Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: BIAB filteremmer bestellen  (gelezen 10341 keer)

Offline Bolus

• Boven 10 berichten
  • *
Re: BIAB filteremmer bestellen
« Reactie #25 Gepost op: 16-12-2015 13:16 u »
Graag gedaan  :). Als ik een alternatief vind zal ik het melden. (En eerst informeren naar verzendkosten  ;D)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Januzz

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • ..
« Reactie #26 Gepost op: 16-12-2015 22:47 u »
Ik vind de verzendkosten wel redelijk veel maar niet onoverkoombaar. Bestel een gelijke basket (utahbiodieselsupply.com)  maar eens in de usa dan ben je gauw +200 dollar kwijt incl verzendkosten en dan komt de douane er nog bovenop. In Italie verkopen ze ook wel http://www.polsinelli.it/en/shop/grain-filters/basket-filter-for-grains-diameter-450.html maar dan zit je incl verzenkosten ook al op 170 euro.

Offline J-R

• Junior lid
  • **
« Reactie #27 Gepost op: 17-12-2015 07:30 u »
ik vind de verzendkosten wel redelijk veel maar niet onoverkoombaar. Bestel een gelijke basket (utahbiodieselsupply.com)  maar eens in de usa dan ben je gauw +200 dollar kwijt incl verzendkosten en dan komt de douane er nog bovenop. In Italie verkopen ze ook wel http://www.polsinelli.it/en/shop/grain-filters/basket-filter-for-grains-diameter-450.html maar dan zit je incl verzenkosten ook al op 170 euro.

Mee eens.

Offline Bolus

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #28 Gepost op: 24-12-2015 13:24 u »
Ik ben nog wat verder gaan zoeken en heb wellicht een alternatief gevonden. Ook een bedrijf in China, de verzendkosten zijn wat redelijker voor kleine hoeveelheden. Ik zou zelf voor dit bedrag wel willen bestellen. Het gaat om een filteremmer met de volgende specs:

Materiaal: ss304
Mesh: 400 micron
Diameter: 30cm
Height: 30cm

Als ik 4 stuks zou bestellen kom ik op ongeveer 80 euro per emmer inclusief verzending.
Als ik 12 stuks zou bestellen kom ik op ongeveer 72 euro per emmer inclusief verzending. (Min of meer dezelfde prijs als het andere bedrijf).

Verzending is per TNT express air freight, ik denk dat het dus relatief snel afgeleverd zou worden. Ze zouden het versturen als "trail order", volgens hen zouden er dan geen kosten bijkomen voor de import. Ik kan dit natuurlijk niet garanderen.

Afhankelijk van of er nog anderen ge´nteresseerd  zijn zou ik deze wel graag willen bestellen!  :)

Offline cow

• Vol lid
  • Menne Brouwerij
    • Menne Brouwerij
« Reactie #29 Gepost op: 24-12-2015 15:08 u »
Netjes!

Zet me maar op je lijst.

Mvg,
Co

Offline Januzz

• Boven 10 berichten
  • *
  • ..
« Reactie #30 Gepost op: 27-12-2015 14:48 u »
Zijn er ook andere maten beschikbaar? Ik heb 40X40 nodig.

grt

Jan

Offline J-R

• Junior lid
  • **
« Reactie #31 Gepost op: 27-12-2015 21:23 u »

Afhankelijk van of er nog anderen ge´nteresseerd  zijn zou ik deze wel graag willen bestellen!  :)

Klinkt goed. Na mijn vakantie even meten, maar dit formaat past denk ik goed in mijn weckketel.

Offline rajd

• Super lid
  • Elk antwoord is slechts een vraag verwijderd.
« Reactie #32 Gepost op: 27-12-2015 21:27 u »
Dat is de moeite van het overwegen waard, hou me maar even op de lijst. Was eigenlijk niet van plan om richting BIAB te gaan, dit is echter toch wel heel erg mooi :).

