Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: SS Brewtech kettle  (gelezen 953 keer)

Offline TimW

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
SS Brewtech kettle
« Gepost op: 21-06-2018 20:16 u »
Ik zie dat bij Brouwmarkt de SS Brewtech bme ketels in de aanbieding zijn. Heeft iemand ervaringen met de mogelijkheden van deze ketels? Ben benieuwd naar de ervaringen met de whirlpool en trub dam mogelijkheden.

Tim

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline haicoterbeek

• Super lid
  • Land: nl
  • Brouwerij “Ram”
Re: SS Brewtech kettle
« Reactie #1 Gepost op: 26-06-2018 16:37 u »
Ik zie dat bij Brouwmarkt de SS Brewtech bme ketels in de aanbieding zijn. Heeft iemand ervaringen met de mogelijkheden van deze ketels? Ben benieuwd naar de ervaringen met de whirlpool en trub dam mogelijkheden.

Tim
Ik heb alleen ervaring met de chronical bme en de infusion mash tun van ss brewtech. Deze bevallen beide erg goed.
Beide hebben een doordacht design. Zijn makkelijk te upgraden met optionele onderdelen van ss brewtech. Ik heb mijn methode danig kunnen verbeteren dank zij de apparatuur van ss brewtech.
Qua prijs zit je met een mash tun en ketel in dezelfde range als een semi-automaat. De voordelen zijn echter vele malen groter!
Mijn volgende upgrade wordt de ketel van ssbrewtech.

Offline TimW

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 26-06-2018 20:08 u »
Ik heb de ketel vandaag ontvangen. Hij ziet er mooi en goed afgewerkt uit. Alleen is de deksel te groot en past dus niet volledig op de pan. Morgen even contact met Brouwmarkt opnemen.

Offline haicoterbeek

• Super lid
  • Brouwerij “Ram”
« Reactie #3 Gepost op: 26-06-2018 21:48 u »
Ik heb de ketel vandaag ontvangen. Hij ziet er mooi en goed afgewerkt uit. Alleen is de deksel te groot en past dus niet volledig op de pan. Morgen even contact met Brouwmarkt opnemen.
Ohw! Dat is jammer! Was de doos al een keer open geweest dat ze de verkeerde ingepakt hebben?
Ben benieuwd naar  jouw ervaring. Ik verwarm op dit moment elektrisch maar wil over schakelen naar gas!
Succes met de nieuwe aanwinst!

Offline TimW

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 05-07-2018 20:16 u »
Ik heb vandaag een nieuwe brouwketel ontvangen. Hierbij past de deksel wel netjes op de pan. Nette service van Brouwmarkt :duimop: Na de vakantie eens uitproberen.

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #5 Gepost op: 05-07-2018 20:30 u »
Ik verwarm op dit moment elektrisch maar wil over schakelen naar gas!
Zou je dat wel doen? Over een aantal jaar gaan we van het gas af. ;)

Offline Emanuel

• Vol lid
  • Oefening baart kunst.
« Reactie #6 Gepost op: 05-07-2018 20:45 u »

Gas... stroom... Over een paar jaar brouw je gewoon weer boven een open vuur van hout  :o

Offline Knobby

• Super lid
  • IBU-lid
« Reactie #7 Gepost op: 07-07-2018 15:16 u »
Ben benieuwd naar  jouw ervaring. Ik verwarm op dit moment elektrisch maar wil over schakelen naar gas!

Eerst zien dan geloven.
Maar met die brewtech dingen kan je zo op een inductie plaat hoor. En nee, dan maakt het niet uit dat je ze al op gas gebruikt hebt.

Offline haicoterbeek

• Super lid
  • Brouwerij “Ram”
« Reactie #8 Gepost op: 07-07-2018 18:11 u »
Eerst zien dan geloven.
Maar met die brewtech dingen kan je zo op een inductie plaat hoor. En nee, dan maakt het niet uit dat je ze al op gas gebruikt hebt.

Deze is alleen geschikt voor gas!

Tags: