BrouwHulp start niet meer op

Gestart door Martijn0172, 21-06-2018 20:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn0172

Ik had BrouwHulp altijd op een server in huis staan zodat ik de databank met meerdere pc's kon benaderen. Op een gegeven moment kon ik BrouwHulp niet meer opstarten. Ik kreeg geen foutmelding of iets dergelijks, er gebeurde niks. Ik had nog een back up van een paar weekjes terug. Deze backup op een pc gezet. BrouwHulp opnieuw geinstalleerd, aflsuiten en opstarten geen probleem. Backup geimperteerd en dit werkte gewoon, maar na afsluiten en weer opnieuw opstarten gebeurt er weer niks. Ik neem aan dat de tabellen beschadigd zijn op een of andere manier. Iemand die een manier weet om te repareren? ik ben namelijk anders al mijn gebrouwen recepten kwijt

seed7

Probeer eens je bestanden te valideren, b.v. hier

Ingo

Martijn0172

Dank je voor je ractie. Ik heb de bestanden upgeload en kreeg behoorlijk veel foutmeldingen. Dit gaat boven mijn pet en ik heb dus opniuew BrouwHulp geinstalleerd. Mijn favoriete recepten zitten grotendeels toch in mijn hoofd.

Ik vraag mij af, zou het kunnen zijn dat de tabellen beschadigd zijn geraakt doordat de tabellen op een server stonden en wellicht meerdere BrouwHulp op client pc open stonden?

Mark GA

Citaat van: Martijn0172 op 26-06-2018  09:29 uDank je voor je ractie. Ik heb de bestanden upgeload en kreeg behoorlijk veel foutmeldingen. Dit gaat boven mijn pet en ik heb dus opniuew BrouwHulp geinstalleerd. Mijn favoriete recepten zitten grotendeels toch in mijn hoofd.

Ik vraag mij af, zou het kunnen zijn dat de tabellen beschadigd zijn geraakt doordat de tabellen op een server stonden en wellicht meerdere BrouwHulp op client pc open stonden?
Tip: zet het Brew.xml-bestand bij Dropbox en verwijs daar naar in je software. Dan kun je er bij vanaf verschillende locaties.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.