Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Drd  (gelezen 1547 keer)

Drd

• Gast
Drd
« Gepost op: 21-01-2006 16:20 u »
Goede middag iedereen

Ik ben 23 (student) bio-ingenieur in Leuven (hopelijk binnen 4maanden gewoon bio-ir). Ik ben begonnen met wijn maken op mijn 12 jaar daarna ben ik op mijn 16de overgestapt op bier brouwen. Op mijn 20ste ben ik overgestapt op illegale praktijken (stoken) ben daar ondertussen mee gestopt. Ben terug bezig met bierbrouwen sinds een maandje geleden (heb nu weer een voorraadje pintjes klaar), mijn capaciteit is laag (30l per keer) en heb niet al te veel tijd om te brouwen wegens op kot zitten (alleen de weekends dus).

Heb een achtergrond van biochemie en chemie en specifiek over bierbrouwen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Drents Hopbier

• Super lid
  • Land: nl
Re: Drd
« Reactie #1 Gepost op: 21-01-2006 17:22 u »
mijn capaciteit is laag (30l per keer) en heb niet al te veel tijd om te brouwen wegens op kot zitten. Heb een achtergrond van biochemie en chemie en specifiek over bierbrouwen.
Ik brouw per keer 10-15 liter, dus vind ik 30 liter al veel.

Ook stage gelopen bij een brouwerij?

Hans Hans

Drd

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 21-01-2006 17:26 u »
nope, maar wel al gewerkt (vakantiejob) en heb er toch al een paar gezien

Online Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #3 Gepost op: 21-01-2006 19:53 u »
Drd, Welkom op dit forum en zo te lezen bezit jij veel technische kennis over bierbrouwen....dat is hier altijd welkom !!

Groeten en gezondheid
Oscar

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #4 Gepost op: 21-01-2006 20:45 u »
Ha Drd,

Welkom op dit forum. Ik heb zo het idee dat we een hoop van jou kunnen opsteken over de technische/biologische achtergronden van het bierbrouwen en ik verheug me al op jouw bijdragen. Probeer het echter wel een beetje in begrijpelijke taal te doen Ún toe te spitsen op praktische zaken die wij thuisbrouwers kunnen toepassen.

Groeten,

A3

Tags: