Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: René  (gelezen 658 keer)

Offline rvandis

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen: René
« Gepost op: 25-06-2018 20:27 u »
Hoi allemaal,

Zal me ook maar even voorstellen. Ik ben René woon in Brabant. Boek Verander water in bier geheel doorgenomen. Vorige week mijn eerste brouwsel gemaakt. Nog genoeg vragen en onduidelijkheden. Inmiddels ook aangemeld bij Brouw vereniging in Schijndel en in najaar een brouwcursus gepland staan. Hoop nog veel van jullie te kunnen leren.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Wijbrouwers

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Wij Brouwers
    • Wij Brouwers
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 25-06-2018 22:40 u »
Welkom.

Bijna dezelfde volgorde als ons. Eerst het boek en toen de cursus (wij hebben hem gevolgd bij Brouwerij De Kemphaan in Almere) en daarna ons eerste brouwsel.

Veel plezier met brouwen!

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #2 Gepost op: 26-06-2018 10:31 u »
Welkom! Al goed begonnen met inlezen en cursus, dat zal je zeker helpen met brouwen.
Het forum biedt op bijna elke vraag wel een antwoord, veel kun je vinden via de tags en de zoekfunctionaliteit. Vragen staat natuurlijk ook gewoon vrij :)

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
    • ABV de bierkaai
« Reactie #3 Gepost op: 26-06-2018 10:53 u »
Welkom René. Wat voor brouwinstallatie heb je. Altijd leuk om je aan te sluiten bij een brouwvereniging met mensen met dezelfde passie.
Veel plezier met je hobby.

Offline rvandis

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 26-06-2018 16:55 u »
2 kookpannen van 27 liter. Verder gistkast gemaakt mbv Inkbird 310. Hiermee blijft koelkast goed op temperatuur en hoop ik donderdag mijn eerste brouwsel een blond te gaan bottelen.

Tags: