Zelfstandig brouwer worden

Gestart door Eliah, 20-06-2018 16:12 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eliah

Een goeie namiddag. Ik ben Eliah (24 jaar) en ben al een sinds mijn 16de gebeten door het biervirus. Het is nog maar sinds kort dat ik ook inzag, dat het niet enkel bij bierdrinken moest blijven, maar dat ik het ook zelf kon gaan brouwen. Ik heb net mijn eerste boek (brouwen van James Morton) uitgelezen en ben nu nog aan het zoeken naar een geschikte plaats om mijn eerste biertje te brouwen. Een droom van mij is om ooit van een hobby een beroep te kunnen maken. Nu is mijn vraag bij deze dus; Hoe realistisch is deze droom? Ik ben iemand die nogal ambitieus is, nooit stil kan zitten en niet bang is om financiële risico's te nemen. Daarom is het mijn grootste droom om ooit mijn eigen brouwerij op te richten en er mijn levenswerk van te maken.

Alvast bedankt!

Cheers  :biersmile:
ELIAH

Koen S

Dag Eliah

Over een eigen brouwerij opstarten is al veel gepraat op dit forum. Lees hier maar eens:
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,36699.msg554981.html#msg554981

Eliah

Citaat van: Koen S op 20-06-2018  16:57 uDag Eliah

Over een eigen brouwerij opstarten is al veel gepraat op dit forum. Lees hier maar eens:
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,36699.msg554981.html#msg554981

Hey Koen, de link zou niet werken?

tdp

Welkom!

De link werkt wel, het zit echter op een gedeelte van het forum, waartoe je op basis van je aantal berichten nog geen toegang toe hebt.

Eliah

Oei, nja ik wil natuurlijk geen onnodige berichten gaan posten.  ;D

hansHalberstadt

Citaat van: tdp op 20-06-2018  17:04 uWelkom!

De link werkt wel, het zit echter op een gedeelte van het forum, waartoe je op basis van je aantal berichten nog geen toegang toe hebt.
Hoeveel berichten moet je daarvoor plaatsen dan? Lijkt me niet handig zo.

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 20-06-2018  18:15 uHoeveel berichten moet je daarvoor plaatsen dan? Lijkt me niet handig zo.

Alles wat in het Praatcafé staat is niet zo maar openbaar en vindbaar voor zoekmachines. In dit geval heeft de topicstarter hiervoor gekozen.


Maar er zijn meer topics.
Zie de tag commercieel brouwen

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 20-06-2018  22:55 uAlles wat in het Praatcafé staat is niet zo maar openbaar en vindbaar voor zoekmachines. In dit geval heeft de topicstarter hiervoor gekozen.


Maar er zijn meer topics.
Zie de tag commercieel brouwen
Maar ik kan het wel zien met 5000 berichten en Eliah met 4 berichten niet. Waar ligt dus het omslagpunt en waarom?

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 20-06-2018  23:04 uMaar ik kan het wel zien met 5000 berichten en Eliah met 4 berichten niet. Waar ligt dus het omslagpunt en waarom?

Om te voorkomen dat nieuwe leden loze berichten plaatsen om over de drempel te gaan is het niet handig dit te communiceren op het openbare gedeelte van dit forum.

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 20-06-2018  23:10 uOm te voorkomen dat nieuwe leden loze berichten plaatsen om over de drempel te gaan is het niet handig dit te communiceren op het openbare gedeelte van dit forum.
Ja dat snap ik, maar wat is het nut ervan. Nu kan hij niet bij de informatie waar hij om vraagt en ik zie eigenlijk geen reden waarom hij die info uit de link niet mag weten.

Oscar

Citaat van: Eliah op 20-06-2018  16:12 uNu is mijn vraag bij deze dus; Hoe realistisch is deze droom?

Leer eerst maar eens brouwen en dat je zelfstandig een kwalitatief goed bier kunt brouwen....en zelfstandig een recept kunt maken en dat je goede kennis (en inzicht) van grondstoffen hebt....en kijk dan maar eens verder.... :brouwen:

Eliah

Citaat van: Oscar op 20-06-2018  23:23 uLeer eerst maar eens brouwen en dat je zelfstandig een kwalitatief goed bier kunt brouwen....en zelfstandig een recept kunt maken en dat je goede kennis (en inzicht) van grondstoffen hebt....en kijk dan maar eens verder.... :brouwen:

Dat is ook mijn bedoeling ook!

CeesM

Citaat van: Oscar op 20-06-2018  23:23 uLeer eerst maar eens brouwen en dat je zelfstandig een kwalitatief goed bier kunt brouwen....en zelfstandig een recept kunt maken en dat je goede kennis (en inzicht) van grondstoffen hebt....en kijk dan maar eens verder.... :brouwen:
Om te beginnen kan dat in de keuken met een HEMA bierbrouwpakket. ;)

TeVeHa

Oscar heeft gelijk, meteen verkondigen dat je voltijds brouwer wilt worden mag dan een droom zijn, in feite doet het afbreuk aan zij, vaak met tientallen jaren ervaring die ook voltijds brouwer wilden worden, die mooie bieren hebben ontwikkeld maar die door omstandigheden, misschien te weinig kapitaalkrachtig, misschien teveel rompslomp om het op de markt te brengen hun droom moesten laten zoals ie was, een droom dus. Maar zolang je de realiteit niet uit het oog verliest is een beetje ambitie mijns inziens altijd goed.

Koen S

Inderdaad veel brouwen en veel bieren proeven. Het leven kan mooi zijn.
Maar niet vergeten dat brouwen 90% poetsen en afwassen is.
Vandaag weer eens gebrouwen, perfecte brouwdag van een kleine zes uur inclusief de afwas. Moe maar voldaan, leuke hobby net als koken, maar laat mij niet elke dag van `s morgens tot `s avonds in de keuken staan.  :nut:

hansHalberstadt

Citaat van: Eliah op 20-06-2018  16:12 uEen goeie namiddag. Ik ben Eliah (24 jaar) en ben al een sinds mijn 16de gebeten door het biervirus. Het is nog maar sinds kort dat ik ook inzag, dat het niet enkel bij bierdrinken moest blijven, maar dat ik het ook zelf kon gaan brouwen. Ik heb net mijn eerste boek (brouwen van James Morton) uitgelezen en ben nu nog aan het zoeken naar een geschikte plaats om mijn eerste biertje te brouwen. Een droom van mij is om ooit van een hobby een beroep te kunnen maken. Nu is mijn vraag bij deze dus; Hoe realistisch is deze droom? Ik ben iemand die nogal ambitieus is, nooit stil kan zitten en niet bang is om financiële risico's te nemen. Daarom is het mijn grootste droom om ooit mijn eigen brouwerij op te richten en er mijn levenswerk van te maken.

Alvast bedankt!

Cheers  :biersmile:
ELIAH
Als ik jou was dan zou ik proberen een tijdje bij een brouwerij te gaan werken om het vak te leren en te zien wat er allemaal bij komt kijken. Dan weet je ook of je het leuk vindt.

Eelke

Er zit toch ook een brouwopleiding in Rotterdam? Misschien is dat wat voor je.

Mark GA

Citaat van: TeVeHa op 21-06-2018  18:30 uOscar heeft gelijk, meteen verkondigen dat je voltijds brouwer wilt worden mag dan een droom zijn, in feite doet het afbreuk aan zij, vaak met tientallen jaren ervaring die ook voltijds brouwer wilden worden, die mooie bieren hebben ontwikkeld maar die door omstandigheden, misschien te weinig kapitaalkrachtig, misschien teveel rompslomp om het op de markt te brengen hun droom moesten laten zoals ie was, een droom dus. Maar zolang je de realiteit niet uit het oog verliest is een beetje ambitie mijns inziens altijd goed.
Sorry maar waar slaat dit op?
Elijah heeft een droom, die droom heb ik ook. Maar hij moet dat maar voor zich houden uit respect voor al die topbrouwers die het niet gelukt is omdat ze het geld niet hadden?
Tang en varken.
Laat Elijah lekker dromen.
Die komt er na twee weken dit forum doorspitten wel achter dat het niet zo makkelijk is als het lijkt vanwege de vele regels.
Neemt niet weg dat hij zijn droom moet najagen!
En zeker niet afhaken omdat velen, die beter kunnen brouwen dan hij, hún droom niet konden waarmaken[emoji47]
Ga d'r voor gozer! Leef je droom! Geef niet op. Proost.

hansHalberstadt

Citaat van: Oscar op 20-06-2018  23:23 uLeer eerst maar eens brouwen en dat je zelfstandig een kwalitatief goed bier kunt brouwen....en zelfstandig een recept kunt maken en dat je goede kennis (en inzicht) van grondstoffen hebt....en kijk dan maar eens verder.... :brouwen:
Ik was op mijn 7e al bezig met elektriciteit omdat ik toen al wist wat ik leuk vond. en nu is het mijn beroep. Wat ik maar wil zeggen is dat je je niet moet laten weerhouden door anderen als je iets wilt bereiken. Dus zo snel mogelijk kijken of je het echt wat vindt.

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 20-06-2018  23:17 uJa dat snap ik, maar wat is het nut ervan. Nu kan hij niet bij de informatie waar hij om vraagt en ik zie eigenlijk geen reden waarom hij die info uit de link niet mag weten.

Er zijn meer topics over dit onderwerp die niet allemaal in het Praatcafé staan.

Het aantal berichten dat vereist is, is niet zo heel hoog. Het idee is dat je meerdere berichten geplaatst moet hebben om toegang te krijgen op dit afgeschermde gedeelte. Het is aan een topicstarter om te bepalen of hij topics met een persoonlijk karakter die hij liever niet zoekbaar wilt hebben voor zoekmachines in het Praatcafé plaatst.

Johan_vL

Ambitie is altijd goed, ga er voor! Leer eerst simpel brouwen zoals anderen aangeven, maar ook belangrijk verdiep je in de ingrediënten, wat doet wat en waarom....
Het zal een lange weg zijn naar commercieel brouwen, maar misschien kun je een contact opnemen met brouwers die je zijn voorgegaan, zoals bijvoorbeeld de gebroeders Vd Streek?

Succes met je tocht :-) :biersmile:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.