Probleem met CO2 drukregelaar

Gestart door Martijn0172, 04-07-2018 07:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn0172

Sinds een paar dagen loopt de druk binnen een aantal uur in mijn kegs op tot 2-3 bar, terwijl de drukregelaar ingesteld staat op 0,5 bar. Ik merk dit doordat de meter van de drukregelaar dit aangeeft maar ook aan de hoeveelheid druk in de kegs. Wanneer ik druk er af laat loopt de meter weer terug maar begint het weer van voren af aan. Het is een dubbele drukmeter gekocht via candirect. Mijn boerenverstand zegt dat de drukregelaar dus niet goed afsluit. Iemand een idee?

bultje76

Hoe staan je kegs? Temperatuur stijgt overdag -> CO2 is minder oplosbaar in de vloeistof -> druk neemt toe?

hansHalberstadt

Eerst moet je weten of het door je bier komt (te veel CO2) of door je regelaar (lek). Je kunt dan de regelaar loskoppelen en op een dicht stukje slang aansluiten en dan kijken of de druk die je instelt blijft staat. zo niet dan zit er iets mis met de manier waarop je menbraan de toevoer afsluit. Dan moet hij terug naar de winkel.

Martijn0172

De lege staan sinds ze gevuld zijn met 5 g en 0,5 bar. Dus een oververzadiging kan dan niet ontstaan lijkt mij.

Ik zal candirect eens mailen, ik ben bang dat het toch aan het membraan ligt


Martijn0172

Het is de regelaar, ook zonder aangesloten kegs gebeurt dit

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.