Offline Bolus

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #33 Gepost op: 01-01-2016 16:38 u »
Ok, zullen we dit gaan concretiseren? Misschien handig om dat even per mail te doen? Als jullie mij een PM met je emailadres sturen kunnen we overleggen hoe we het bestellen gaan regelen.

Offline Bolus

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #34 Gepost op: 03-01-2016 10:45 u »
Citaat
Zijn er ook andere maten beschikbaar? Ik heb 40X40 nodig.
Denk het wel, ik ga voor je informeren.

Citaat
Klinkt goed. Na mijn vakantie even meten, maar dit formaat past denk ik goed in mijn weckketel.
Ben je er al uit? Kun je mij nog je email adres sturen?

Offline bierfan

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #35 Gepost op: 03-01-2016 11:17 u »
Ff een vraagje. Ik heb een pan van rond 40 cm en 40 cm hoog.
Moet de filteremmer dan net passen, of is er 1 met een diameter van 30 cm ook goed?

Offline rfrins

• Junior lid
  • **
« Reactie #36 Gepost op: 03-01-2016 11:25 u »
Ik ga straks even meten! Laat het je weten

Offline Bolus

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #37 Gepost op: 03-01-2016 13:01 u »
Ff een vraagje. Ik heb een pan van rond 40 cm en 40 cm hoog.
Moet de filteremmer dan net passen, of is er 1 met een diameter van 30 cm ook goed?

Lijkt mij dat je idealiter een paar cm speling rondom hebt. Rekening houdend met dat materialen verschillend uitzetten als ze warm worden. Verder denk ik dat als het mout voldoende ruimte heeft in het filteremmer dat het goed is. Het filteremmer heeft op alle oppervlakken gaas dus lijkt mij dat het water voldoende mengt. Je zult wel moeten roeren (of rond pompen) net als normaal biab.

Offline J-R

• Junior lid
  • **
« Reactie #38 Gepost op: 03-01-2016 14:53 u »

Ben je er al uit? Kun je mij nog je email adres sturen?

Net even gemeten. Mijn weckketel is 35 cm breed en 30 cm hoog. Ik gebruik een geperforeerde RVS plaat als valse bodem, maar de emmer mag er wel wat bovenuit steken.

Noteer mij maar voor de 30 x 30 cm variant.
Ik stuur je een DM met mijn gegevens.

Groeten Jorg.

Offline rfrins

• Junior lid
  • **
« Reactie #39 Gepost op: 05-01-2016 08:49 u »
Ik zou ook op 40 x 40 uitkomen. Is dit mogelijk?

Offline Bolus

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #40 Gepost op: 05-01-2016 12:04 u »
Ik zou ook op 40 x 40 uitkomen. Is dit mogelijk?

Denk het wel, ze gaan het maken nadat ik bestel. Zal wellicht iets duurder zijn dan 30 x 30 Kun je, als je wilt bestellen, mij dan asap je email adres sturen? Ik ben namelijk al e.e.a. in gang aan het zetten.

Offline jerovan

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #41 Gepost op: 16-07-2018 19:44 u »
Hallo
Ik ben een beginnende brouwer  (moet dus nog beginnen) en ben nu in de inkoop- /aankoopfas .
Mijn uitgangspunt is BIAB  omdat dat eenvoudiger is  en minder materiaal vergt.
Ik heb al een fijnmazige  maischzak van nylon  die past in mijn maisch/kookketel van van 40 cm hoog en diameter 40
Ik zag op ebay een rvs filteremmer  van 30x 35 cm  voor Ç 37  incl verzendt, uit China dus:
https://www.ebay.nl/itm/Homebrew-Beer-Wine-Brewing-Dry-Hop-Hopper-Filter-Grain-Basket-Strainer-Kit-Great/273294541277?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=572637175360&_trksid=p2055119.m1438.l2649
Is dit een goed alternatief  voor een filterzak  , de diameter (35 cm )  is wel kleiner dan de diameter ketel (40 cm)
heeft iemand ervaring  met dit product  (in vergelijking met nylon zak), zo ja dan hoor ik dat graag.

Tags: