Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Ik ben Viktor  (gelezen 806 keer)

Offline Viktor

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen: Ik ben Viktor
« Gepost op: 07-07-2018 11:33 u »
Hallo,

Ik ben Viktor en kom uit de omgeving van Den Haag.

Ik brouw bier sinds 2014. Het eerste brouwsel kon mede door een lekkend gistvat gelijk weggespoeld worden. Na een paar brouwfouten lukt het brouwen nu erg goed en krijg ik steeds meer handigheid in het brouwen. Ook worden de gebrouwde bieren steeds beter.

Ik volg het forum al geruime tijd en was ook al enige tijd lid. Echter heb ik er tot op heden weinig mee gedaan dus hoogste tijd om mij voor te stellen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline RuudB

• Vol lid
Re: Even voorstellen: Ik ben Viktor
« Reactie #1 Gepost op: 07-07-2018 13:08 u »
Welkom op dit mooie forum Viktor  ;)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #2 Gepost op: 07-07-2018 22:44 u »
Hallo,

Ik ben Viktor en kom uit de omgeving van Den Haag.

Ik brouw bier sinds 2014. Het eerste brouwsel kon mede door een lekkend gistvat gelijk weggespoeld worden. Na een paar brouwfouten lukt het brouwen nu erg goed en krijg ik steeds meer handigheid in het brouwen. Ook worden de gebrouwde bieren steeds beter.

Ik volg het forum al geruime tijd en was ook al enige tijd lid. Echter heb ik er tot op heden weinig mee gedaan dus hoogste tijd om mij voor te stellen.

Welkom Viktor.

Een gistvat dat niet helemaal luchtdicht afsluit hoeft geen probleem te zijn als je op tijd overhevelt. Wat ging er fout?

Offline Viktor

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 09-07-2018 15:59 u »
Dit gistvat was lek. Ik kreeg op gegeven moment een mail van de leverancier dat ik mogelijk een lek gistvat had. Dat klopte want bij een test kwam bijna alles er weer uit. Toen over gestapt op de Fast fermentis met die opvang bol. Dat werkte opzich goed en aardig wat goed bier mee vergist tot dat de bol knapte. Dat is 1x gebeurd. Gevolg 5 liter bier op de vloer. Ik heb op dit forum wel eens meer verhalen gelezen hierover. De 2e keer stond de bol bol en zat er kennelijk zo veel druk op dat de schroefdraad omhoog is gekomen. Er zat gewoon een waterslot op wat ook nog heeft staan pruttelen. Ik heb toen het bier nog kunnen redden maar voor mij nu een reden om nu op RVS over te gaan. Ik heb de SSbrewtech BME gekocht. Zie andere topic. Hopelijk gaat dat beter en explodeert dat niet. Op dit forum las ik er positieve reacties over en dat heeft mij uiteindelijk overgehaald.

Offline CeesM

• Super lid
  • Land: nl
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #4 Gepost op: 09-07-2018 19:44 u »
Toen over gestapt op de Fast fermentis met die opvang bol. Dat werkte opzich goed en aardig wat goed bier mee vergist tot dat de bol knapte. Dat is 1x gebeurd. Gevolg 5 liter bier op de vloer. Ik heb op dit forum wel eens meer verhalen gelezen hierover. De 2e keer stond de bol bol en zat er kennelijk zo veel druk op dat de schroefdraad omhoog is gekomen.
Dat kan alleen gebeuren als er wort en gist in je opvangbal zit en de kraan dicht staat. Met de kraan open is de bol sterk genoeg om de druk van 30 liter wort/bier te kunnen doorstaan.

Overigens: Welkom op dit forum.

Offline ashaworunner

• Junior lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 11-07-2018 11:05 u »
Dit gistvat was lek. Ik kreeg op gegeven moment een mail van de leverancier dat ik mogelijk een lek gistvat had. Dat klopte want bij een test kwam bijna alles er weer uit. Toen over gestapt op de Fast fermentis met die opvang bol. Dat werkte opzich goed en aardig wat goed bier mee vergist tot dat de bol knapte. Dat is 1x gebeurd. Gevolg 5 liter bier op de vloer. Ik heb op dit forum wel eens meer verhalen gelezen hierover. De 2e keer stond de bol bol en zat er kennelijk zo veel druk op dat de schroefdraad omhoog is gekomen. Er zat gewoon een waterslot op wat ook nog heeft staan pruttelen. Ik heb toen het bier nog kunnen redden maar voor mij nu een reden om nu op RVS over te gaan. Ik heb de SSbrewtech BME gekocht. Zie andere topic. Hopelijk gaat dat beter en explodeert dat niet. Op dit forum las ik er positieve reacties over en dat heeft mij uiteindelijk overgehaald.
Ook voor gehad maar was er snel bij. Enkel 2 barstjes in de bol onderaan.
Kraan altijd openzetten zolang je de gist niet aflaat.
Bij het aflaten kraan dicht, bol eraf en geen problemen.

Tags: