Lindeboom biertje

Gestart door Putter, 22-06-2018 22:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Putter

Uiteraard kennen jullie het merk " Lindeboom". Ik zou graag een recept van dit willen hebben...

Heeft een van jullie dit recept of iets wat er dicht bij komt?

Groet Wil

Jacques

Lindeboom brouwt meerdere bieren. Om welk bier gaat het?

Putter

Yep, dat dacht ik al... Stel ik als leek een vraag, krijg ik gelijk moeilijke vragen terug...

Jacques, tot mijn schande heb ik niet goed opgelet. Ik zal de volgende keer beter opletten. Maar het leek veel op Alpha....
Zegt nog niet veel, maar ik heb hoop en anders nog een kratje kopen...

Groet Wil

Jacques

Alfa bier komt van een andere brouwerij...

Kijk op de site van Lindeboom. (Na eerst je geboortedatum te hebben ingevuld.)
http://www.lindeboom.nl/bieren-van-hier/onze-bieren.html
Ze hebben maar liefst 16 verschillende bieren.

Putter

Op zeker... het was de Pilsener.
Kan je hier wat mee, Jacques?

Groet Wil

Jacques

Dat is een lastig bier om te brouwen omdat je de vergisting bij een lage temperatuur moet doen (8 - 12 ºC). Dat kan alleen als je vergist in een koelkast. Wanneer je daarover de beschikking hebt is het geen probleem.

Zonder een koelkast kun je een prima bier brouwen maar dan wordt het geen pils.

Als je nog helemaal geen ervaring hebt met het brouwen van bier raad ik je aan een blik te gebruiken. Koop daarbij 2 zakjes ondergist (bij een blik pils zit een bovengist...). Los de inhoud van het blik op zonder suiker toe te voegen. Strooi de gist over de oplossing en laat het vergisten in een koelkast bij 10 ºC.

Het is overigens niet echt een kloon van de Lindeboom Pils, maar daarvoor komt meer kijken...

Putter

Okee, koelkast scoren en verder borduren.
Bedankt zover.... ik kom er op terug.

Groet Wil

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.