Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: BrouwHulp start niet meer op  (gelezen 777 keer)

Offline Martijn0172

• Super lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
BrouwHulp start niet meer op
« Gepost op: 21-06-2018 20:44 u »
Ik had BrouwHulp altijd op een server in huis staan zodat ik de databank met meerdere pc's kon benaderen. Op een gegeven moment kon ik BrouwHulp niet meer opstarten. Ik kreeg geen foutmelding of iets dergelijks, er gebeurde niks. Ik had nog een back up van een paar weekjes terug. Deze backup op een pc gezet. BrouwHulp opnieuw geinstalleerd, aflsuiten en opstarten geen probleem. Backup geimperteerd en dit werkte gewoon, maar na afsluiten en weer opnieuw opstarten gebeurt er weer niks. Ik neem aan dat de tabellen beschadigd zijn op een of andere manier. Iemand die een manier weet om te repareren? ik ben namelijk anders al mijn gebrouwen recepten kwijt

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
Re: BrouwHulp start niet meer op
« Reactie #1 Gepost op: 21-06-2018 23:11 u »
Probeer eens je bestanden te valideren, b.v. hier

Ingo

Offline Martijn0172

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #2 Gepost op: 26-06-2018 09:29 u »
Dank je voor je ractie. Ik heb de bestanden upgeload en kreeg behoorlijk veel foutmeldingen. Dit gaat boven mijn pet en ik heb dus opniuew BrouwHulp geinstalleerd. Mijn favoriete recepten zitten grotendeels toch in mijn hoofd.

Ik vraag mij af, zou het kunnen zijn dat de tabellen beschadigd zijn geraakt doordat de tabellen op een server stonden en wellicht meerdere BrouwHulp op client pc open stonden?

Offline Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Maasgoud - powered by Green Anchors Crew
« Reactie #3 Gepost op: 26-06-2018 09:49 u »
Dank je voor je ractie. Ik heb de bestanden upgeload en kreeg behoorlijk veel foutmeldingen. Dit gaat boven mijn pet en ik heb dus opniuew BrouwHulp geinstalleerd. Mijn favoriete recepten zitten grotendeels toch in mijn hoofd.

Ik vraag mij af, zou het kunnen zijn dat de tabellen beschadigd zijn geraakt doordat de tabellen op een server stonden en wellicht meerdere BrouwHulp op client pc open stonden?
Tip: zet het Brew.xml-bestand bij Dropbox en verwijs daar naar in je software. Dan kun je er bij vanaf verschillende locaties.

Tags: