Vincent

Gestart door Vdeboer, 19-06-2018 09:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vdeboer

Hallo allen,

Even voorstellen op het forum nadat ik al mijn eerste, beginners 'lichte stress' post over mijn eerste brouwsel ( https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=36878.new#new ) had gedaan.

Ik ben 42, uit provincie Groningen. Vader van twee kinderen en werkzaam aan de universiteit. Toen mijn vader anderhalf jaar geleden met pensioen ging, hebben we hem een brouwset kado gedaan. Nadat hij een paar geslaagde eerste pogingen uit blik had gedaan, heb ik het setje eens geleend. Ik wilde graag een stapje verder zetten en heb een moutextractpakket gekocht waarbij ik wel de hop moest koken, gist starten en toevoegen etc.
Vooralsnog vind ik het erg leuk, dus het eigen spul komt er denk ik wel. Dan ook maar eens kijken naar een wortkoeler. 5,5 lite in een pan in een gootsteen met ijs ging nog redelijk, maar grotere volumes zal wat lastiger worden.
Ik heb al veel geleerd door hier te lezen en zal dat zeker blijven doen.
Groet!

joenedu

Welkom! Groningen, daar zitten meer hobbybrouwers! Zelf ben ik ook in Groningen werkzaam...  :P
Succes met verzamelen van spullen en natuurlijk het brouwen!

tdp


Mark GA

Welkom!
Gewoon een Mennopan van 21 Liter kopen en zorgen dat je een bak ijswater klaar hebt staan, gaat lukken hoor, duurt gewoon wat langer.
Laat je niet tegenhouden door details.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.