezen ooit. Met een gewone oven is dat natuurlijk wat lastiger met losse bakken die dan in en uit de oven moeten om te kunnen wegen.
Ik verwacht dat er wel een mooie hoeveelheid hop per keer in kan en dat de droogtijd ook wat korter zal zijn. Makkelijk dat er een timer op zit en met z'n 350 Watt ook wat zuiniger dan de traditionele oven.
Tips zijn welkom! Bijvoorbeeld temperatuur en als iemand weet hoeveel vocht/gewicht er uit moet scheelt mij dat enig zoekwerk. Geloof dat er hier meer leden zijn die dit apparaat al langer gebruiken en onder de knie hebben in combinatie met hopdrogen.
Wordt vervolgd.
Gr. Jeroen