Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Worden comments door admins aangepast om spelling te verbeteren?  (gelezen 2849 keer)

Offline KooTjoo

• Vol lid
  • Land: nl
Re: Worden comments door admins aangepast om spelling te verbeteren?
« Reactie #75 Gepost op: 08-07-2018 20:23 u »
Een moderator is geen politieagent die de hele tijd met zijn fluitje mensen on topic moet houden. We mogen met zijn allen verwachten dat iedereen op dit forum volwassen genoeg is om dat zelf voor elkaar te krijgen. Ik zou nl geen moderator willen zijn als dit de primaire taak zou zijn.
Om iets onbehoorlijk te noemen terwijl je vrijwillig akkoord gaat met de regels op dit forum is jammer. Persoonlijk vind ik het namelijk een erg behoorlijk forum waar, in vergelijking met andere fora, het goed toeven is, veel relevante info te vinden is en er over het algemeen netjes met elkaar om wordt gegaan. Daarbij vind ik persoonlijk de leesbaarheid erg prettig zodat je niet het ene na het andere topic door een waterval van slecht taalgebruik of schrijffouten heen moet worstelen.
Dus 'onbehoorlijk? ???' kom op zeg. Dit is echt wel een belediging aan het adres van een aantal mensen die behoorlijk wat tijd vrijwillig besteden aan het op niveau houden van dit mooie forum.
Pffff.... het zal wel door de warmte komen.Nou vooruit ik zal het afzwakken naar dat ik het niet prettig vind. En ja, de regels er bij halen en dat ik dar vrijwillig akkoord mee ben gegaan kan natuurlijk, maar ik benader dit soort dingen niet zozeer volgend de regels maar meer op gevoel. Misschien niet zo verstandig. En uiteraard alle respect voor het vrijwillig beheren van een form (ik weet er alles van) maar het vrijwillig doen van iets vrijwaart je natuurlijk niet van enige vorm van kritiek, kom op zeg, we zijn  volwassen mensen en niet van poppenstront (of is het nou poppestront)?   

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #76 Gepost op: 08-07-2018 21:09 u »
niet van poppenstront (of is het nou poppenstront)?   

Offline Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Green Anchors Crew
Worden comments door admins aangepast om spelling te verbeteren?
« Reactie #77 Gepost op: 08-07-2018 22:14 u »
Pffff.... het zal wel door de warmte komen.Nou vooruit ik zal het afzwakken naar dat ik het niet prettig vind. En ja, de regels er bij halen en dat ik dar vrijwillig akkoord mee ben gegaan kan natuurlijk, maar ik benader dit soort dingen niet zozeer volgend de regels maar meer op gevoel. Misschien niet zo verstandig. En uiteraard alle respect voor het vrijwillig beheren van een form (ik weet er alles van) maar het vrijwillig doen van iets vrijwaart je natuurlijk niet van enige vorm van kritiek, kom op zeg, we zijn  volwassen mensen en niet van poppenstront (of is het nou poppestront)?
Ik ben het zó met jou eens dus he.
Er lijkt geen compromis mogelijk. Hoe logisch die ook zou zijn.
Maar zodra je kritisch naar het forum durft te kijken krijg je meteen een “dan blijf je toch lekker weg” (wat ik vertaal als: “dan rot je toch lekker op”) naar je hoofd.

Blijkbaar zijn er meerdere mensen die het normaal zouden vinden als er even wordt aangegeven wanneer een moderator iets aan je tekst verandert. Is een kleine moeite om die mensen tegemoet te komen.
Maar iets anders dan zwart-wit lijkt niet mogelijk te zijn.  Dat vind ik heel raar en ontzettend jammer.
“All animals are equal...”

Offline Heisenberg

• Senior lid
  • Brewed by mr. White
« Reactie #78 Gepost op: 08-07-2018 22:31 u »

Laat ook maar, is nog te onnozel om op te reageren.
 :proost: :proost: :brouwen: :brouwen:

Offline Mark GA

• Super lid
  • Green Anchors Crew
« Reactie #79 Gepost op: 08-07-2018 22:58 u »
Laat ook maar, is nog te onnozel om op te reageren.
 :proost: :proost: :brouwen: :brouwen:
Ja heel onnozel. Laat maar inderdaad. Jij hebt al genoeg gereageerd hier. En hoe. Heel eng, zo met die uitroeptekens en zo.

