James Morton: Brouwen

Gestart door Johan_vL, 29-06-2018 11:42 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johan_vL


Door dit boek via deze link bij Bol.com te besteleln steun je het forum. Het kost je niets extra.



Titel boek: Brouwen

1e, druk 2016 in het Engels, 2017 1e druk in het Nederlands
Jaar uitgifte: 2017
Naam uitgever en plaats vestiging uitgever: Veltman Uitgevers Utrecht
ISBN nr.: 978 90 483 1421 8

Aantal pagina's: 254

Indien bekend kostprijs: ± 25 a 30,= EUR

Onderwerp boek bierbrouwen


Beschrijving/bespreking boek:

Dit boek is voor beginnende bierbrouwers er staat goed uitgelegd hoe je simpel kan beginnen met moutextract, maar ook volmout met brew in bag (BIAB) methode. Het boek is vlot, leest makkelijk, werkt enthousiastmerend en is zeer met een knipoog hier en daar geschreven

Wat vind je minder goed aan dit boek? Weinig diepgang op grondstoffen en meer complexe thuisbrouw systemen komen niet aan de orde.

Eindcijfer boek (een rapportcijfer van 1 tot en met 10): Met inachtneming dat het boek voor beginners is geef ik een: 8.0 als cijfer

lier

Citaat van: Johan_vL op 29-06-2018  11:42 uTitel boek: Brouwen

1e, druk 2016 in het Engels, 2017 1e druk in het Nederlands
Jaar uitgifte: 2017
Naam uitgever en plaats vestiging uitgever: Veltman Uitgevers Utrecht
ISBN nr.: 978 90 483 1421 8

Aantal pagina's: 254

Indien bekend kostprijs: ± 25 a 30,= EUR

Onderwerp boek bierbrouwen


Beschrijving/bespreking boek:

Dit boek is voor beginnende bierbrouwers er staat goed uitgelegd hoe je simpel kan beginnen met moutextract, maar ook volmout met brew in bag (BIAB) methode. Het boek is vlot, leest makkelijk, werkt enthousiastmerend en is zeer met een knipoog hier en daar geschreven

Wat vind je minder goed aan dit boek? Weinig diepgang op grondstoffen en meer complexe thuisbrouw systemen komen niet aan de orde.

Eindcijfer boek (een rapportcijfer van 1 tot en met 10): Met inachtneming dat het boek voor beginners is geef ik een: 8.0 als cijfer

Ik ben er niet kapot van.
Alleen al van de hoeveelheden hop die er worden voorgesteld raak je al bijna failliet.
Door de beginnende brouwer kan wat mij betreft nog altijd het beste Verander water in bier worden aangeschaft en voor de ervaren brouwer heeft dit boek geen meerwaarde.

Jacques

Citaat van: lier op 20-11-2018  13:28 uDoor de beginnende brouwer kan wat mij betreft nog altijd het beste Verander water in bier worden aangeschaft en voor de ervaren brouwer heeft dit boek geen meerwaarde.

Er zijn de laatste tijd meer boeken op de markt.  :)

lier

Citaat van: Jacques op 21-11-2018  22:24 uEr zijn de laatste tijd meer boeken op de markt.  :)

Helemaal gelijk Jacques echter jouw boek heb ik nog niet gelezen dus kan zelf niet oordelen, maar de recensies zijn goed ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.