15-09-2018 Open Bergsche Bierbrouw Kampioenschap (OBBK) | Bergs Bierfestival

Gestart door jorisstoop, 25-06-2018 19:54 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jorisstoop

Beste brouwer,

Het Bergsche Bierbrouwersgilde organiseert op zaterdag 15 september 2018 wederom het jaarlijkse Open Bergsche Bierbrouw Kampioenschap (OBBK). 
 
Schrijf je nu in voor een van de grootste hobbybrouwwedstrijden van Nederland!

De keuring en prijsuitreiking zal plaatsvinden tijdens het Bergs Bierfestival, zodat een gezellig, bierig en muzikaal entourage verzekerd is. Alle informatie over het festival, inschrijvingsformulieren (inschrijven tot begin september), kosten, reglement, foto's etc. vindt je op onze website: www.bergsbierfestival.nl.
Zoals afgelopen jaren is de locatie in en op straat om het Provoosthuis (speciaalbiercafe) in het centrum van Bergen op Zoom.
 
Schroom niet om dit bericht door de sturen naar al je biervrienden en volg ons op facebook voor alle updates over het festival en het OBBK. https://www.facebook.com/BergsBierfestival


MikeG

Ziet er interessant uit!!

Gaan er mensen van dit forum hiernaar toe? Ik ben zelf wel van plan om er een kijkje te gaan nemen.

Wolter

Citaat van: MikeG op 31-07-2018  21:03 uZiet er interessant uit!!

Gaan er mensen van dit forum hiernaar toe? Ik ben zelf wel van plan om er een kijkje te gaan nemen.

Zeker aan te raden. Is altijd een erg gezellige boel in Bergen op Zoom.

William

Zowat altijd present, dit jaar ook. Leukste festival dat er is volgens mij.

davyd

Voor het eerst komt er ook een ballenkraam waar bierkeurmeesters voor een zacht prijsje bekogeld kunnen worden met ballonnen gevuld met onterecht afgekeurd bier. Breng dus enkele flesjes van uw wedstrijdbier mee!

BrouwMark

Citaat van: davyd op 01-08-2018  13:56 uVoor het eerst komt er ook een ballenkraam waar bierkeurmeesters voor een zacht prijsje bekogeld kunnen worden met ballonnen gevuld met onterecht afgekeurd bier. Breng dus enkele flesjes van uw wedstrijdbier mee!

Zou eigenlijk andersom moeten, met terecht afgekeurd bier.

orangeloo

Citaat van: MikeG op 31-07-2018  21:03 uZiet er interessant uit!!

Gaan er mensen van dit forum hiernaar toe? Ik ben zelf wel van plan om er een kijkje te gaan nemen.

Jaaa morgen mogen we weer.... Lekkere bieren proeven, brouwcollega's ontmoeten, Met de billen samengeknepen naar de prijsuitreiking luisteren en hopen dat jouw naam valt :)
En dat alles in het mooie plaatsje Bergen  :biersmile:

RienP

Ik ben er zeker ook weer bij. :D Ze geven mooi weer op, dus wordt vast een gezellige dag.

snowdog2006

Klopt het dat de prijsuitreiking om 17:30 is? Lijkt me leuk om keer te kijken en evt wat bieren uiteraard te proeven.

William

Citaat van: snowdog2006 op 14-09-2018  21:18 uKlopt het dat de prijsuitreiking om 17:30 is? Lijkt me leuk om keer te kijken en evt wat bieren uiteraard te proeven.

Zo ongeveer ja. Maar ik het is vanaf 14.00 feest en ook nog lang na de prijsuitreiking.

Jacques

Altijd leuk dit festival. Ben onderweg.

Voor de liefhebbers heb ik een aantal exemplaren van mijn boek bij me.

Jacques


Eelke

He, gespot.

