Brooklyn Brew Shop brouw nu tweeënhalve week aan het gisten... wanneer bottelen?

Gestart door Hans E. Pans, 26-06-2018 19:56 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hans E. Pans

Mijn Brooklyn pakket (gekocht bij de Hema) staat nu tweeënhalve week (niet-temperatuurgecontroleerd) op fles. Eerste paar dagen zeer heftige gisting (blow-off) en nu al een week of twee rustig bezig. Nog steeds stijgen er minuscule mini-belletjes op, af en toe een wit vlokje dat naar de oppervlakte stijgt en dan weer daalt. Betekent dit dat er nog voldoende gistactiviteiten zijn en ik nog moet wachten, of kan ik een dezer dagen bottelen. In de handleiding staat: bottelen na twee weken. Dat is al voorbij. Wacht ik beter nog tot zaterdag? Als ik nu bottel, riskeer ik dan bierbommetjes?

KarmeFrank

Ik ben ook met dit pakket ooit begonnen. Die van mij had ook nog wat lichte activiteit en die heb ik gewoon volgens het boekje gebotteld en geen enkel probleem.
Mocht er nog veel koolzuur opborrelen zou ik nog een paar dagen wachten. Mocht het brouwen je bevallen denk dan als eerste aanschat aan een hydro of refractometer [emoji6]

Hans E. Pans

Uit een micro-pakket van Arsegan (nooit gebruikt) heb ik nog een SG meter, alleen was het verlies van wort in verhouding met het kleine beetje bier in het Brooklyn pakket (3,6 liter) reden om geen monsters te nemen ;) Dom misschien...
Omdat ik microbatches wil brouwen, bestelde ik een refractometer via ebay, maar die is al weken onderweg vanuit Hong Kong.

Maarrr... leverde het Brooklyn experiment uiteindelijk een drinkbaar bier op? Benieuwd!

KarmeFrank

Citaat van: Hans E. Pans op 26-06-2018  22:27 uUit een micro-pakket van Arsegan (nooit gebruikt) heb ik nog een SG meter, alleen was het verlies van wort in verhouding met het kleine beetje bier in het Brooklyn pakket (3,6 liter) reden om geen monsters te nemen ;) Dom misschien...
Omdat ik microbatches wil brouwen, bestelde ik een refractometer via ebay, maar die is al weken onderweg vanuit Hong Kong.

Maarrr... leverde het Brooklyn experiment uiteindelijk een drinkbaar bier op? Benieuwd!

Het resultaat, een Belgisch blond bier, was uitermate acceptabel. Zelfs op de Brouwvereniging stonden ze versteld dat mijn allereerste brouwsel zo drinkbaar was alhoewel iets te zoet voor sommigen

Jacques

Citaat van: KarmeFrank op 27-06-2018  13:32 uHet resultaat, een Belgisch blond bier, was uitermate acceptabel. Zelfs op de Brouwvereniging stonden ze versteld dat mijn allereerste brouwsel zo drinkbaar was alhoewel iets te zoet voor sommigen

Met die pakketten kun je een prima brouwen. Om het bier wat meer doordrinkbaar te maken kun je een volgende keer suiker toevoegen tijdens het koken van het wort.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.