Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Vincent  (gelezen 493 keer)

Offline Vdeboer

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Vincent
« Gepost op: 19-06-2018 09:39 u »
Hallo allen,

Even voorstellen op het forum nadat ik al mijn eerste, beginners 'lichte stress' post over mijn eerste brouwsel ( https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=36878.new#new ) had gedaan.

Ik ben 42, uit provincie Groningen. Vader van twee kinderen en werkzaam aan de universiteit. Toen mijn vader anderhalf jaar geleden met pensioen ging, hebben we hem een brouwset kado gedaan. Nadat hij een paar geslaagde eerste pogingen uit blik had gedaan, heb ik het setje eens geleend. Ik wilde graag een stapje verder zetten en heb een moutextractpakket gekocht waarbij ik wel de hop moest koken, gist starten en toevoegen etc.
Vooralsnog vind ik het erg leuk, dus het eigen spul komt er denk ik wel. Dan ook maar eens kijken naar een wortkoeler. 5,5 lite in een pan in een gootsteen met ijs ging nog redelijk, maar grotere volumes zal wat lastiger worden.
Ik heb al veel geleerd door hier te lezen en zal dat zeker blijven doen.
Groet!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline joenedu

• Senior lid
  • Land: nl
  • In hops we trust
Re: Vincent
« Reactie #1 Gepost op: 19-06-2018 09:42 u »
Welkom! Groningen, daar zitten meer hobbybrouwers! Zelf ben ik ook in Groningen werkzaam...  :P
Succes met verzamelen van spullen en natuurlijk het brouwen!

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #2 Gepost op: 19-06-2018 10:40 u »
Welkom!

Offline Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Maasgoud - powered by Green Anchors Crew
« Reactie #3 Gepost op: 19-06-2018 13:42 u »
Welkom!
Gewoon een Mennopan van 21 Liter kopen en zorgen dat je een bak ijswater klaar hebt staan, gaat lukken hoor, duurt gewoon wat langer.
Laat je niet tegenhouden door details.

Tags: