Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Ander mout soort gebruiken kan dat  (gelezen 396 keer)

Offline Enos

• Vol lid
  • Land: nl
  • heerlijk eerlijk bier
Ander mout soort gebruiken kan dat
« Gepost op: 02-07-2018 23:00 u »
ik ben voor mijn recept Caramunish type 2  met EBC van 120 nodig maar die heb ik niet liggen wel een caramelmout van 250 EBC. Kan ik nu ong de helft nemen.

Dan zit ik met de kleur bijna gelijk maar hoe zit het met de smaak? Wie weet dit?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Ander mout soort gebruiken kan dat
« Reactie #1 Gepost op: 02-07-2018 23:19 u »
ik ben voor mijn recept Caramunish type 2  met EBC van 120 nodig maar die heb ik niet liggen wel een caramelmout van 250 EBC. Kan ik nu ong de helft nemen.

Dan zit ik met de kleur bijna gelijk maar hoe zit het met de smaak? Wie weet dit?

Mout is veel meer dan kleur...
https://www.hobbybrouwen.nl/artikel/mout.html

Offline Knobby

• Super lid
  • IBU-lid
« Reactie #2 Gepost op: 02-07-2018 23:38 u »
Natuurlijk kan dat, maar het zal wel een ander bier worden. Dat hoeft helemaal niet erg te zijn.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #3 Gepost op: 02-07-2018 23:48 u »

Pas je recept wat aan. Appeltje eitje toch ?  ;)  Het wordt toch wel bier... :brouwen: :biersmile: Neem inderdaad de helft en dan ietsje mee basismout  ^-^

Tags: