Bottelen met bruiswater?

Gestart door BrouwMark, 29-06-2018 12:46 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Haagse Wouter

Anders koop je bruiswater in glazen flessen.

Of zelf maken. Ontgas je je water en neem bicarb met wat zuur om er CO2 in te bubbelen.

Snotje

Dat is dan toch gewoon instantbeer:

al vind ik het in poedervorm leuker. Das net als nesquick ... leuk voor op de camping:

https://www.maizesuppliers.com/instant-beer/

geen idee hoe je alcohol in poeder kan krijgen maar in Afrika kan het schijnbaar

Gek spul om mee te speler denk ik

Johan_vL

Citaat van: BrouwMark op 30-06-2018  08:58 uIk zei ook dat het vóórdat het de fles ingaat geen zuurstof bevat. Het lijkt mij dat een gevulde fles, met flinke overdruk, nog steeds minder zuurstof bevat dan kraanwater.

Ik weet nog immer niet niet of high-gravitybrouwers hun aanlengwater nog uitkoken?

Davyd, jij was de gelukkige bezitter van een DO-meter, toch? Zie je wellicht een keer een mogelijkheid deze in een glas spa rood te dopen?

Top idee! dat ga ik in het lab doen volgende week  :degroeten:


EBC

Dag hobby, dag biercultuur, dag generaties ambacht, dag klein en lokaal. We gaan gewoon instant bier maken. Heerlijk.

Het is net als de hamburger van McDonalds. Wie ooit een echte 100 % beef hamburger heeft geproefd, weet waarom.

Johan_vL

Citaat van: EBC op 30-06-2018  19:57 uDag hobby, dag biercultuur, dag generaties ambacht, dag klein en lokaal. We gaan gewoon instant bier maken. Heerlijk.

Het is net als de hamburger van McDonalds. Wie ooit een echte 100 % beef hamburger heeft geproefd, weet waarom.

Daar heb je wel een punt, dat instant spul zie ik ook niet zitten, maar de vraag of er zuurstof zit in bruiswater door het in plastic flessen te bottelen wel ! Verder lijkt het idee niet zo zinvol. Kun je beter een fles CO2 kopen en een CO2 pistool voor bottelen "Blichmann Beergun".

EBC

Ik was laatst op bezoek bij onze lokale watermaatschappij. Ze pompen het water op, en bijna zonder bewerking stroomt het in de waterleiding. Maar het wordt belucht, en niet zo'n klein beetje. In grote ruimtes wordt het met regendouches belucht. En soms voegen ze wat natriumhydroxide toe om de pH op te krikken. Leidingwater is zeer zeker fors belucht.

En ik zie niet in waarom Spa niet belucht zou worden. Als je naar Spa gaat, dan kan je daar in de diverse bronnen van de regio het water direct proeven. Het water daar ziet haast rood van het ijzer. Dat wordt er uit gehaald ... en dat doen ze, naar ik heb vernomen, vooral via oxidatie. Als je het water daar aan de bron proeft, dan kan je je haast niet voorstellen dat het zo helder en fris in de fles zit ... want lekker is het echt niet. Het stinkt gewoon.

BrouwMark

Citaat van: EBC op 30-06-2018  19:57 uDag hobby, dag biercultuur, dag generaties ambacht, dag klein en lokaal. We gaan gewoon instant bier maken. Heerlijk.

Het is net als de hamburger van McDonalds. Wie ooit een echte 100 % beef hamburger heeft geproefd, weet waarom.

Haha, het was ook maar een hypothetische douchegedachtevraag hè?

Bovendien is het niet heel veel anders dan geforceerd carboniseren, er komt alleen een stapje high gravity verdunnen bij...

BrouwMark

Citaat van: Johan_vL op 30-06-2018  16:32 uTop idee! dat ga ik in het lab doen volgende week  :degroeten:

Ben benieuwd  :) maar ik krijg vast ongelijk van de mensen die wél ergens verstand van hebben  :D

Johan_vL

Citaat van: BrouwMark op 01-07-2018  02:55 uBen benieuwd  :) maar ik krijg vast ongelijk van de mensen die wél ergens verstand van hebben  :D

Dat ging over O2 meten in bronwater, niet over bottelen van High gravity wort met bubbletjes water :-)

BrouwMark

Heb je de zuurstofmeting al aangedurfd, Johan?  :)

De dry stout staat lustig te bubbelen ondertussen.

Mark.

BrouwMark

De stout is gebotteld. Helaas werktuiglijk in het begin meteen het suikerwater erbij gekieperd, dus het experiment wordt opgeschoven  ;D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.