Offline lier

• Senior lid
  • Brouwerij brouwkip
« Reactie #80 Gepost op: 08-07-2018 23:34 u »
trouwsoftware ipv brouwsoftware ?

of trouwhulp ipv BrouwHulp heb ik ook al 1000 keer gehad of zo

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
« Reactie #81 Gepost op: 08-07-2018 23:48 u »
Wel grappig hoe hoog dit zit bij sommigen. Persoonlijk ben ik niet van de aanpassingen op vlak van spelling. Een uitzondering is wanneer de topictitel een storende fout bevat, dan wil ik nog wel es iets corrigeren, maar dat vraagt de topicstarter toch wel in de meeste gevallen.

Neem het niet zo nauw, het zijn geen onredelijke voorwaarden die Jacques stelt toch? Bovendien zijn wij ook gewoon vrijwilliger, mensen etct. Als dat een probleem oplevert mag je jezelf toch wel even achter de oren krabben.

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
    • ABV de bierkaai
« Reactie #82 Gepost op: 09-07-2018 07:26 u »
Zelfs mijn spelfouten maken een deel uit van mijn identiteit en persoonlijkheid. Zelf vind ik een kleine spelfout niet storend en als een ander dat wil veranderen stoort mij dat totaal niet. Maar hé, het zijn wel mijn spelfouten!

Offline Heisenberg

• Senior lid
  • Brewed by mr. White
« Reactie #83 Gepost op: 09-07-2018 09:35 u »
Wel grappig hoe hoog dit zit bij sommigen. Persoonlijk ben ik niet van de aanpassingen op vlak van spelling. Een uitzondering is wanneer de topictitel een storende fout bevat, dan wil ik nog wel es iets corrigeren, maar dat vraagt de topicstarter toch wel in de meeste gevallen.

Neem het niet zo nauw, het zijn geen onredelijke voorwaarden die Jacques stelt toch? Bovendien zijn wij ook gewoon vrijwilliger, mensen etct. Als dat een probleem oplevert mag je jezelf toch wel even achter de oren krabben.
:) :) :) :proost: :proost: :proost: :brouwen: :brouwen: :brouwen:

Offline Serge VL

• Super lid
  • Land: be
« Reactie #84 Gepost op: 09-07-2018 15:23 u »
Maar... Om welke wet gaat het dan?

In de link van Serge wordt geen wettelijke bepaling genoemd. Daar wordt vermeld dat het twijfelachtig is als de strekking van een bericht wordt gewijzigd. Dat gebeurt niet op dit forum. Aan de strekking wordt niets veranderd.
Als je de de andere pagina's van de link even doorneemt kom je ergens een stukje tegen over het recht van antwoord.
Door vb een post te verhuizen naar de rubriek "Kletsen" ontneem je de poster op dat moment zijn recht op antwoord (en zo bega je ongewild toch een overtreding tegen deze wet) De disclaimer beschermt je op dat moment niet omdat het recht van antwoord nu eenmaal in de wet is ingeschreven.  :weetniet:

Ik ben van het principe dat je enkel mag ingrijpen als het te gortig wordt, en ben er van overtuigd dat niemand er zal over vallen dat je een dt fout recht zet (maar je moet je de vraag stellen of het echt nodig is dat je daar je tijd in steekt).

Offline Etn82

• Beheerder
  • Super lid
  • Life is too short to drink bad beer
    • www.debebaardebrouwer.nl
« Reactie #85 Gepost op: 09-07-2018 15:33 u »
Toch ook maar even een reactie op dit topic.

Zelf heb ik nog geen spelfouten in berichten aangepast. Ben zelf ook geen held hierin. Maar ik ben wel van mening dat spelfouten in cruciale begrippen het zoeken bemoeilijken. Dus ik sta achter mijn mede-beheerders die zich toeleggen op dit monnikenwerk.

Het zou natuurlijk veel fijner zijn, wanneer alle berichten die hier geplaatst worden, eerst nog even door de poster zelf gecontroleerd worden voor het plaatsen. Dat zou waarschijnlijk al een hele hoop spelfouten en kromme taal verhelpen. Word je bericht vervolgens ook niet aangepast  ;)

Offline Mark GA

• Super lid
  • Green Anchors Crew
Re: Worden comments door admins aangepast om spelling te verbeteren
« Reactie #86 Gepost op: 09-07-2018 15:36 u »
Als je de de adere pagina's van de link even doorneemt kom je ergens een stukje tegen over het recht van antwoordt.
Door vb een post te verhuizen naar de rubriek "Kletsen" ontneem je de poster op dat moment zijn recht op antwoordt, (en zo bega je ongewild toch een overtreding tegen deze wet) De disclaimer beschermt je op dat moment niet omdat het recht van antwoordt nu eenmaal in de wet is ingeschreven.  :weetniet:

Ik ben van het principe dat je enkel mag ingrijpen als het te gortig wordt, en ben er van overtuigd dat niemand er zal over vallen dat je een dt fout recht zet (maar je moet je de vraag stellen of het echt nodig is dat je daar je tijd in steekt)
Maar ALS je er dan toch tijd in steekt, kun je net zo goed even terloops een klein tekentje plaatsen dat je als moderator een wijziging in iemands tekst hebt aangebracht.
Lijkt me overigens dat je achter de schermen van een forum als dit ergens een standaard-vinkje aan of uit kunt zetten waarmee je het forum automatisch kan laten weergeven of een post gewijzigd is, al dan niet door forumlid of moderator.
Veel hinderlijker vind ik dat ik niet achteraf een titel kan wijzigen. Bijvoorbeeld door er de tekst [OPGELOST] (bij een probleem) of [VOORZIEN] (bij een marktplaats-vraag) aan toe te voegen. De tekst kan gewijzigd worden maar een titel niet. Misschien dat dit ook eens heroverwogen kan worden?

oh en ook nog dit:
Citaat
Forum Hobbybrouwen.nl » Algemeen » Mededelingen/discussie over het forum » Topic:  Worden comments door admins aangepast om spelling te verbeteren?
Dit is de plek om over dit forum te discussiëren. Daar is zelfs een aparte groep voor aangemaakt. Mensen die nu zeggen dat dit zinloze discussies zijn hebben hier in ieder geval zelf niets te zoeken dan.

Offline Jedoka

• Vol lid
  • Bier brouwen, t'is net koken!
« Reactie #87 Gepost op: 09-07-2018 19:55 u »
Ik verbaas me er iedere keer weer over waar een mens zich druk over kan maken, we zitten met ons allen vrijwillig ( ikzelf wel althans ) op dit prachtige forum waar een handjevol andere mensen ook vrijwillig en in hun vrije tijd druk zijn met het "moderaten";-) van al die berichten die er dagelijks geplaatst worden. Zij zullen met de beste bedoelingen af en toe eens eens spelfuotje corrigeren omdat zij dat nodig achten, de redenen zijn er al voor gegeven. En ja dit is de plek voor discussies betreft het forum maar toch niet om eindeloos door te drammen over futiliteiten? En ik kom in die discussies terecht door af en toe op de knop 'nieuwe berichten sinds je laatste bezoek' te drukken.

Mods ga zo door!

Psst, trekt een flesje thuisbrouw open en geniet, het leven is veel te kort.

Jelle

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #88 Gepost op: 09-07-2018 21:48 u »
Als je de de andere pagina's van de link even doorneemt kom je ergens een stukje tegen over het recht van antwoord.
Door vb een post te verhuizen naar de rubriek "Kletsen" ontneem je de poster op dat moment zijn recht op antwoord (en zo bega je ongewild toch een overtreding tegen deze wet) De disclaimer beschermt je op dat moment niet omdat het recht van antwoord nu eenmaal in de wet is ingeschreven.  :weetniet:

Ik ben van het principe dat je enkel mag ingrijpen als het te gortig wordt, en ben er van overtuigd dat niemand er zal over vallen dat je een dt fout recht zet (maar je moet je de vraag stellen of het echt nodig is dat je daar je tijd in steekt).

