Invloed van water

Gestart door naomi, 11-07-2018 07:51 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

naomi

Hallo!
Door mijn opleiding ben ik geïnteresseerd geraakt in bier brouwen! Wat ik vooral interessant vind is het effect van water op brouwen. Ik vraag me af hoe jullie daarmee omgaan! Ik heb een vragenlijstje gemaakt, het zou super zijn als jullie die willen invullen.
Alvast bedankt!

Dit is de link: https://goo.gl/forms/QJFbWiBGwaR71JJs2

Pimmels


Niels B.

Hallo!

Dit heb je al eens gevraagd  :-X Je had misschien beter op je vorige bericht een extra reactie kunnen plaatsen zodat deze weer omhoog zou komen, in plaats van een nieuw topic starten.

Mark GA

Ingevuld.
Maar Naomi, de titel zegt "invloed van het water".
De vragenlijst heeft daar nauwelijks betrekking op.
Je stelt 1 vraag: "óf ik als brouwer rekening houd met..."
Weet niet welke opdracht je hebt of welke antwoorden je hoopt te krijgen maar het lijkt me een gemiste kans om bepaalde vragen niet te stellen (zoals: Wát doe je precies om de pH waardes te reguleren? Of: Hoe beïnvloed je het calciumgehalte? Etc.)

naomi

Citaat van: Pimmels op 11-07-2018  10:56 uIngevuld! :degroeten:

Dankjewel! Je helpt me zo goed op weg!

naomi

Citaat van: Niels B. op 11-07-2018  11:04 uHallo!

Dit heb je al eens gevraagd  :-X Je had misschien beter op je vorige bericht een extra reactie kunnen plaatsen zodat deze weer omhoog zou komen, in plaats van een nieuw topic starten.

Oeps! Dat had ik inderdaad beter kunnen doen, bedankt voor je tip.   :biersmile:

naomi

Citaat van: Mark GA op 11-07-2018  14:40 uIngevuld.
Maar Naomi, de titel zegt "invloed van het water".
De vragenlijst heeft daar nauwelijks betrekking op.
Je stelt 1 vraag: "óf ik als brouwer tekening houd met..."
Weet niet welke opdracht je hebt of welke antwoorden je hoopt te krijgen maar het lijkt me een gemiste kans om bepaalde vragen niet te stellen (zoals: Wát doe je precies om de pH waardes te reguleren? Of: Hoe beïnvloed je het calciumgehalte? Etc.)

Hoi, allereerst bedankt voor het invullen en voor de tip! Ik heb op het moment inderdaad de vraag over het water wat globaal gesteld. Binnenkort zal ik een tweede vragenlijstje plaatsen die wat dieper ingaat op wat er gedaan wordt met het water (technieken, middelen, meetapparatuur en doelen).  Dus stay tuned voor de volgende lijst!   ;D

bultje76

Welkom in de klassieke conversie funnel. Met elke extra stap, vragenlijst of wat dan ook neemt het aantal mensen dat hem doet af...

Toch ingevuld ;)

CeesM

Niet ingevuld. Te veel vragen wat niet relevant is met "invloed van water".

haicoterbeek

Er is veel literatuur te vinden over het onderwerp waar jouw interesse naar uit gaat.

John Palmer heeft veel literatuur onderzoek gedaan en dit samengevat in zijn boek "Water"

https://www.bol.com/nl/f/water/9200000022951507/


Jacques

Ook ik heb het een en ander geschreven.

Zie mijn blogserie
pH
Vervolg pH
Wat zit er in je brouwwater?

naomi

Citaat van: bultje76 op 11-07-2018  19:17 uWelkom in de klassieke conversie funnel. Met elke extra stap, vragenlijst of wat dan ook neemt het aantal mensen dat hem doet af...

Toch ingevuld ;)

Hoi! Bedankt voor het invullen. Binnen een week verwacht ik nog een vragenlijst te gaan plaatsen die veel verder in zal gaan op wat jullie doen met de invloed van water en hoe jullie deze bijsturen. Heb je tips om de response rate te verhogen?  :)

naomi

Citaat van: CeesM op 11-07-2018  20:16 uNiet ingevuld. Te veel vragen wat niet relevant is met "invloed van water".

Jammer om te horen dat deze eerste vragenlijst nog te globaal voor je was. Ik kom binnen een week met een vragenlijst die veel verder ingaat op de invloed van water. Ik zou het super vinden als je je kennis in die vragenlijst met me zou willen delen.

naomi

Citaat van: haicoterbeek op 11-07-2018  23:04 uEr is veel literatuur te vinden over het onderwerp waar jouw interesse naar uit gaat.

John Palmer heeft veel literatuur onderzoek gedaan en dit samengevat in zijn boek "Water"

https://www.bol.com/nl/f/water/9200000022951507/

Ik heb hem besteld! Bedankt voor je hele goede suggestie.  :groots:

naomi

Citaat van: Jacques op 12-07-2018  08:59 uOok ik heb het een en ander geschreven.

Zie mijn blogserie
pH
Vervolg pH
Wat zit er in je brouwwater?

Dankjewel voor de linkjes naar je blog. Met name het onderdeel over water en de invloed van mineralen vond ik erg interessant. Het enige wat ik me afvraag is of je ook iets hebt geschreven over hoe je de verschillende mineraalgehaltes naar eigen gewenste niveau kan aanpassen.

Yarreman


Jacques

Citaat van: naomi op 13-07-2018  07:38 uDankjewel voor de linkjes naar je blog. Met name het onderdeel over water en de invloed van mineralen vond ik erg interessant. Het enige wat ik me afvraag is of je ook iets hebt geschreven over hoe je de verschillende mineraalgehaltes naar eigen gewenste niveau kan aanpassen.

Het meest handige is verdunnen met osmosewater en vervolgens zouten toevoegen.

naomi

Hoi allemaal,

Een kleine twee weken heb ik jullie een vragenlijstje laten invullen. Deze vragenlijst heeft veel bruikbare informatie opgeleverd.
Heel erg bedankt voor jullie hulp en literatuurtips! :groots:

Ik heb een hoop geleerd over jullie ambities. Tevens heb ik globaal inzicht gekregen in hoe, hoe vaak en hoeveel jullie brouwen.
Zoals sommigen van jullie al opmerkten ging ik bij deze eerste vragenlijst niet heel diep in op de invloed van water en wat jullie hiermee doen.
Nu ik meer inzicht heb gekregen in deze globale onderwerpen, deel ik graag de meer diepgaande vragenlijst met jullie.
Ook deze vragenlijst zal weer veel bijdragen aan mijn onderzoek naar de invloed van het gebruikte water in het brouwproces.
De resultaten van dit onderzoek zal ik uiteraard met plezier met jullie delen.

Als je de eerste vragenlijst niet hebt ingevuld, is dat niet erg! Je kan dan alsnog (graag zelfs) de tweede vragenlijst invullen.
Zelfs als je nog helemaal niks doet met je brouwwater, dragen je antwoorden bij.

Dit is de link naar de nieuwe vragenlijst: https://goo.gl/forms/dPyGn6p1HwnxHmYS2

Alvast bedankt  :biersmile:

naomi

Citaat van: CeesM op 11-07-2018  20:16 uNiet ingevuld. Te veel vragen wat niet relevant is met "invloed van water".

Hoi Cees,

Goed nieuws! Naar aanleiding van de eerdere resultaten heb ik nu een nieuwe vragenlijst aan dit topic toegevoegd.
Deze vragenlijst geeft je de mogelijkheid om veel meer in detail je kennis en ervaring te delen.
https://goo.gl/forms/dPyGn6p1HwnxHmYS2
Alvast bedankt  ;D


naomi

Citaat van: Jacques op 13-07-2018  11:03 uHet meest handige is verdunnen met osmosewater en vervolgens zouten toevoegen.

Hoi Jacques,

Nog bedankt voor je verdere uitleg. Ik heb hier de afgelopen dagen ook meer over kunnen lezen in de literatuur die jullie adviseerden.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.