Ik vond het leuk, ik deed voor het eerst mee en was ineens bang overal laatste te worden. Dat viel gelukkig mee, 18e van 44, en 26ste van 60. Dat is beide in de bovenste helft, dus zeer tevreden voor een eerste keer! 73 punten en 78 punten.
Mijn derde bier is kwijt... ik ben benieuwd of dat formulier nog boven water komt. Dat was een sterke blonde waar ik wel benieuwd naar was, mijn witbier vond ik wel gewoon simpel en de quadrupel was iedereen al zo lyrisch over dat ik al wel geloofde dat ie lekker was (maar inmiddels wel een jaar oud dus dat is dan weer spannend). Maar goed, nu kan ik mezelf wel stiekem voorhouden dat ik misschien wel de echte kampioen zou zijn  :brouwen:
Dat zal wel meevallen. Genoeg nog om bij te leren, aan te passen en te verbeteren, dat maakt het zo leuk!

snowdog2006

Leuk!

Hoe gaat zo'n keuring en puntentelling eigenlijk in de zin van is er een 2e ronde of zo waar bepaalde bieren per klasse naar toe gaan? Had ff gezocht op het forum en las over een finale ronde. Betekent dat er per klasse de bieren boven/vanaf een bepaald aantal punten naar een finale ronde gaan? Dan daar nog 1x gekeurd en dan heb je de winnaar, plek 2 en 3 en de rest erna?

jorisstoop

Citaat van: Eelke op 17-09-2018  09:31 uMijn derde bier is kwijt... ik ben benieuwd of dat formulier nog boven water komt.
Eelke, zoals zaterdag aangegeven ga ik hier even achteraan. De C-klasse is in verband met een beperkt aantal beschikbare keurmeesters al eerder gekeurd. Ik ga nu even contact opnemen met de keurmeester die dat heeft gecoördineerd en dan hoor je het zo snel mogelijk.

jorisstoop

Citaat van: snowdog2006 op 17-09-2018  16:24 uLeuk!

Hoe gaat zo'n keuring en puntentelling eigenlijk in de zin van is er een 2e ronde of zo waar bepaalde bieren per klasse naar toe gaan? Had ff gezocht op het forum en las over een finale ronde. Betekent dat er per klasse de bieren boven/vanaf een bepaald aantal punten naar een finale ronde gaan? Dan daar nog 1x gekeurd en dan heb je de winnaar, plek 2 en 3 en de rest erna?
Bij het OBBK (en ook veel andere keuringen) werkt het als volgt:
- Alle bieren worden gekeurd in de eerste ronde.
- Alle bieren boven de 80 punten gaan door naar de 2de ronde, waar ze in groepsverband worden gekeurd en tevens de nummers 1,2 en 3 worden bepaald.
- De winnaars van elke klasse worden in de 3de ronde nogmaals gekeurd om een algemeen kampioen aan te wijzen.

Eelke

Citaat van: jorisstoop op 17-09-2018  19:36 uEelke, zoals zaterdag aangegeven ga ik hier even achteraan. De C-klasse is in verband met een beperkt aantal beschikbare keurmeesters al eerder gekeurd. Ik ga nu even contact opnemen met de keurmeester die dat heeft gecoördineerd en dan hoor je het zo snel mogelijk.

Tuurlijk, doe maar op het gemak hoor. Sowieso kan er altijd wat mis gaan hé, dat hou je toch lijkt mij. Ik ben al tevreden met deze resultaten dus misschien wil ik niet eens dat ie gevonden wordt  ;D

snowdog2006

Citaat van: jorisstoop op 17-09-2018  19:39 uBij het OBBK (en ook veel andere keuringen) werkt het als volgt:
- Alle bieren worden gekeurd in de eerste ronde.
- Alle bieren boven de 80 punten gaan door naar de 2de ronde, waar ze in groepsverband worden gekeurd en tevens de nummers 1,2 en 3 worden bepaald.
- De winnaars van elke klasse worden in de 3de ronde nogmaals gekeurd om een algemeen kampioen aan te wijzen.

Bedankt. Dus 80 en eronder eerste ronde en boven de 80 naar 2e ronde. Duidelijk!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.