Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Verwarming in gistkast stc100  (gelezen 4517 keer)

Offline Heisenberg

• Super lid
  • Land: us
Re: Verwarming in gistkast stc100
« Reactie #25 Gepost op: 19-07-2018 10:26 u »
Heisenberg, wat voor materiaal is dat rekje waaraan je de verwarmingskabel vastbindt? En waarmee maak jij het vast aan de binnenzijde koelkast?

Het is gewoon een rekje uit de koelkast dat ik niet meer gebruik. Ik heb het rekje gewoon met een paar haakjes aan een richeltje opgehangen. De kabel met tyraps vastgemaakt aan dat rekje. Wat het voor materiaal is? Geen idee, het is geplastificeerd. De foto is niet van mijn koelkast maar van een ander forumlid. Ik heb het wel op dezelfde manier bevestigd. Super eenvoudig! En ik ben er tevreden over.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Maran van Brakel

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • krk
« Reactie #26 Gepost op: 19-07-2018 10:37 u »
Nu wel  :)

Temperatuur loopt op tot ruim 90 graden, gemeten op het aluminium element.
In omgevingstemperatuur van nu, duurt het ruim 20 minuten voordat het element 30 graden is.
Bij 30 graden schakelt de verwarming weer in.
Nog even gekeken. Het gaat om een 90 Watt element,

Top!
Bedankt voor het nameten, ga ik er ook maar eens eentje bestellen.  ;)

Offline EdwinBrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • To beer or not to beer...
    • FRED Brewery
« Reactie #27 Gepost op: 19-07-2018 10:49 u »
Het is een (stuk van een ) rek van de gamma waar je normaal planten aan opbindt (foto is van mij  :)  ).

Die kabel is 30 watt en wordt absoluut niet zo warm dat het plastic gaat smelten.

Offline Heisenberg

• Super lid
  • Land: us
« Reactie #28 Gepost op: 19-07-2018 11:00 u »
Het is een (stuk van een ) rek van de gamma waar je normaal planten aan opbindt (foto is van mij  :)  ).

Die kabel is 30 watt en wordt absoluut niet zo warm dat het plastic gaat smelten.

De foto kwam inderdaad van Edwin. Ik vind het een geweldige oplossing. Ik heb de 20 Watt versie. Mijn ijskast staat gewoon hier in de woonkamer, dus ik denk dat 20 Watt voldoende is.

Offline jeroenvk

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #29 Gepost op: 01-01-2019 14:59 u »
Ik gebruik nu een verwarmingselement van het waterbed en dat gaat prima. Daarnaast heb ik nog een verwarmingselement van 80 en eentje van 100 watt gekregen maar ik ben een beetje huiverig om die te gaan gebruiken. Zou dat niet te zwaar zijn en t snel verwarmen? iemand ervaringen?
Hallo PiWi, heb jij het vergistingsvat direct bovenop dit element gezet? Ik heb namelijk ook zo'n waterbed element en vroeg mij af wat de beste plek zou zijn.

Mvrgr Jeroen

Offline FrankR

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #30 Gepost op: 02-01-2019 18:44 u »
https://www.proheating.nl/Siliconen-warmtekabel-30-watt-1-meter?search=Warmtekabel
Kabeltjes vastmaken aan een stekker, klaar...

Hoe lang is jouw kabel? Ik wil er zelf ook 1 aanschaffen (zie link onder)
Maar geen idee of dat voldoende is om 50 liter gistvast in te controleren

https://www.proheating.nl/Siliconen-warmtekabel-30-watt-1-meter-stekker

Offline EdwinBrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • To beer or not to beer...
    • FRED Brewery
« Reactie #31 Gepost op: 03-01-2019 12:35 u »
Hoe lang is jouw kabel? Ik wil er zelf ook 1 aanschaffen (zie link onder)
Maar geen idee of dat voldoende is om 50 liter gistvast in te controleren

https://www.proheating.nl/Siliconen-warmtekabel-30-watt-1-meter-stekker

De kabel zelf is een meter of 2. Maar ik zou hem niet onder of op je vat zetten/plakken, maar ergens aan de zijkant van de koelkast.

Ik vergist er zelf batches max 25 liter in. Als ik 50 liter zou willen doen zou ik er twee kopen (of 50/60 watt).
Wat ik het mooie vind van niet teveel wattage en de afstand tussen draad en vat, is dat het verwarmen niet te snel gaat. Dan heb je ook geen grote schommelingen in de temperatuur van je (jong)bier

Tags: