Welke inkt en printer gebruiken jullie?

Gestart door Eelke, 24-06-2018 14:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HermanH

Ik gebruik de Brother QL-570 labelprinter, gekocht in de solden periode voor 37 Euro, met de ronde etiketten van diameter 24 mm DK-11218. Zeer tevreden over..

Jacques

Citaat van: Nick H. op 22-07-2018  11:12 uIk heb recentelijk een labelprinter (oftewel etikettendrukmachine) gekocht; een Brother QL-700 en daarbij ronde etiketten met een diameter van 24 mm (het huismerk van de leverancier voor Brother DK-11218). In de printer zit het programma, het programma herkent het etiket, je schrijft wat je wilt en het past de grootte van de letters zelfs aan. Die etiketten passen op de dopjes.

Dat is een bekende...

https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,30451.0.html

Er zijn redelijk wat hobbybrouwers die een dergelijke printer hebben aangeschaft.

Biertje1985

I maak etiketten met beerlabelizer.com, lekker makkelijk en het ziet er mooi uit.

Die print ik vervolgens met de color laserjet die ik voor 100 euro inclusief toners van marktplaats heb gehaald.
Plakken doe ik met een "BBQ "kwastje en melk, de etiketten zitten net zo mooi als op een flesje in de winkel.
De truuc bij mij is de juiste vochtigheid, niet te nat zodat de etiketten zakken en niet te droog zodat ze loslaten na drogen.

Meestal zet ik alleen het nummer van het brouwsel op de dop of gaat alles in een fust.




Sjoerd

Heeft iemand een suggestie voor een labelprinter en formaat zelf plakkende labels die ik het beste kan gebruiken voor downloads van beerlabelizer.com? Groet Sjoerd

JJohaN

Die labels van beerlabelizer.com gaan niet werken met een (thermische) labelprinter. Die doen alleen zwart/wit en zijn niet breed genoeg. Als je de flesjes wilt hergebruiken icm stickers kan ik je verder aanraden speciale verwijderbare labels te gebruiken. Voor ovale labels zul je uiteindelijk denk ik toch met een normale printer, schaar en melk aan de slag moeten, of laten drukken bij een drukkerij.

Zelf probeer ik het snel en simpel te houden, al die gelikte namen en fancy labels vind ik meer iets voor de marketing jongens van de grote brouwerijen. Daarom dus gewoon ZW laserprint op een a4tje, door de papiersnijder en plakken met melk. Dan ben ik voor 3 kratjes ongeveer een half uurtje bezig en kost nog geen 10ct aan materiaal. Versie 2 van het label is onderweg en heeft de botteldatum, klasse en batchnummer erbij.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.