Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Waarom ONK's onbereikbaar met OV?  (gelezen 11722 keer)

Offline Adrie

• Super lid
  • Land: nl
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
Waarom ONK's onbereikbaar met OV?
« Gepost op: 19-01-2006 15:23 u »
Naar aanleiding van een opmerking van BuBs in DIT bericht:

Citaat
Dit jaar kunnen we weer even oefenen met een wedstrijd, want volgend jaar organiseren wij het ONK. Waarschijnlijk in brouwerij Emelise te Kamperland.  www.emelisse.nl

Gr Kees

Waarom worden ONK's tegenwoordig gehouden op plekken die met het openbaar vervoer totaal onbereikbaar zijn?? Om het alcoholgebruik door automobilisten te promoten?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline BuBS

• Super lid
    • http://www.facebook.com/?ref=home
Re: Waarom ONK's onbereikbaar met OV?
« Reactie #1 Gepost op: 19-01-2006 15:33 u »
Hi Adrie,

Je heb helemaal gelijk, maar we kunnen ook in een sporthal gaan zitten maar dat zit niemand op te wachten. We organiseren elk jaar het Deltabierfestival in het ambachtcentrum te Goes, dit is een geweldige lokatie met een mooie ambiance, maar deze zaal is te klein voor het ONK 2007.
Vandaar dat we opzoek gaan naar geschikte bierige lokatie en wat is er beter dan een brouwerij.
Er stopt wel een bus voor de brouwerij, dus dat is geen probleem.

Gr Kees

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #2 Gepost op: 19-01-2006 15:35 u »
die brouwerij is wel redelijk sfeervol gelukkig. als ze maar ander personeel of hetzelfde personeel in een vrolijkere bui neerzetten die dag. Overigens vond ik de emelisse brouwerij ook niet echt groot voor de honderden mensen die vaak op een goed georganiseerd ONK aanwezig zijn.

Offline Adrie

• Super lid
« Reactie #3 Gepost op: 19-01-2006 15:40 u »
Er stopt wel een bus voor de brouwerij, dus dat is geen probleem.

Dat is wel een probleem, want het is een heel eind rijden vanaf het dichtstbijzinde station. En hoe vaak gaat die bus? En hoeveel mensen kunnen erin en verwacht je op het ONK?

Een brouwerij is leuk, maar het gaat er toch in eerste instantie om dat mensen (kunnen) komen. Ook uit Groningen wil je mensen aanwezig hebben en die willen na een treinreis lijkt me niet nog eens weet ik hoe lang in een bus zitten. Het ONK van dit jaar is ook zo leuk: op zaterdag rijden er geen bussen heen.

Sorry dat ik zo fulmineer, maar ik vind het jammer dat het de autolozen onder ons of degenen die niet in staat zijn om een BOB te regelen op deze manier heel lastig wordt gemaakt om zo'n mooi evenement voor de hobbybrouwer te bezoeken.

Offline BuBS

• Super lid
« Reactie #4 Gepost op: 19-01-2006 15:48 u »
Adrie,

Het is zeker goed om uit te zoeken hoe het met de bussen zit. Als er 3 bussen op een zaterdag naar Kamperland rijden, dan schiet dat niet echt op.
Het ONK is voor iedereen en natuurlijk ook voor brouwers uit bv Groningen, maar goed we hebben nog ruim een jaar voor de organisatie. We gaan ons best doen.

Kees

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #5 Gepost op: 19-01-2006 15:52 u »
A3 je hebt helemaal gelijk maar ik ben bang dat je een roepende in de woestijn bent. Op het ONK 2005 bij Grolsch konden mensen zich opgeven voor een bus. Hier werd door niemand gebruik van gemaakt.

Offline Adrie

• Super lid
« Reactie #6 Gepost op: 19-01-2006 15:56 u »
Ik had me opgegeven.

Offline Johannes

• Super lid
    • De Brouwketel
« Reactie #7 Gepost op: 19-01-2006 17:02 u »
Tsja, elke club kan/mag natuurlijk een keer het ONK organiseren en niet elke club is even goed bereikbaar.  Groningen - Goes v.v. is sowieso al een dagtaak met openbaar vervoer.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #8 Gepost op: 19-01-2006 18:51 u »
Dat is wel een probleem, want het is een heel eind rijden vanaf het dichtstbijzinde station. En hoe vaak gaat die bus? En hoeveel mensen kunnen erin en verwacht je op het ONK?

