Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: NEIPA troebel houden  (gelezen 2332 keer)

Offline breda82

• Senior lid
  • Land: 00
  • Just experiment
NEIPA troebel houden
« Reactie #25 Gepost op: 07-07-2018 14:07 u »
London ale 3 is veel gebruikte gist voor neipa juist ook om dat fruitige karakter.  Brouwerij Frontaal hier in Breda gebruikt deze ook voor hun neipa serie en dat zijn wel 1 van de betere in nl. Mijn volgende ga ik met de barbarian yeast van imperial yeast doen.

Droge gist s-04 idee? Die van lallemand lijkt mij ook zeer interessant!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline pim1980

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: NEIPA troebel houden
« Reactie #26 Gepost op: 08-10-2018 15:48 u »
Voor de geinteresseerden, hier het resultaat. Supermooi troebel zoals gewenst!

Offline breda82

• Senior lid
  • Just experiment
NEIPA troebel houden
« Reactie #27 Gepost op: 08-10-2018 18:56 u »
Welke gist heb je nu gebruikt? Ziet er goed uit, beetje donker.

Begin september ook weer een neipa gebrouwen met mosaic en citra alleen whirlpool hop en 2x koudhop. Totaal 16,5g / L

Is echt een knaller geworden, super lekker, tropisch en zacht.  Vorige weer overtroffen met dit brouwsel.

Offline pim1980

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #28 Gepost op: 08-10-2018 21:46 u »
Foto vertekent iets. Niet zo donker als het lijkt. Heb de Danstar Windsor gebruikt. Vergist maltotriose niet goed, kon wel als tegenwicht met de bitterheid dacht ik. Vind hem voor een eerste poging goed geslaagd. Totaal 22 g/l hop

Offline breda82

• Senior lid
  • Just experiment
« Reactie #29 Gepost op: 08-10-2018 22:56 u »
Foto vertekent iets. Niet zo donker als het lijkt. Heb de Danstar Windsor gebruikt. Vergist maltotriose niet goed, kon wel als tegenwicht met de bitterheid dacht ik. Vind hem voor een eerste poging goed geslaagd. Totaal 22 g/l hop
Mooi, ben benieuwd hoe de gist uitpakt. 22 gram dat is fors.

Tags: