Even voorstellen: Tijmen

Gestart door BertusBeensteen, 20-07-2018 11:54 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BertusBeensteen

Hallo allemaal,

Mijn echte naam is Tijmen, en ik woon en brouw in Apeldoorn.
Voor mijn eerste Vaderdag heb ik een volmout brouwpakket gekregen van hopt.

Inmiddels zit het eerste brouwsel ongeveer anderhalve week in flessen te rijpen, en heb zojuist de eerste fles in de koeling gezet om vanavond voor het eerst te proeven.
Na een plezierig geklieder in de keuken heb ik besloten het vaker te willen doen.

Inmiddels staat er een koelkast in de schuur en is het wachten op een thermostaat, er is een grotere brouwpan geleverd en ik heb wat extra vergisting/bottelemmers er bij. Er staat nog een koelspiraal en een javalfilter op de planning om de set compleet te maken.

Binnenkort wil ik een recept van dit forum gaan brouwen en heb al een hoop informatie kunnen vinden.

TeVeHa

Tijmen, speciale naam, net als je avatarnaam ;) . Misschien toch maar eerst eens proeven eer je beslist om het vaker te doen, grapje hoor, eerst alles rustig bijeensprokkelen en dan begint het voor echt, dan zit je effe later net als wij met een lekker zelf gebrouwen gerstenat te genieten op je terrasje.

Easywoods

Welkom op het forum, je bent al lekker bezig een start met brouwen te maken lees ik. Waarschijnlijk zal je eerste biertje best goed smaken hoor, als straks je koelkast klaar is om gecontroleerd te vergisten wordt het alleen maar nog lekkerder. Veel brouw plezier en laat ons weten hoe je eerste biertje smaakte  :biersmile:

Johan_vL

Welkom Tijmen, ben benieuwd hoe je eerste bier uitpakt. Maakt niet uit als het niet helemaal geweldig is, gewoon opnieuw proberen en veel leren door te doen, de aanhouder wint :brouwen:

BertusBeensteen

Heb het biertje net opengetrokken, en siste al aardig.
Het bier is vrij troebel, en lijkt een beetje donker voor een tripel.
(Het gistdepot kwam toch aardig snel mee)
Het schuim is helaas vrij snel verdwenen, maar er zit wel genoeg koolzuur in naar mijn idee.

Smaak valt me zeker niet tegen gezien de lucht die er af kwam tijdens de hoofdgisting. Tijdens het bottelen rook de boel vrij zurig, en zo smaakte hij ook. De zure smaak is nu al een heel stuk minder.
Ik ben benieuwd hoe hij volgende week smaakt en of ik het verschil ga herkennen.

Morgen nog 10 liter American IPA bottelen, en dan heb ik alle gistemmers weer leeg voor ene volgende brouwsel.
De AIPA is van een moutextract pakket dat bij 1 van de gistemmers zat, maar dat was toch wel even een stuk simpeler dan het volmout van de tripel. (Water er bij, koelen en gist toevoegen, viel me best tegen)

The-Giant-Master

Welkom Tijmen en veel brouwplezier!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.