Natuurlijk is het jammer dat een lokatie slecht bereikbaar is...en zoals Kees ook al zij hadden wij bij het onk 2005  eventueel een bus kunnen regelen. Echter hier zit een kosten plaatje aan, dus moet er voldoende belangsteling zijn om dit te kunnen realiseren. Dit was dus niet het geval...
Echter vind ik wel dat een organisatie de mogelijkheid moet onderzoeken en bij voldoende belangstelling kunnen bieden..(tegen een vergoeding uiteraard). Maar daar zit wel weer een kostenplaatje aan die ook rond moet komen. Helaas kiezen velen er dan toch voor om zelf met de auto te gaan....

en de leuke lokatie's heb je helaas niet voor het uitkiezen en zijn vaak op afgelegen plekken die dan ook slecht bereikbaar zijn.

..Brouwerij lokatie's zijn wel populair voor ONK's tegenwoordig.... ;D

Groeten en gezondheid
Oscar

Offline Silvio

• Junior lid
  • **
  • Bier goed,al goed!
« Reactie #9 Gepost op: 19-01-2006 20:36 u »
Ik sluit me aan bij de oproep om bij dit soort evenementen rekening te houden met de mensen die wel van een biertje houden maar dan ook niet willen rijden. Zelf haak ik af, als ik wel mag komen maar niet kan proeven bij dit soort gebeurtenissen. Neem een voorbeeld aan PINT, die daar wel rekening mee houden.

Offline Silvio

• Junior lid
  • **
  • Bier goed,al goed!
« Reactie #10 Gepost op: 19-01-2006 20:46 u »
Nog even 9292ov.nl om hulp gevraagd maar op dit moment doe ik er vanuit Hoofddorp (naast Schiphol) er met het ov zón 4 uur over om in Kamperland tekomen.M.a.w. ik pas of ze moeten er een vliegveld openen.

Offline B2

• Boven 10 berichten
  • *
  • Brouwmeesters, Almere.
    • Brouwmeesters, Almere
« Reactie #11 Gepost op: 19-01-2006 20:50 u »
Heren en Dames Brouwers,

Ik heb net jullie reacties gelezen en wij de organisatie van het <a href=http://onk2006.brouwem.nl Target=new>ONK2006 [/url] hebben hierover menige discussie gehad, Wij zijn ons bewust van het feit dat DE KEMPHAAN moeilijk met het openbaar vervoer te bereiken is. Zoals Oscar al meld hebben zij een busje willen laten rijden maar helaas zelfs op hun aantal bezoekers was daar geen animo voor.
Hierbij nodig dan ook een ieder die om vervoer verlegen zit op zaterdagg 27 mei om een e-mail te sturen naar onk2006@map4u.nl. Als het moet kom ik je persoonlijk ophalen bij 't OOR in Almere en tuurlijk weer terug maar als er voldoende deelnemers zijn kunnen we tegen onkosten op bepaalde vaste tijden een taxi busje laten rijden.

proost,

Marcel, B2

Offline Adrie

• Super lid
« Reactie #12 Gepost op: 19-01-2006 21:16 u »
Ik doe er slechts drie uur en tien minuten over. Kansloos, dus.

Ik wil maar zeggen: Het belangrijkste van een ONK lijkt me dat er zoveel mogelijk mensen meedoen en komen. Ik wil geen enkele vereniging het recht om het ONK te organiseren ontzeggen, maar in het belang van de wedstrijd is het natuurlijk wel zaak om het op een plek te organiseren die voor zoveel mogelijk mensen goed en binnen redelijke reistijden te bereiken is. Ook met de auto is Kamperland niet echt lekker bereikbaar. Er is toch vast wel in Goes iets geschikts te vinden?

Offline EBC

• Super lid
  • Land: be
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
« Reactie #13 Gepost op: 19-01-2006 22:31 u »
Ik ga elk jaar naar het Bierweekend van de Limburgse Biervrienden (BE) in Hasselt. Daar zorgt de organisatie voor vervoer. Diverse vrijwilligers brengen de mensen naar het station, naar huis, etc. Voor niks, of als het ver weg is voor een Limburgse Vriendenprijs.

