Stoute bok

Gestart door braaf, 10-07-2018 18:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

braaf

Beste brouw collegas.
Ik wil straks na de vakantie een stoute bok gaan brouwen, een mix van stout en bokbier.  Maar we hebben geen idee wat voor een recept we dan moeten gaan maken. We kunnen intussen prima brouwen maar recepten bedenken zijn we niet zo goed in, vandaar deze oproep.
Wie heeft er een creatief idee om een stoute bok te brouwen.
Onze dank is groot.


Easywoods

Citaat van: braaf op 10-07-2018  18:48 uBeste brouw collegas.
Ik wil straks na de vakantie een stoute bok gaan brouwen, een mix van stout en bokbier.  Maar we hebben geen idee wat voor een recept we dan moeten gaan maken. We kunnen intussen prima brouwen maar recepten bedenken zijn we niet zo goed in, vandaar deze oproep.
Wie heeft er een creatief idee om een stoute bok te brouwen.
Onze dank is groot

Alleen al dat forumlid braaf een stoute bok wil gaan brouwen is al creatief  :groots: :lol:

Succes met het creëren van een passend recept  :biersmile:

Traploper

Een stout met een basis van Munchener en wat karameltonen is een eerste stap in de richting denk ik?

Neetje

Zal moeilijk worden om de boksmaak te proeven in een goede stout.
Zoek eens bij porters. 

braaf

Citaat van: Neetje op 11-07-2018  11:46 uZal moeilijk worden om de boksmaak te proeven in een goede stout.
Zoek eens bij porters.
Misschien moet het dan een bokbier worden met wat stout trekjes.

RienP

Hoe zwaar wil je hem hebben? Als je uitgaat van een Dubbelbock dan ga je snel richting de smaak van een baltic porter.

braaf

Citaat van: RienP op 12-07-2018  18:22 uHoe zwaar wil je hem hebben? Als je uitgaat van een Dubbelbock dan ga je snel richting de smaak van een baltic porter.
Hij mag best stevig zijn, beetje rond de 8%, lekker voor de donkere dagen.

RienP

Dan zou ik eens zoeken naar recepten voor een dubbelbock en paltic porter. Beide zijn ondergisters dus de combinatie is vast wel te maken in een recept.

Sjaak_Deventer

Lekker wat haver en rogge voor volheid en een zachter mondgevoel te krijgen :)

braaf

Oké, dus al ik het goed begrijp ga ik gewoon een combinatie maken van een baltic porter en een dubbelbock. Met daarbij lekker wat haver en rogge.
Nou klink goed, ik ga er mee aan de slag. Bedankt voor het meedenken.

braaf

Zo lekker op vakantie geweest,  tijd om de boel weer op te pakken.
Ik heb een recept met de volgende moutjes.

Vergistbare ingrediënten
4.60 kilo munchenermout.
1.50 kilo pilsmout.
0.70 kilo cara 120
0.10 kilo Carafa special 1
0.02 kilo carafa special 3

Waar voeg ik hier nog de haver en rogge toe, en hoeveel, ik kan best een biertje brouwen maar recepten maken ben ik niet zo goed in.

braaf


braaf

Citaat van: braaf op 29-08-2018  19:08 uZo lekker op vakantie geweest,  tijd om de boel weer op te pakken.
Ik heb een recept met de volgende moutjes.

Vergistbare ingrediënten
4.60 kilo munchenermout.
1.50 kilo pilsmout.
0.70 kilo cara 120
0.10 kilo Carafa special 1
0.02 kilo carafa special 3

Waar voeg ik hier nog de haver en rogge toe, en hoeveel, ik kan best een biertje brouwen maar recepten maken ben ik niet zo goed in.
Niemand!!!

RienP

Roostmouten mag wel wat meer (zelfs voor een bock mag het al 1-2% zijn). En ik zou kiezen: of haver, of rogge. En dan een procentje of 5.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.