Ah, altijd leuk die verrassende verborgen kosten.
.
Ach, dat ik voor een produkt uit China met een waarde van mee dan € 22 btw moest betalen, had ik gewoon verwacht.
Voor de afhandelingskosten van post.nl, zeker die redenen die ze er voor opvoeren, heb ik wel mijn ideeën over, het woord begint meteen o....
Maar wel ben ik heel benieuwd naar de ervaringen met deze machine.
Op aanvraag kreeg ik een handleiding van de handelaar.
Daar kon ik eigenlijk niet zoveel mee.
Dus gewoon maar op een avond aan de keukentafel met een emmer water en wat lege flesjes.
De getallen op het display staan niet in enige relatie tot de verpompte hoeveelheid.
Echter zodra de juiste combinatie is gekozen, blijkt de opbrengst voortdurend hetzelfde te zijn.
Daar er achter het terugslagklepje nog een slangetje moest, opdat het bier tijdens het vullen in de fles niet schuimen, vorige week zaterdag maar even naar Jubbega gereden.
Ach daar nog wat meer dingetjes aangeschaft, oa een zak van 25 kg roggemout.
Vandaag 5 kratten gebotteld met behulp van de vulmachine.
Ik heb de vulmachine ook gebruikt om eerst de lege flessen in de kratten te vullen met schoonmaakmiddel.
Of ik nu tijd bespaar met deze vul machine weet ik nu zo even niet, maar ik heb de flessen wel minder in handen gehad.
Wel fijn is, dat tijdens het vullen van de fles, het vorige flesje van een kroonkurk voorzien kan worden.
Ik heb naar mijn idee weer een efficiency slag gemaakt!