Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Probleem met CO2 drukregelaar  (gelezen 480 keer)

Offline Martijn0172

• Super lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Probleem met CO2 drukregelaar
« Gepost op: 04-07-2018 07:39 u »
Sinds een paar dagen loopt de druk binnen een aantal uur in mijn kegs op tot 2-3 bar, terwijl de drukregelaar ingesteld staat op 0,5 bar. Ik merk dit doordat de meter van de drukregelaar dit aangeeft maar ook aan de hoeveelheid druk in de kegs. Wanneer ik druk er af laat loopt de meter weer terug maar begint het weer van voren af aan. Het is een dubbele drukmeter gekocht via candirect. Mijn boerenverstand zegt dat de drukregelaar dus niet goed afsluit. Iemand een idee?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline bultje76

• Vol lid
  • GrainFather-er
Re: Probleem met CO2 drukregelaar
« Reactie #1 Gepost op: 04-07-2018 07:54 u »
Hoe staan je kegs? Temperatuur stijgt overdag -> CO2 is minder oplosbaar in de vloeistof -> druk neemt toe?

Online hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #2 Gepost op: 04-07-2018 08:01 u »
Eerst moet je weten of het door je bier komt (te veel CO2) of door je regelaar (lek). Je kunt dan de regelaar loskoppelen en op een dicht stukje slang aansluiten en dan kijken of de druk die je instelt blijft staat. zo niet dan zit er iets mis met de manier waarop je menbraan de toevoer afsluit. Dan moet hij terug naar de winkel.

Offline Martijn0172

• Super lid
« Reactie #3 Gepost op: 04-07-2018 11:35 u »
De lege staan sinds ze gevuld zijn met 5 g en 0,5 bar. Dus een oververzadiging kan dan niet ontstaan lijkt mij.

Ik zal candirect eens mailen, ik ben bang dat het toch aan het membraan ligt

Offline Martijn0172

• Super lid
« Reactie #4 Gepost op: 04-07-2018 22:11 u »
Het is de regelaar, ook zonder aangesloten kegs gebeurt dit

Tags: