Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Keuze nieuw vergistingsvat. Tips?  (gelezen 9534 keer)

Offline Sepovinho

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: pt
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Keuze nieuw vergistingsvat. Tips?
« Reactie #25 Gepost op: 18-03-2020 18:05 u »
Hoi,
Dank voor de reacties. Ik zie dat dit rvs gistvat 7 gallons groot is. Gebruik jij dat dan voor hoofdgist en nagisting?
Ik dacht gelezen te hebben dat de hoofdgistvat een volume x2 moet hebben terwijl het nagistvat net ietsje groter moet zijn?
Of heb jij 2 van die RVS vaten?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online beun

• Senior lid
  • Land: nl
« Reactie #26 Gepost op: 18-03-2020 21:44 u »
Speidel kunststof vaten zijn al een stuk beter dan de gewone. Met inox vaten is de investering veel groter maar ook veel duurzamer en is er veel meer mogelijk!

Offline Duuuf

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #27 Gepost op: 18-03-2020 21:54 u »
Die Speidel kunststof vaten gebruik ik ook, met name voor de hoofdvergisting. (Daarna hevel ik over op mandflessen)
Die vaten maken op mij gewoon een degelijke indruk en zijn goed af te sluiten. De kleine deksel maakt het alleen wat lastiger schoonmaken.

Offline Erny

• Vol lid
  • Zoals het tapje thuis tapt, tapt het nergens
« Reactie #28 Gepost op: 18-03-2020 22:07 u »
Ik gebruik het volgende rvs vergistingsvat van Klarstein. Deze past net in een kleine koelkast. Mooie kwaliteit prima spul. Ze hebben ook een Brewmaster kloon.

https://www.klarstein.nl/Grote-Huishoudelijke-Apparaten/Biertap-Drinken-dispenser/Zelf-bier-maken/Maischfeest-fermentatieketel-25-liter-fermentatiebuis-304-rvs-25-Ltr.html?listtype=search&searchparam=Brouw

Offline biking rebel

• Vol lid
« Reactie #29 Gepost op: 19-03-2020 23:44 u »
Ik gebruik het volgende rvs vergistingsvat van Klarstein. Deze past net in een kleine koelkast. Mooie kwaliteit prima spul. Ze hebben ook een Brewmaster kloon.

https://www.klarstein.nl/Grote-Huishoudelijke-Apparaten/Biertap-Drinken-dispenser/Zelf-bier-maken/Maischfeest-fermentatieketel-25-liter-fermentatiebuis-304-rvs-25-Ltr.html?listtype=search&searchparam=Brouw
Is de bodem helemaal vlak?

Tags: gistvat