Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Jermine  (gelezen 1349 keer)

Offline JerryL

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Beginnend brouwer
Jermine
« Gepost op: 17-07-2018 13:58 u »
Hallo allemaal,

Ik ben Jermine Laurijssen, 28 jaar, woonachtig in Assendelft (NoordHolland).

Vooropgesteld ben ik tot heden bierDRINKER, maar het mag niet verwonderlijk zijn dat er een moment komt dat je wilt weten hoe het zou zijn om zelf bier te brouwen.

Inmiddels heb ik onnoemelijk veel verschillende bieren gedronken, na elke slok groeide de interesse. Ik bezocht al frequent de websites bierista.nl en biernet.nl, maar ook hier ben ik al veel geweest zonder een account aan te maken.
mVorig jaar op televisie het programma ''Leven in de Brouwerij'' gezien. Dan gaat het kriebelen. In maart begonnen en inmiddels met succes de Bierista ''opleiding'' doorlopen. Dan wordt het nu toch wel eens tijd... al is het maar om te weten hoeveel tijd er aan onze Godendrank wordt besteedt, om het zelf te gaan PROBEREN te brouwen. Immers geldt vaak; wat je zelf maakt ik lekkerder.

Ik heb dus ''nul'' ervaring en beschik, voor zover dat mogelijk is, slechts over theoretische kennis. Voor het opdoen van praktijkervaring en ondersteuning is deze plaats bij uitstek geschikt.

Ik zit momenteel rond te neuzen op internet naar startpakketten... er is veel keuze, ongetwijfeld veel rommel. Als iemand tips heeft houd ik mij aanbevolen.

Groet Jermine (JerryL)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Maasgoud - powered by Green Anchors Crew
Jermine
« Reactie #1 Gepost op: 17-07-2018 14:09 u »
Hi Jer,
Ik zou een volmout staterspakket van Arsegan nemen (via Brouwmarkt). Daar zitten namelijk alle spullen bij die je nodig hebt.
Dan kun je van daar uit bepalen of je verder wilt ermee.
Indien nodig heb ik dan een mooie schrootmolen te koop voor je tegen die tijd.
Verder: het boek Verander water in bier van Adrie Otten is de onmisbare bijbel.
Brouw ze!

Offline joenedu

• Super lid
  • In hops we trust
Re: Jermine
« Reactie #2 Gepost op: 17-07-2018 15:07 u »
Welkom! Inderdaad het boek van Adrie is een echte aanrader.

En toevallig staat er net een hele startset te koop op het forum  :D :brouwen:

Offline JerryL

• *
  • Beginnend brouwer
« Reactie #3 Gepost op: 17-07-2018 15:56 u »
Ik ga denk ik dat startpakket proberen. Dan moet ik denk ik nog wel flessen, kroonkurken + kurk apparaat hebben?

Offline joenedu

• Super lid
  • In hops we trust
« Reactie #4 Gepost op: 17-07-2018 16:50 u »
Edit: niet goed gelezen!
Maar meestal zit er wel een kroonkurkapparaat bij zo'n starterspakket.

Offline Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Maasgoud - powered by Green Anchors Crew
« Reactie #5 Gepost op: 17-07-2018 20:09 u »
Ik ga denk ik dat startpakket proberen. Dan moet ik denk ik nog wel flessen, kroonkurken + kurkapparaat hebben?
Nee dat zit er bij...

Offline JerryL

• *
  • Beginnend brouwer
« Reactie #6 Gepost op: 18-07-2018 09:55 u »
Oh, ik had de verkeerde bekeken. Zat naar die Startset bierbrouwen BASIC van Arsegan te kijken, maar dat is een erg basic-versie van 17,95 ten opzichte van de aangeraden versie ad 295,=

En dan is dit een tussen-in-versie https://www.Brouwmarkt.nl/startset-bierbrouwen-inclusief-premium-pilsner-pakket.html

Offline joenedu

• Super lid
  • In hops we trust
« Reactie #7 Gepost op: 18-07-2018 09:58 u »
Daar zit niet veel bij inderdaad, dan koop je ook een 'blik'. Daar zit een soort stroop in, beetje suiker en gist erbij en je kan vergisten. Dan heb je inderdaad ook nog flesjes, kroonkurken en een kroonkurkapparaat nodig.
Voor een volmout pakket ben je inderdaad wat meer kwijt (en heb je ook wat meer nodig).

Offline Thamerdal

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Zo kan 't ook
    • Thamersch
« Reactie #8 Gepost op: 18-07-2018 10:32 u »
Hoi Jermine,

Welkom op het forum. Als het je leuk lijkt kun je eens langskomen bij een avond van De Bierkaai in Amsterdam. Hier komen best veel mensen uit Noord Holland (Hoorn, Alkmaar etc). Hier zijn veel brouwers met ervaring waar je je vragen kwijt kunt. De eerstvolgende bijeenkomst is op 7 september. Meld je wel even aan via de website dan  :degroeten:

Offline bierinjisp

• Senior lid
  • Hobbybrouwerij in oprichting
    • QBier.nl
« Reactie #9 Gepost op: 18-07-2018 13:14 u »
Hoe meer er in de Zaanstreek gebrouwen wordt, hoe beter!

Offline JerryL

• *
  • Beginnend brouwer
« Reactie #10 Gepost op: 19-07-2018 08:46 u »
Ga d'r mee aan de slag.

Ja het zou toch prachtig zijn als elk dorp of wijk weer z'n eigen brouwerij heeft.

In de Zaanstreek zitten we al aardig met Hoop en Breugem

Tags: