Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Een nieuweling die de bierwereld komt verkennen, Eliah is de naam!  (gelezen 1139 keer)

Offline Eliah

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: be
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Hallo, ik ben Eliah (24 jaar) en ben afkomstig uit West-Vlaanderen. Sinds mijn 16de ben ik al verslaafd (op een goeie manier dan) aan bier. Ik heb lang niet stil gestaan bij het feit dat je het ook zelf kan brouwen. Sinds een aantal maanden zijn die kriebels er wel en nu heb ik net mijn eerste boek uitgelezen (brouwen van James Morton). Ik hoop ooit van deze beginnende hobby mijn beroep te maken. In ieder geval ben ik super enthousiast dat ik dit forum gevonden heb! :)

Tot binnenkort!

Cheers  :biersmile:
ELIAH

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline TeVeHa

• Vol lid
  • Land: 00
  • Nederlanders of Belgen zijn me evenveel waard
Re: Een nieuweling die de bierwereld komt verkennen, Eliah is de naam!
« Reactie #1 Gepost op: 20-06-2018 17:28 u »
Ik hoor ambitie en dat is altijd fijn, je hebt de smaak al vroeg te pakken moet ik zeggen, en net zoals zovelen droom je ervan om van deze hobby je beroep te kunnen maken, tof, toch is het allemaal niet zo simpel, een goed bier brouwen is niet eens het probleem, veel mensen je bier laten kopen en drinken, zodat je er wat aan overhoudt, dr gaat het meestal niet zoals je zou willen, maar wie ben ik om jou je droom te ontzeggen? blijf gewoon op een goeie manier verslaafd aan bier en binnenkort aan bierbrouwen.
mvg

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
    • Moaneschien
« Reactie #2 Gepost op: 20-06-2018 17:31 u »
Hoi Eliah,

Eerst 5 maal brouwen om te kijken of je het echt leuk vindt, dan 100 maal voor de ervaring, dan pas over groter na denken,

Cheers,

Ingo

Offline broeder

• Super lid
  • Natuurlijk PINT-lid... Jij toch ook?
« Reactie #3 Gepost op: 21-07-2018 20:13 u »
Hoi Eliah,
Welkom in de wondere wereld van het bierbrouwen. Ingo plaatste al een goede tip, eerst eens lekker gewoon aan de slag en ontdekken. En vooral veel plezier.
Groet, broeder Willem

Offline marc0871

• Senior lid
  • ik heb alleen een drankprobleem als de drank op is
« Reactie #4 Gepost op: 22-07-2018 00:31 u »
Welkom op het forum, Eliah.

Tof dat je al meteen ambitie toont om 'voor het echie' te gaan brouwen.
Velen zullen je er al in voorgegaan zijn.

Niet om je ambitie al meteen de grond in te boren, maar lees dit topic eens

https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,36699.0/topicseen.html

Ook ik heb wel eens met de gedachte gespeeld, maar ik kwam tijdens mijn overdenkingen op veel dingen uit, die ook in dit topic genoemd worden.

Nou ken ik de Belgische wetten en regelgeving niet, maar het feit blijft dat je heel veel bier moet brouwen, n verkopen, om er een redelijke boterham mee te verdienen.

Maar blijf dromen en leer ondertussen mooie bierkes te brouwen.
Misschien kan je je droom ooit werkelijkheid laten worden.

Veel plezier in de ontdekkingstocht die bierbrouwen heet :brouwen: :biersmile:

Offline BrouwMark

• Super lid
  • Huisbrouwerij Bestenasse
« Reactie #5 Gepost op: 22-07-2018 02:06 u »
Welkom Eliah!

Jammer genoeg heb je nu een hardnekkig virus opgelopen waar je niet meer vanaf komt.  :) Heel veel brouwplezier gewenst, en inderdaad: brouwe brouwe brouwe! Doen is leren!  :biersmile:

Tags: