NEIPA troebel houden

Gestart door pim1980, 04-07-2018 14:08 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

breda82

London ale 3 is veel gebruikte gist voor neipa juist ook om dat fruitige karakter.  Brouwerij Frontaal hier in Breda gebruikt deze ook voor hun neipa serie en dat zijn wel 1 van de betere in nl. Mijn volgende ga ik met de barbarian yeast van imperial yeast doen.

Droge gist s-04 idee? Die van lallemand lijkt mij ook zeer interessant!

pim1980

Voor de geinteresseerden, hier het resultaat. Supermooi troebel zoals gewenst!

breda82

Welke gist heb je nu gebruikt? Ziet er goed uit, beetje donker.

Begin september ook weer een neipa gebrouwen met mosaic en citra alleen whirlpool hop en 2x koudhop. Totaal 16,5g / L

Is echt een knaller geworden, super lekker, tropisch en zacht.  Vorige weer overtroffen met dit brouwsel.


pim1980

Foto vertekent iets. Niet zo donker als het lijkt. Heb de Danstar Windsor gebruikt. Vergist maltotriose niet goed, kon wel als tegenwicht met de bitterheid dacht ik. Vind hem voor een eerste poging goed geslaagd. Totaal 22 g/l hop [emoji15]

breda82

Citaat van: pim1980 op 08-10-2018  21:46 uFoto vertekent iets. Niet zo donker als het lijkt. Heb de Danstar Windsor gebruikt. Vergist maltotriose niet goed, kon wel als tegenwicht met de bitterheid dacht ik. Vind hem voor een eerste poging goed geslaagd. Totaal 22 g/l hop [emoji15]
Mooi, ben benieuwd hoe de gist uitpakt. 22 gram dat is fors.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.