Misschien een idee voor de organisatie van de ONKs om eens te informeren bij de Limburgse Biervrienden hoe zij dit hebben opgezet?

www.limburgse-biervrienden.be

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #14 Gepost op: 19-01-2006 22:58 u »
Beveland gaat mij ook iets te ver ( ik wist niet eens dat er mensen wonen  ;D ).
Atlantis is makkelijker te bereiken volgens mij.
Enschede vond ik al een ramp.
Ik pas dit keer denk ik.
Een evenement is leuk, maar het moet wel op een redelijke lokatie zijn.

Of................................ Iemand moet wel een verdomd goed alcohol arm biertje brouwen.  :idea:

:degroeten:

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
« Reactie #15 Gepost op: 19-01-2006 23:05 u »
Enschede vond ik al een ramp.

Hoppie, dat was in Mei 2000......en daar was je niet bij geloof ik..... >:D >:D >:D   ;D ;D

groeten en gezondheid
Oscar

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #16 Gepost op: 19-01-2006 23:07 u »
Ben ik nu gek of...................  ???

Grolsch zit toch in Enschede (of iets er naast)?

Offline Edgar

• Super lid
  • Land: be
« Reactie #17 Gepost op: 19-01-2006 23:11 u »
En Beveland is pas volgend jaar he Hop. Nu is 't buiten Almere Buiten.

Ik moet zeggen dat ik het toch wel roerend met Adrie eens ben in deze. Je kunt als club iets organiseren, maar dat kan best op een goed bereikbare plaats. Het is een Nationaal kampioenschap, per definitie komen mensen uit het hele land en per definitie wordt er gedronken. Je hoeft dan toch geen hersenchirurg te zijn om het belang van goede verbindingen mee te nemen in je organisatie.

Een duidelijk puntje voor de volgende keren.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
« Reactie #18 Gepost op: 19-01-2006 23:15 u »
Ben ik nu gek of...................  ???

Grolsch zit toch in Enschede (of iets er naast)?

.....nu moet ik mijn cinische opmerking ook nog gaan uitleggen ??  :D  ...leg de nadruk eens op Ramp.....  :o

groeten en gezondheid
Oscar

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #19 Gepost op: 19-01-2006 23:29 u »
Mmm, OK OK.

Hints en cinische opmerkingen gaan vaak het ene oor in, en het andere uit.
Maar ik begrijp wat je bedoelt.

Offline Silvio

• Junior lid
  • **
  • Bier goed,al goed!
« Reactie #20 Gepost op: 20-01-2006 09:39 u »
Misschien is het mogelijk om via de diverse verenigingen is naar oplossingen voor dit "vervoersprobleem" te zoeken.Nu is Almere voor de meeste 't Wort Watters zowat een thuis wedstrijd maar voor volgend jaar ga ik de interresse bij ons voor een bussie, is peilen.In verenigingsverband naar het Zeeuwse,vast en zeker gezellig.

Offline Johannes

• Super lid
    • De Brouwketel
« Reactie #21 Gepost op: 20-01-2006 09:46 u »
Dat is een goed idee! Wat zou zo'n tourbus kosten? Als je met meerdere verenigingen zo'n bus boekt, en je krijgt zo'n bus vol dan is dat prima te betalen.

Offline BuBS

• Super lid
« Reactie #22 Gepost op: 20-01-2006 10:53 u »
Probeer het Landelijk te regelen, de bus begint ergens in het Noorden en rijdt zo via via naar bv Goes. Wij ( Deltabrouwers ) hebben het vorig geopperd om een bus te regelen en dan via Bergen, Tilburg, Nijmegen naar het ONK te gaan. Maar daar kwam weinig reactie op.

Gr Kees

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
« Reactie #23 Gepost op: 20-01-2006 11:34 u »
Vorig jaar had een vereniging in het zuiden des lands (Bier vereniging St Rombout) ook eenbus voor het ONK geregeld...als je zoiets landelijk zou kunen organiseren zou dat natuurlijk perfect zijn....als wij met een excursie een bus regelen is dat ook te bekostigen mits deze bijna vol zit...maar dat moet dan wel lukken....volgend probleem is dan een gunstige route bedenken.....  ;)

Groeten en gezondheid
Oscar

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
« Reactie #24 Gepost op: 02-02-2006 23:27 u »
Ik 'blader' dit onderwerp even snel door (sla misschien wat over?), maar misschien is het voor de organisatie een idee om aan te geven wat mogelijkheden zijn voor OV en of er campings of betaalbare motels o.i.d. in de buurt te vinden zijn? Ik heb vorig jaar ook een camping gezocht, zie ook http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,2102.0/all.html  ;)

Tags: ONK