Speciaal Bier Scheurkalender 2019

Gestart door Jacques, 31-12-2018 14:16 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques




Citaat van: Oscar op 05-12-2008  20:49 uIk doe niet aan scheurkalenders...

Het bovenstaande citaat schreef Oscar 10 jaar geleden naar aanleiding van een topic over de Bier Scheurkalender 2009.
Toch denk ik dat hij de Speciaal Bier Scheurkalender 2019 in huis heeft. En als dat niet het geval is hij die snel gaat kopen...
Dan kan hij zien dat op 27 januari 2019 het tijd is om een Eanske De Stadpoorten te drinken, op 24 april 2019 een Eanske "1325" en op 21 mei 2019 een Eanske Heilige Jacobus.


De Speciaal Bier Scheurkalender 2019 lag bij mij thuis onder de kerstboom. Vandaag de tijd genomen om hem te bekijken.
Het is een zeer gevarieerde bierkeuze die de samensteller ons voorschotelt. Wat bijzonder vind ik dat er naast heel veel Nederlandse bieren van grotere en kleinere brouwerijen er ook Belgische bieren zijn opgenomen. Er zijn per slot van rekening meer dan genoeg goed Nederlandse bieren om een hele kalender te vullen. In een aankondiging had ik gelezen dat het ging om 100 Nederlandse brouwerijen.
Neemt natuurlijk niet weg dat er nog steeds veel Belgische bieren gedronken worden in Nederland en dat er ook veel liefhebbers zijn van Belgische bieren. Het zijn overigens wel de wat bekendere Belgische bieren die een dag hebben gekregen. Dat geldt niet voor de Nederlandse bieren. Daar zitten heel wat bieren tussen die niet in elke slijterij vindt.

Naast een afbeelding van de fles is ook de bierstijl, het alcoholgehalte en ook een beschrijving van het bier op elke pagina opgenomen.
De vermelde bierstijl is soms wat creatief. Zoals Belgisch rood bier, degustatiebier van hoge gisting en krachtige tripel uit de Bollenstreek...
Verder is er ook een verwijzing naar de website van de brouwerij. Dat is natuurlijk handig voor als je wat meer wilt weten.

Als rapportcijfer geef ik de kalender een 7,5. Een dikke ruim voldoende.

Oscar

Citaat van: Jacques op 31-12-2018  14:16 uSchreef Oscar 10 jaar geleden naar aanleiding van een topic over de Bier Scheurkalender 2009.
Toch denk ik dat hij de Speciaal Bier Scheurkalender 2019 in huis heeft. En als dat niet het geval is hij die snel gaat kopen....

Hij ligt hier in huis...  :biersmile: En gaat opgehangen worden in mijn nieuwe brouwerij :-)

Ronnie

Wist net dat zulk een kalender bestond  :-[
Ga hem ook bestellen!

John


Jacques

Citaat van: John op 01-01-2019  13:18 uIk sta er ook in  ;)

Ik had het gezien. De kalender heeft geen index. Jij weet natuurlijk zo te zeggen welke dag jóúw dag is.  :)

Pimmels


John

Uiteraard:
12 juni
31 oktober
4 december

Proost!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.