Je geeft nog steeds niet aan welke wet overtreden wordt... Naar mijn idee heb je het over gedragsregels. Die zijn per forum anders. En zijn ook geformuleerd voor dit forum.

Door een bericht naar Kletsen te verhuizen kan er nog steeds gereageerd worden. Het recht op antwoord wordt hierdoor niet ontnomen.

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
    • ABV de bierkaai
« Reactie #89 Gepost op: 09-07-2018 23:41 u »
Shit ik ben weer op spelling verbeterd.
Ik had geschreven speidel en dat is veranderd in Braumeister.
Zat er maar een paar letters naast

Offline thezewery

• Senior lid
« Reactie #90 Gepost op: 10-07-2018 08:47 u »
Je geeft nog steeds niet aan welke wet overtreden wordt... Naar mijn idee heb je het over gedragsregels. Die zijn per forum anders. En zijn ook geformuleerd voor dit forum.

Door een bericht naar Kletsen te verhuizen kan er nog steeds gereageerd worden. Het recht op antwoord wordt hierdoor niet ontnomen.
Ik denk dat er bedoeld wordt dat als je op een post reageert en je reactie wordt verplaatst ZONDER het bericht waarop je reactie is gebaseerd, dan is je recht op antwoord daarmee dus ontnomen.

Online emiel1

• Beheerder
  • Senior lid
    • North Brews' facebookpagina
« Reactie #91 Gepost op: 10-07-2018 09:19 u »
Ik denk dat er bedoeld wordt dat als je op een post reageert en je reactie wordt verplaatst ZONDER het bericht waarop je reactie is gebaseerd, dan is je recht op antwoord daarmee dus ontnomen.
Recht op antwoord betekent niet dat je zomaar kunt schrijven wat je wilt. Zoals je kunt lezen in de regelementen:

Citaat
Weid je antwoord niet uit met onderwerpen die geen betrekking hebben op de gestelde vraag. Start bij afsporing zo nodig een nieuwe draad.

en

Citaat
Weinig inhoudelijke berichten kunnen worden verwijderd als dit de lezing van de betreffende draad ten goede komt

Berichten worden alleen naar kletsen verplaatst wanneer ze niet met het besproken onderwerp te maken hebben (en niet eens verwijderd, zoals op veel andere fora gebeurt) en er dus niet aan de regels wordt voldaan. Wanneer er een constructieve bijdrage wordt geleverd wordt deze echt niet zomaar verwijderd.

Offline Heisenberg

• Senior lid
  • Brewed by mr. White
« Reactie #92 Gepost op: 10-07-2018 10:24 u »
Ik verbaas me er iedere keer weer over waar een mens zich druk over kan maken, we zitten met ons allen vrijwillig ( ikzelf wel althans ) op dit prachtige forum waar een handjevol andere mensen ook vrijwillig en in hun vrije tijd druk zijn met het "moderaten";-) van al die berichten die er dagelijks geplaatst worden. Zij zullen met de beste bedoelingen af en toe eens eens spelfuotje corrigeren omdat zij dat nodig achten, de redenen zijn er al voor gegeven. En ja dit is de plek voor discussies betreft het forum maar toch niet om eindeloos door te drammen over futiliteiten? En ik kom in die discussies terecht door af en toe op de knop 'nieuwe berichten sinds je laatste bezoek' te drukken.

Mods ga zo door!

Psst, trekt een flesje thuisbrouw open en geniet, het leven is veel te kort.

Jelle
:groots: :groots:

Offline Mark GA

• Super lid
  • Green Anchors Crew
« Reactie #93 Gepost op: 10-07-2018 10:59 u »
Zeg, Heisenberg, sneuneus, stop jij eens met mij lastig te vallen met je DMs.
Ben ik niet van gediend.

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
« Reactie #94 Gepost op: 10-07-2018 11:11 u »
Klaar.

Tags: