SS Brewtech kettle

Gestart door TimW, 21-06-2018 20:16 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TimW

Ik zie dat bij Brouwmarkt de SS Brewtech bme ketels in de aanbieding zijn. Heeft iemand ervaringen met de mogelijkheden van deze ketels? Ben benieuwd naar de ervaringen met de whirlpool en trub dam mogelijkheden.


Tim

haicoterbeek

Citaat van: TimW op 21-06-2018  20:16 uIk zie dat bij Brouwmarkt de SS Brewtech bme ketels in de aanbieding zijn. Heeft iemand ervaringen met de mogelijkheden van deze ketels? Ben benieuwd naar de ervaringen met de whirlpool en trub dam mogelijkheden.


Tim
Ik heb alleen ervaring met de chronical bme en de infusion mash tun van ss brewtech. Deze bevallen beide erg goed.
Beide hebben een doordacht design. Zijn makkelijk te upgraden met optionele onderdelen van ss brewtech. Ik heb mijn methode danig kunnen verbeteren dank zij de apparatuur van ss brewtech.
Qua prijs zit je met een mash tun en ketel in dezelfde range als een semi-automaat. De voordelen zijn echter vele malen groter!
Mijn volgende upgrade wordt de ketel van ssbrewtech.

TimW

Ik heb de ketel vandaag ontvangen. Hij ziet er mooi en goed afgewerkt uit. Alleen is de deksel te groot en past dus niet volledig op de pan. Morgen even contact met Brouwmarkt opnemen.

haicoterbeek

Citaat van: TimW op 26-06-2018  20:08 uIk heb de ketel vandaag ontvangen. Hij ziet er mooi en goed afgewerkt uit. Alleen is de deksel te groot en past dus niet volledig op de pan. Morgen even contact met Brouwmarkt opnemen.
Ohw! Dat is jammer! Was de doos al een keer open geweest dat ze de verkeerde ingepakt hebben?
Ben benieuwd naar  jouw ervaring. Ik verwarm op dit moment elektrisch maar wil over schakelen naar gas!
Succes met de nieuwe aanwinst!

TimW

Ik heb vandaag een nieuwe brouwketel ontvangen. Hierbij past de deksel wel netjes op de pan. Nette service van Brouwmarkt :duimop: Na de vakantie eens uitproberen.

CeesM

Citaat van: haicoterbeek op 26-06-2018  21:48 uIk verwarm op dit moment elektrisch maar wil over schakelen naar gas!
Zou je dat wel doen? Over een aantal jaar gaan we van het gas af. ;)

Emanuel

Citaat van: CeesM op 05-07-2018  20:30 uZou je dat wel doen? Over een aantal jaar gaan we van het gas af. ;)

Gas... stroom... Over een paar jaar brouw je gewoon weer boven een open vuur van hout  :o

Knobby

Citaat van: haicoterbeek op 26-06-2018  21:48 uBen benieuwd naar  jouw ervaring. Ik verwarm op dit moment elektrisch maar wil over schakelen naar gas!

Citaat van: CeesM op 05-07-2018  20:30 uZou je dat wel doen? Over een aantal jaar gaan we van het gas af. ;)

Eerst zien dan geloven.
Maar met die brewtech dingen kan je zo op een inductie plaat hoor. En nee, dan maakt het niet uit dat je ze al op gas gebruikt hebt.

haicoterbeek

Citaat van: Knobby op 07-07-2018  15:16 uEerst zien dan geloven.
Maar met die brewtech dingen kan je zo op een inductie plaat hoor. En nee, dan maakt het niet uit dat je ze al op gas gebruikt hebt.



Deze is alleen geschikt voor gas!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.