Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Welke inkt en printer gebruiken jullie?  (gelezen 4001 keer)

Offline HermanH

• Senior lid
  • Land: be
  • Dimidium facti qui coepit habet
Re: Welke inkt en printer gebruiken jullie?
« Reactie #25 Gepost op: 22-07-2018 14:57 u »
Ik gebruik de Brother QL-570 labelprinter, gekocht in de solden periode voor 37 Euro, met de ronde etiketten van diameter 24 mm DK-11218. Zeer tevreden over..

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #26 Gepost op: 22-07-2018 21:52 u »
Ik heb recentelijk een labelprinter (oftewel etikettendrukmachine) gekocht; een Brother QL-700 en daarbij ronde etiketten met een diameter van 24 mm (het huismerk van de leverancier voor Brother DK-11218). In de printer zit het programma, het programma herkent het etiket, je schrijft wat je wilt en het past de grootte van de letters zelfs aan. Die etiketten passen op de dopjes.

Dat is een bekende...

https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,30451.0.html

Er zijn redelijk wat hobbybrouwers die een dergelijke printer hebben aangeschaft.

Offline Biertje1985

• Super lid
  • Land: nl
  • Zelf bouwen is net zo leuk als zelf Brouwen
« Reactie #27 Gepost op: 23-07-2018 08:19 u »
I maak etiketten met beerlabelizer.com, lekker makkelijk en het ziet er mooi uit.

Die print ik vervolgens met de color laserjet die ik voor 100 euro inclusief toners van marktplaats heb gehaald.
Plakken doe ik met een "BBQ "kwastje en melk, de etiketten zitten net zo mooi als op een flesje in de winkel.
De truuc bij mij is de juiste vochtigheid, niet te nat zodat de etiketten zakken en niet te droog zodat ze loslaten na drogen.

Meestal zet ik alleen het nummer van het brouwsel op de dop of gaat alles in een fust.

Tags: