Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Bart stelt zich "opnieuw" voor :)  (gelezen 726 keer)

Offline Folklore Bier

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Beter laat dan nooit
Bart stelt zich "opnieuw" voor :)
« Gepost op: 07-07-2018 20:21 u »
Goedeavond,

Mijn naam is Bart, 24 jaar. Momenteel werkzaam bij Defensie en woonachtig in Borne. Om precies te zijn op 08-06-2011 heb ik mijzelf geregistreerd op dit forum. Ik was destijds 17 jaar en heb wat geprobeerd met blikken. Het resultaat was echter slootwater. Waarschijnlijk veel dingen verkeerd gedaan omdat ik te graag van start wilde gaan.

Uiteindelijk niet meer terug geweest op het forum omdat ik o.a. veel op oefening/buitenland ben tevens heb ik andere hobby's en bezigheden. Toch tot op de dag van vandaag kwam ik regelmatig op youtube/google het onderwerp bier brouwen tegen en kijk ik nog steeds met plezier naar deze video's. Zo heb ik recentelijk het boek: Verloren bieren van Nederland aangeschaft wat mij nu heeft doen besluiten om met deze hobby bezig te gaan. Na een tijdje zoeken naar een mooie brouwinstallatie heb ik de Grainfather aangeschaft. Dit omdat mijn budget nu wat groter is (ik gebruikte in 2011 mijn vakkenvullers salaris op een andere manier voor bier :proost:. Reden voor de Grainfather is dat hij compact is omdat ik ook een paar collegae heb die na dienst tijd ook wel zin hebben om eens een biertje te gaan brouwen.

Momenteel ben ik dus bezig met het op papier zetten van het brouwproces, zoeken van interessante recepten, ontmoeten van mede brouwers en inrichten van een brouwgedeelte in mijn schuur. Zo vind het het Princessebier 1866 heel interessant o.a. door zijn geschiedenis.

Ik heb verder niet meer zoveel. Ik hoop op een leuke tijd!

Met vriendelijke groet,
Bart

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: Bart stelt zich "opnieuw" voor :)
« Reactie #1 Gepost op: 07-07-2018 22:23 u »
Momenteel ben ik dus bezig met het op papier zetten van het brouwproces

Dat staat natuurlijk al in diverse boeken en uitgebreid op internet... Link

zoeken van interessante recepten,

Zoek info over ingrediŽnten en bierstijlen... en maak je eigen recepten. Het is echt simpeler dan je denkt. :brouwen:

ontmoeten van mede brouwers

http://www.twents-bierbrouwersgilde.nl/     :brouwen: :biersmile: :proost:   Gilde avond in September ?  :)

Zo vind het het Princessebier 1866 heel interessant o.a. door zijn geschiedenis.

https://www.thamersch.nl/recept-princessebier-anno-1866/

Niet zo heel erg spannend en qua hop niet na te brouwen. Dus moet je er zelf maar wat van maken. ^-^  Het is echter 100x interessanter je eigen recepten en ideeŽn in bier om te zetten... :)

Offline Folklore Bier

• Boven 10 berichten
  • *
  • Beter laat dan nooit
Re: Bart stelt zich "opnieuw" voor :)
« Reactie #2 Gepost op: 08-07-2018 13:57 u »
Goedemiddag Oscar,

Bedankt voor je reactie. Ik zie wel honderd leuke recepten, ik denk dat ik niet genoeg tijd heb haha. Ik heb inderdaad het twentse bierbrouwers gilde gezien lijkt me leuk een keer langs te komen. Helaas ben ik straks voor lange tijd 'uit het net' ivm werk. Ik zal zeker langs komen als ik terug ben.

Omdat ik nieuw ben wat zijn zoal makkelijk te realiseren biertjes? Ik ga namelijk voor het eerst echt brouwen met behulp van de grainfather die ik  nog moet ontvangen :). Ik ben zelf gek op tripel.

Ben tevens aan het zoeken naar een koelkast/sensor/vergistingstank. Lees namelijk dat dat een goeie inverstering is. Zie dat daar genoeg informatie over staat op het forum.

Groeten Bart

Tags: