Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Goeie kwaliteit vergisting emmer  (gelezen 352 keer)

Offline MikeG

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Oefening baart kunst :-)
Goeie kwaliteit vergisting emmer
« Gepost op: 02-07-2018 12:09 u »
Hallo,

Ik heb sinds een paar maandjes een nieuwe set vergistingsemmers gekocht via Brouwland maar ik heb er 1 lekkende tussen zitten. Heeft iemand suggesties voor goeie kwaliteit (kunstoog) vergistingsemmers? Ik baal enorm dat ik zelfs met een nieuwe emmer een lekkende emmer heb gekocht (niet gasdicht) waardoor ik de vergisting niet goed in de gaten kan houden en er zeer weinig activiteit in het waterslot plaatsvindt. Heb er pas 2 keer mee gebrouwen

Ik hoor graag suggesties.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Koen S

• Senior lid
  • Land: be
  • Waar de brouwer komt, moet de bakker niet zijn.
    • Sint Franciscus Home Brewery
Re: goeie kwaliteit vergisting emmer
« Reactie #1 Gepost op: 02-07-2018 12:20 u »
Hallo,

Ik heb sinds een paar maandjes een nieuwe set vergistingsemmers gekocht via Brouwland maar ik heb er 1 lekkende tussen zitten. Heeft iemand suggesties voor goeie kwaliteit (kunstoog) vergistingsemmers? Ik baal enorm dat ik zelfs met een nieuwe emmer een lekkende emmer heb gekocht (niet gasdicht) waardoor ik de vergisting niet goed in de gaten kan houden en er zeer weinig activiteit in het waterslot plaatsvindt. Heb er pas 2 keer mee gebrouwen.

Ik hoor graag suggesties.
Welke emmers zijn het?

Offline MikeG

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 02-07-2018 15:43 u »
Welke emmers zijn het?

Bij Brouwstore gekocht (sorry vermeldde eerder Brouwland) https://www.brouwstore.nl/brouwstore-startpakket-expert-gistvat het rechter vat (met de liters erop geplakt) lekt dus gassen

Offline Koen S

• Senior lid
  • Land: be
  • Waar de brouwer komt, moet de bakker niet zijn.
    • Sint Franciscus Home Brewery
« Reactie #3 Gepost op: 02-07-2018 16:00 u »
Dat gistvat heb ik ook, ooit gekocht bij Brouwland.
Als het niet gasddicht is zijn er 2 mogelijkheden:
1. Je klemt het deksel niet vast genoeg. Hard drukken is de boodschap!
2. Het rubbertje van de opening waar je waterslot in past sluit niet goed af. Je kan deze rubbertjes los kopen:
https://www.brouwstore.nl/rubbertje-voor-brouwemmer-017-630-5-10-stuks
Bij Brouwland verkopen ze die ook per stuk.

Online Snotje

• Junior lid
  • **
  • Brouwerij Snotje
« Reactie #4 Gepost op: 02-07-2018 16:02 u »
Ik kan je deze aanraden:  https://www.Brouwmarkt.nl/speidel-gistingsvat-met-kraan-en-waterslot-30-liter.html

Ik had helemaal genoeg van die emmers die bij ook lekten en toen heb ik gewoon iets goed gekocht. Top ding en je kan evt later een RVS 3/4" kraan opzetten.

Offline MikeG

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 02-07-2018 16:53 u »
Naar aanleiding van mijn post hier ontving ik spontaan een mailtje van Brouwstore.nl met de mededeling dat ze mij een nieuw deksel gaan toesturen on het probleem met het lekkende vat te verhelpen! Erg mooie en zeer klantvriendelijke service. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelden zo'n goede en pro-actieve service heb meegemaakt bij leveranciers en dus alle lof voor Brouwstore!!! :hoera:

Tags: