Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Vragenlijstje over bier en brouwwater  (gelezen 602 keer)

Offline naomi

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Vragenlijstje over bier en brouwwater
« Gepost op: 10-07-2018 20:44 u »
Hallo allemaal!

Naar aanleiding van mijn opleiding heb ik veel interesse gekregen in bier (en niet alleen in de consumptie ervan  ;) ). Daarom heb ik een aantal vragen voor jullie. Deze antwoorden neem ik mee in mijn onderzoekje naar bier brouwen en de invloed van water op het brouwproces. Door de onderstaande vragen te beantwoorden zouden jullie me heel erg helpen!

1. Hoe regelmatig brouw je bier?
2. Wat is de capaciteit van de opstelling die je gebruikt om bier te brouwen? (Hoeveel liter en/of flesjes)
3. Hoe duur is de opstelling?
4. Waar heb je de opstelling aangeschaft?
5. Gebruik je kraanwater of iets anders?
6. In hoeverre hou je je bezig met de invloed van water op bier brouwen, door naar pH-waarde, mineraalgehalte en/of hardheid te kijken?
7. Hoelang brouw je al? Wat is je ambitie? Wil je er je werk van maken, wedstrijden winnen, betere biertjes brouwen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Vragenlijstje over bier en brouwwater
« Reactie #1 Gepost op: 10-07-2018 22:46 u »
Beste Naomi,

Ik raad je aan om een Google formulier te maken. Dat maakt het verwerken van de informatie vele malen eenvoudiger. Je kunt verplichte velden aanmaken waardoor alle vragen beantwoord worden.
https://www.google.nl/intl/nl/forms/about/

Offline naomi

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Vragenlijstje over bier en brouwwater
« Reactie #2 Gepost op: 11-07-2018 07:44 u »
Beste Jacques,

Bedankt voor het meedenken, goed idee!
Ik heb er eentje gemaakt: https://goo.gl/forms/QJFbWiBGwaR71JJs2
Ik zal dit topic sluiten en er een nieuwe voor aanmaken.

Tags: