Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Grainfather Glycol Chiller  (gelezen 334 keer)

Offline Gerstenat

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: 00
Grainfather Glycol Chiller
« Gepost op: 03-07-2018 08:16 u »
Zijn er mensen die de Grainfather glycol chiller in hun bezit hebben?
Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb momenteel de conische fermenter van Grainfather in mijn bezit en overweeg de aanschaf van de chiller.

Op de online handleiding staat te lezen dat de vloeistof normaliter om de 6 maand dient vervangen te worden.
Gaat dit vlot? Heeft dit toestel nog ander "onderhoud" van doen?

Waar kopen jullie de glycol?

Na vergisting kan het geen kwaad om het toestel uit te schakelen, een week of 2 te laten staan, en vervolgens terug in werking te zetten?

Alvast bedankt

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Cruz12

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Grainfather Glycol Chiller
« Reactie #1 Gepost op: 03-07-2018 09:19 u »
Ik heb hem in bezit met 2 fermenters ben er dik tevreden over. Uitzetten en een paar weken later weer starten geen probleem. Glycol koop ik bij een sportviswinkel foodgrade.

Tags: