Ik heb 160 Watt verwarmingscapaciteit in mijn kleine koelkast, het koelvermogen van de koelkast is ook zo'n 150 Watt als ik mij niet vergis. De verwarming zit beneden in het deel waar vroeger de groentelades zaten. Dus geen verwarmingsmatjes tegen de emmer!
Als je de schakelmomenten van de STC-1000 instelt op 0,3 graden vanaf je insteltemperatuur, dan pendelt de temperatuur rustig tussen die waardes. Bijvoorbeeld, je stelt in op 20 graden Celsius met functie F1 en bij F2 bepaal je waarde op 0,3. Dan pendelt schakelt de verwarming aan bij 19,7 en uit bij 20. De temperatuur kan nog wat blijven oplopen, maar bij 20,3 schakelt de koeling in en als de waarde weer zakt naar 20 schakelt de koeling uit. Valt de temperatuur verder naar 19,7 schakelt de verwarming weer aan...
Daarbij plak ik de temperatuursensor op het vat of emmer met een isolatie. Werkt prima zo.
En de snelheid waarmee dat gebeurt? Niet interessant, want het bier in je emmer of vat wordt niet zo snel warm of koud als de lucht er omheen.